04:27:14
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Társalgó
Téma: Vectrix
... Elejére 1. lap 
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 10:15 | Sorszám: 684
Áhá, értem.
És ez is érdekes, naprimér:

"Akkumulátorok, Autó-motor, Közlekedés | energiaoldal | 2012-10-10 10:49

A fékezési energiát eltárolni nagyszerű és divatos dolog, szép lassan egyre több autóban jelennek meg a fékenergia-visszanyerő rendszerek. Ha fékezéskor hő helyett elektromos áramot termelünk, akkor azt gyorsításkor vissza lehet táplálni a rendszerbe (vagy elektromos berendezéseket működtethetünk vele), így a fékek is kevesebb szálló porral terhelik a környezetet és üzemanyagot is megtakarítunk. Sajnos az akkumulátorok nem igazán alkalmasak ilyen hirtelen jelentkező energiamennyiség gyors tárolására, viszont a kondenzátorok annál inkább. A Mazda nem volt rest élni a kínálkozó lehetőséggel és az idén bemutatott Mazda6-ost ilyen, kondenzátoros rendszerrel látta el."

: http://energiaoldal.hu/akku-helyett-kondenzator-video/
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 08:10 | Sorszám: 683
Felületfüggő a dolog: olyan 5letről hallottam, hogy többszázezer pici kondenzátort, amelyeknek együtt futballpályányi a felülete, belekeverik festékbe és rákenik a kocsi tetejére.
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 02:17 | Sorszám: 682
nadehát, azokban alig tárolódik energyi, nem??
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 25. 07:45 | Sorszám: 681
Vhol azt olvastam, hogy az akksik helyett a kondenzátoroké a jövő.
Azokat gyorsan föl lehet tölteni és maradéktalanul vissza lehet belőlük nyerni az energiát.
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 23:21 | Sorszám: 680
"A plug-in változat rövidebb távokat akár tisztán elektromos üzemben is képes lesz megtenni, maximum 130 km/h-s sebességgel. Ha pedig az akkumulátor lemerül, a benzinmotor automatikusan működésbe lép, a fékerő-visszanyerő rendszer pedig tölteni kezdi az akkut. A fogyasztás ideális körülmények között, óvatosan vezetve akár két liter alá is csökkenthető, de normál, mindennapi használatban is 4,7 liter körül marad száz kilométerenként."
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 23:20 | Sorszám: 679
A közeljövőben valószínűleg inkább a hibrid rendszerek lesznek a nyerőek, mint pl. amilyen a #670-ben is szerel.
orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 23:04 | Sorszám: 678
Szerintem ez a fő akadálya az elterjedésnek, meg a lassú töltés.
Azt olvastam a VW is keményen beszáll a versenybe, és igen komoly kutatásai, meg vegyipari befektetései vannak ennek kapcsán.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 22:47 | Sorszám: 677
Az akksikat is lehet generáloztatni ... Az én 4 éves akksijaim még egész jól bírják ...
orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 22:35 | Sorszám: 676
Mókás, mikor kinyitja a motorháztetőt, és nincs ott semmi.
Viszont az én örök kérdésem, hogy hány év múlva kell kicserélni az akksikat, mikor azok ára a kocsi akkori értékének többszöröse.
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 21:32 | Sorszám: 675
Ha ezek elterjednek, akkor egyre nagyobb szükség lesz a fúziós erőművekre ..
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 21:31 | Sorszám: 674
Kell nekem egy ilyen! Tankolóállomásokkal együtt ..
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 14:48 | Sorszám: 673
Teszteli: Csaba Csere
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 13. 22:02 | Sorszám: 672

http://www.elektromoskisauto.hu/?gclid=CJ33u7PMlLoCFcRY3goduhYAhQ
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 09. 16:20 | Sorszám: 671
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 09. 15:50 | Sorszám: 670
Jöhet a konnektoros népautó
2013.10.09. 15:25 - Hírszerkesztő

A Volkswagen nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy 2018-ra a világ legnagyobb elektromos- és hibridautó-gyártójává váljon. Nem is tétlenkednek, a hírek szerint akár már jövőre bemutathatják a tavaly az Év Autójának megválasztott hetes Golf plug-in hibrid változatát.

