Téma: Vectrix |
|
mandala |
|
Hűha, ez ojjan "vállról indíthatós" teknológia :
|
|
mandala |
|
Áhá, értem. És ez is érdekes, naprimér:
"Akkumulátorok, Autó-motor, Közlekedés | energiaoldal | 2012-10-10 10:49
A fékezési energiát eltárolni nagyszerű és divatos dolog, szép lassan egyre több autóban jelennek meg a fékenergia-visszanyerő rendszerek. Ha fékezéskor hő helyett elektromos áramot termelünk, akkor azt gyorsításkor vissza lehet táplálni a rendszerbe (vagy elektromos berendezéseket működtethetünk vele), így a fékek is kevesebb szálló porral terhelik a környezetet és üzemanyagot is megtakarítunk. Sajnos az akkumulátorok nem igazán alkalmasak ilyen hirtelen jelentkező energiamennyiség gyors tárolására, viszont a kondenzátorok annál inkább. A Mazda nem volt rest élni a kínálkozó lehetőséggel és az idén bemutatott Mazda6-ost ilyen, kondenzátoros rendszerrel látta el." : http://energiaoldal.hu/akku-helyett-kondenzator-video/
|
|
Rendes Kis |
|
Felületfüggő a dolog: olyan 5letről hallottam, hogy többszázezer pici kondenzátort, amelyeknek együtt futballpályányi a felülete, belekeverik festékbe és rákenik a kocsi tetejére. |
|
mandala |
|
nadehát, azokban alig tárolódik energyi, nem?? |
|
Rendes Kis |
|
Vhol azt olvastam, hogy az akksik helyett a kondenzátoroké a jövő. Azokat gyorsan föl lehet tölteni és maradéktalanul vissza lehet belőlük nyerni az energiát. |
|
mandala |
|
"A plug-in változat rövidebb távokat akár tisztán elektromos üzemben is képes lesz megtenni, maximum 130 km/h-s sebességgel. Ha pedig az akkumulátor lemerül, a benzinmotor automatikusan működésbe lép, a fékerő-visszanyerő rendszer pedig tölteni kezdi az akkut. A fogyasztás ideális körülmények között, óvatosan vezetve akár két liter alá is csökkenthető, de normál, mindennapi használatban is 4,7 liter körül marad száz kilométerenként." |
|
mandala |
|
A közeljövőben valószínűleg inkább a hibrid rendszerek lesznek a nyerőek, mint pl. amilyen a #670-ben is szerel.
|
|
orosz_hussalata |
|
Szerintem ez a fő akadálya az elterjedésnek, meg a lassú töltés. Azt olvastam a VW is keményen beszáll a versenybe, és igen komoly kutatásai, meg vegyipari befektetései vannak ennek kapcsán. |
|
Rendes Kis |
|
Az akksikat is lehet generáloztatni ... Az én 4 éves akksijaim még egész jól bírják ... |
|
orosz_hussalata |
|
Mókás, mikor kinyitja a motorháztetőt, és nincs ott semmi. Viszont az én örök kérdésem, hogy hány év múlva kell kicserélni az akksikat, mikor azok ára a kocsi akkori értékének többszöröse. |
|
mandala |
|
Ha ezek elterjednek, akkor egyre nagyobb szükség lesz a fúziós erőművekre ..
|
|
mandala |
|
Kell nekem egy ilyen! Tankolóállomásokkal együtt ..
|
|
|
|
|
mandala |
|
Jöhet a konnektoros népautó 2013.10.09. 15:25 - Hírszerkesztő
A Volkswagen nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy 2018-ra a világ legnagyobb elektromos- és hibridautó-gyártójává váljon. Nem is tétlenkednek, a hírek szerint akár már jövőre bemutathatják a tavaly az Év Autójának megválasztott hetes Golf plug-in hibrid változatát. : http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/10/09/johet_a_konnektoros_golf/
|
|
Rendes Kis |
|
Megtalálták a megoldást a villanyautó bajaira?
Eddig úgy nézett ki, hogy a lítium-alapú akkumulátorok köré a legcélszerűbb elektromos autót építeni. Viszonylag nagy energiasűrűségűek és egyre elterjedtebbek, de van velük két komoly probléma.
A vízbázisú akkumulátorok 386 km fölé növelhetik az utazótávolságot az elektromos járművekben, mindössze egy feltöltéssel!
Az egyik a töltési idő, ami még speciális gyorstöltőn is fél-egy óra, a másik a költség: még a Nissan Leaf-ben használt, 200 km alatti hatótávot biztosító akkumulátor is megduplázza az autó árát. Ez a két tényező áll a villanyautók elterjedésének útjában, és a General Electric megoldása mindkettőre megoldást jelenthet, írja a totalcar.hu.
Az ötlet az, hogy az akkumulátor elektródáinak szerepét kétféle folyadék töltse be. Hogy mifélék, azt a GE egyelőre nem árulta el, csak annyit, hogy szervetlen, vízbázisú oldatokat használnak. Ám azt állítják, hogy ezzel jelentősen csökkenhet az ár, és nőhet a hatótávolság. A két folyadék két tartályban helyezkedik el az autóban, és ezeket áramoltatják az akkumulátorban, ahol egy membránon keresztül érintkeznek. A fejlesztők szerint a lényeg épp a folyamatos áramlás: ezzel érhető el az eddig megszokottnál nagyobb energiasűrűség. A GE azt állítja, így akár 380 km feletti hatótáv is könnyedén elérhető lesz, szemben a jelenlegi elektromos autók 120-160 km-es hatótávjával.