: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/10/09/johet_a_konnektoros_golf/
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 03. 17:15 | Sorszám: 669
Megtalálták a megoldást a villanyautó bajaira?

Eddig úgy nézett ki, hogy a lítium-alapú akkumulátorok köré a legcélszerűbb elektromos autót építeni. Viszonylag nagy energiasűrűségűek és egyre elterjedtebbek, de van velük két komoly probléma.

A vízbázisú akkumulátorok 386 km fölé növelhetik az utazótávolságot az elektromos járművekben, mindössze egy feltöltéssel!

Az egyik a töltési idő, ami még speciális gyorstöltőn is fél-egy óra, a másik a költség: még a Nissan Leaf-ben használt, 200 km alatti hatótávot biztosító akkumulátor is megduplázza az autó árát. Ez a két tényező áll a villanyautók elterjedésének útjában, és a General Electric megoldása mindkettőre megoldást jelenthet, írja a totalcar.hu.

Az ötlet az, hogy az akkumulátor elektródáinak szerepét kétféle folyadék töltse be. Hogy mifélék, azt a GE egyelőre nem árulta el, csak annyit, hogy szervetlen, vízbázisú oldatokat használnak. Ám azt állítják, hogy ezzel jelentősen csökkenhet az ár, és nőhet a hatótávolság. A két folyadék két tartályban helyezkedik el az autóban, és ezeket áramoltatják az akkumulátorban, ahol egy membránon keresztül érintkeznek. A fejlesztők szerint a lényeg épp a folyamatos áramlás: ezzel érhető el az eddig megszokottnál nagyobb energiasűrűség. A GE azt állítja, így akár 380 km feletti hatótáv is könnyedén elérhető lesz, szemben a jelenlegi elektromos autók 120-160 km-es hatótávjával.

Bár erről a GE közleménye nem szól, a folyékony elektródák elvben viszonylag egyszerűen le is cserélhetők a jelenlegi benzinkút-hálózathoz hasonló átfejtő állomások segítségével, azaz elvileg ugyanolyan gyorsan mehet az újratöltés, mint a fosszilis üzemanyagot égető járművek esetében. Ez persze nagyban függ attól, hogy miféle folyadékokról is van szó – mennyire károsak a környezetre, vagy mennyire mérgezőek – de az elvi lehetőség adott lenne.

Az is nagy kérdés, hogy a laboratóriumi szinten már működő megoldásból mennyi idő alatt lesz nagy tömegben felhasználható technológia. Az ilyesmi akár 15-20 évet is igénybe vehet, viszont a GE megoldása reményt adhat az elektromos autózás híveinek: több mint száz év egyhelyben toporgás után végre elérkezhet valamiféle áttörés.

... http://www.alternativenergia.hu/megtalaltak-a-megoldast-a-villanyauto-bajaira ...
Rendes Kis
Olvasta: 2 | Válasz | 2013. szeptember 30. 16:15 | Sorszám: 668
Felsővezetékes Scania kamion
forrás: vg.hu
A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül. A járműveken a fülke mögött található az áramszedő berendezés, amely segítségével a villamoshoz hasonlóan, felsővezetékből nyeri az energiát.

A Scania és a Siemens közötti együttműködés eredményeként Svédország lehet az első országok egyike, ahol elektromos árammal hajtott nehéz-tehergépkocsik üzemelnek. A Scania tehergépkocsi tesztelése hamarosan megkezdődik a Siemens két kilométer hosszú tesztpályáján. A járművet Södertälje-ban szerelték össze, az áramszedő Németországban fog rákerülni. Ezek után visszatér Svédországba, hogy a Scania Kutatási-Fejlesztési Központjában beépítsék az elektromos hajtásláncot. Csak ezek után válik teljessé a rendszer, aminek működését a Siemens tesztpályáján fogják megvizsgálni és kiértékelni, írja a vg.hu.

„A felsővezetékes tehergépkocsik leginkább a gyakran használt, fix utat követő szállítási útvonalak esetében használhatóak, mint például fémmegmunkáló üzemek és kikötők, vagy bányák és feldolgozó egységek között” – mondta a Scania projekt menedzsere Christer Thorén.