Bár erről a GE közleménye nem szól, a folyékony elektródák elvben viszonylag egyszerűen le is cserélhetők a jelenlegi benzinkút-hálózathoz hasonló átfejtő állomások segítségével, azaz elvileg ugyanolyan gyorsan mehet az újratöltés, mint a fosszilis üzemanyagot égető járművek esetében. Ez persze nagyban függ attól, hogy miféle folyadékokról is van szó – mennyire károsak a környezetre, vagy mennyire mérgezőek – de az elvi lehetőség adott lenne.
Az is nagy kérdés, hogy a laboratóriumi szinten már működő megoldásból mennyi idő alatt lesz nagy tömegben felhasználható technológia. Az ilyesmi akár 15-20 évet is igénybe vehet, viszont a GE megoldása reményt adhat az elektromos autózás híveinek: több mint száz év egyhelyben toporgás után végre elérkezhet valamiféle áttörés.
... http://www.alternativenergia.hu/megtalaltak-a-megoldast-a-villanyauto-bajaira ... |
|
Rendes Kis |
|
Felsővezetékes Scania kamion forrás: vg.hu A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül. A járműveken a fülke mögött található az áramszedő berendezés, amely segítségével a villamoshoz hasonlóan, felsővezetékből nyeri az energiát.
A Scania és a Siemens közötti együttműködés eredményeként Svédország lehet az első országok egyike, ahol elektromos árammal hajtott nehéz-tehergépkocsik üzemelnek. A Scania tehergépkocsi tesztelése hamarosan megkezdődik a Siemens két kilométer hosszú tesztpályáján. A járművet Södertälje-ban szerelték össze, az áramszedő Németországban fog rákerülni. Ezek után visszatér Svédországba, hogy a Scania Kutatási-Fejlesztési Központjában beépítsék az elektromos hajtásláncot. Csak ezek után válik teljessé a rendszer, aminek működését a Siemens tesztpályáján fogják megvizsgálni és kiértékelni, írja a vg.hu.
„A felsővezetékes tehergépkocsik leginkább a gyakran használt, fix utat követő szállítási útvonalak esetében használhatóak, mint például fémmegmunkáló üzemek és kikötők, vagy bányák és feldolgozó egységek között” – mondta a Scania projekt menedzsere Christer Thorén.
A projekt részeként teljes egészében elektromosan működő útszakaszokat lehet létrehozni Svédországban. Az új technológia segítségével jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el és megnyílik az út a fosszilis-üzemanyagok használata nélküli közúti közlekedés felé.
A Scania ugyanakkor olyan hibrid meghajtáson is dolgozik, amelynek elektromos áramelllátása kiegészíthető a felső vezetékekből nyert energiával. Ezeken az utakon a járművek kizárólag az elektromos energia felhasználásával is közlekedhetnek.
... http://www.alternativenergia.hu/felsovezetekes-scania-kamion/63569 |
|
|
|
|
keresztkem |
|
Ehhez képest Menő Manó KUTYAFÜLE, aki lépcsőt rajzol magának, hogy azon--a megrajzolt lépcsőn(!) tudniillik-- fölgyalogolva' átmenjen a betonpalánk másik oldalára. keresztkem |
|
mpd |
|
Hát ez kurrrrrrrrrrrvajó!! |
|
Rendes Kis |
|
Összehajtogatja magát az elektromos autó forrás: index.hu Utolsó módosítás: 2013.08.22., 10:14 A dél-koreai Advanced Institute of Science and Technology mérnökei olyan elektromos autót terveztek, amely felére képes összehajtogatni magát, amikor parkolunk vele – írja a Popular Science.
Az Armadillo-T márkájú autóba két felnőtt fér be, az autó végsebessége 60 kilométer/óra. A 450 kilogramm tömegű kisautó 2,8 méter hosszú, összehajtott állapotában majdnem feleakkora, csak 165 centiméteres. Az autó tíz perc töltéssel tud száz kilométert haladni. A parkolás a következő módon zajlik: amikor a vezető a parkoló mellé áll, kiszáll az autóból és okostelefonján aktiválja az átalakító módot. Ezek után csak be kell navigálnia az autót a kinézett parkolóhelyre, mint egy távirányítós autót. Az Armadillo-T-t városi autónak szánják, sűrűn lakott vagy turistaövezetekbe.
... http://www.alternativenergia.hu/osszehajtogatja-magat-az-elektromos-auto/62713 |
|
Rendes Kis |
|
Íme Stella, a világ első napmeghajtású családi autója
... A szénszálas- és alumínium-alapanyagból készült Stella mintegy 600 km-t képes megtenni feltöltés nélkül. Mivel az autó napelemei több energiát termelnek, mint amennyire szüksége van, lehetősége van a Stellának feltölteni a felesleget egy elektromos hálózatba. Ez által válik a világ első „energia-pozitív” gépkocsijává.
... http://www.alternativenergia.hu/ime-stella-a-vilag-elso-napmeghajtasu-csaladi ... |
|
|