A projekt részeként teljes egészében elektromosan működő útszakaszokat lehet létrehozni Svédországban. Az új technológia segítségével jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el és megnyílik az út a fosszilis-üzemanyagok használata nélküli közúti közlekedés felé.

A Scania ugyanakkor olyan hibrid meghajtáson is dolgozik, amelynek elektromos áramelllátása kiegészíthető a felső vezetékekből nyert energiával. Ezeken az utakon a járművek kizárólag az elektromos energia felhasználásával is közlekedhetnek.

... http://www.alternativenergia.hu/felsovezetekes-scania-kamion/63569
orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. szeptember 25. 13:05 | Sorszám: 667
Jövőre jön a BMW elektromos robogója

http://www.technet.hu/auto/20130925/jovore_jon_a_bmw_elektromos_robogoja/

Biztos nem lesz olcsó, ellenben drága lesz.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. szeptember 12. 16:19 | Sorszám: 666
Íme az új Trabant
Búcsút mondhatunk viszont a jellegzetes hangnak, mert a környezetvédelem érdekében egy 47 kW (64 LE) teljesítményű villanymotor található benne, melyel 130 km/órás végsebességet és 160 kilométes hatótávolságot érhetünk el. Húszezer euró lesz az ára.
... http://www.holtoltsek.hu/hu/hirek/160-ime-az-uj-trabant
... www.facebook.com/Holtoltsek?ref=stream&hc_location=stream
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. szeptember 05. 09:50 | Sorszám: 665
http://index.hu/tech/2013/09/04/otszazzal_szaguld_a_japan_szupervonat/
keresztkem
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. augusztus 22. 11:56 | Sorszám: 664
Ehhez képest Menő Manó KUTYAFÜLE, aki lépcsőt rajzol magának, hogy azon--a megrajzolt lépcsőn(!) tudniillik-- fölgyalogolva' átmenjen a betonpalánk másik oldalára.
keresztkem
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. augusztus 22. 11:52 | Sorszám: 663
Hát ez kurrrrrrrrrrrvajó!!
Rendes Kis
Olvasta: 2 | Válasz | 2013. augusztus 22. 11:44 | Sorszám: 662
Összehajtogatja magát az elektromos autó
forrás: index.hu
Utolsó módosítás: 2013.08.22., 10:14
A dél-koreai Advanced Institute of Science and Technology mérnökei olyan elektromos autót terveztek, amely felére képes összehajtogatni magát, amikor parkolunk vele – írja a Popular Science.

Az Armadillo-T márkájú autóba két felnőtt fér be, az autó végsebessége 60 kilométer/óra. A 450 kilogramm tömegű kisautó 2,8 méter hosszú, összehajtott állapotában majdnem feleakkora, csak 165 centiméteres. Az autó tíz perc töltéssel tud száz kilométert haladni. A parkolás a következő módon zajlik: amikor a vezető a parkoló mellé áll, kiszáll az autóból és okostelefonján aktiválja az átalakító módot. Ezek után csak be kell navigálnia az autót a kinézett parkolóhelyre, mint egy távirányítós autót. Az Armadillo-T-t városi autónak szánják, sűrűn lakott vagy turistaövezetekbe.

... http://www.alternativenergia.hu/osszehajtogatja-magat-az-elektromos-auto/62713
Rendes Kis
Olvasta: 2 | Válasz | 2013. július 14. 20:10 | Sorszám: 661
Íme Stella, a világ első napmeghajtású családi autója

... A szénszálas- és alumínium-alapanyagból készült Stella mintegy 600 km-t képes megtenni feltöltés nélkül. Mivel az autó napelemei több energiát termelnek, mint amennyire szüksége van, lehetősége van a Stellának feltölteni a felesleget egy elektromos hálózatba. Ez által válik a világ első „energia-pozitív” gépkocsijává.

... http://www.alternativenergia.hu/ime-stella-a-vilag-elso-napmeghajtasu-csaladi ...
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. július 11. 21:57 | Sorszám: 660

Indul az elektromos Forma–1
WL
Forrás: MTI
2013. július 11., csütörtök 20:03

Jövőre indul az a Forma–1-hez hasonlóan több állomásból álló Forma–E versenysorozat, amelyet elektromos hajtású autók számára írnak ki.
: http://mno.hu/sport/indul-az-elektromos-forma1-1172059
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...