21:32:09
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Társalgó
Téma: Sport (2)
... Elejére 1. lap 
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 13. 11:13 | Sorszám: 67
Érdekes lesz a játék, úgy látom. Rájöttem már hogy mi volt az oka annak, hogy nem régen a zöld hajót még másodiknak "hozták ki", kis különbséggel, pedig a valós távolság nagy volt az első helyen álló hajóhoz képest... Mindig kiszámolják valami ravasz módon, hogy mennyi van még hátra ideális körülmények között, és annak a különbségét írják be a táblázatba, és azért volt látszólag jó helyzetben a zöld hajó. De viszont már nem tud (nem érdemes) tovább az ideális vonalon menni, merthogy arra gyakorlatilag nincs szél Még most is csak 0.9-el "mennek" ...
Sz'al ha jól sejtem, most van az, hogy az elől levőknek majd cikk-cakkban kell menniük a Jóreménység fok felé, mer'hogy arra gyakorlatilag szembeszél van! Tehát hiába mennek gyorsan, valójában a jó irány felé csak kicsi lesz a továbbhaladásuk... Valószínűleg, az sokat fog számítani, hogy Nándiék hol fogják elérni ezt a kritikus részt... Ha 14-15 csomóval bírnának odáig haladni, akkor akár elég jó helyzetbe is kerülhetnek..
Figyelni kell majd, hogy hogy csinálják a WAW-osok Persze, mindez csak akkor igaz, ha alapvetően nem változik a szélhelyzet ...
De lehet, hogy a Horn-fok felé mennek mittomén hogy mik most a szabályok
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 13. 10:21 | Sorszám: 66
Most elég jól hasítanak Nándiék, WAW-egység meg már ~30 mérföld előnnyel áll a 6. helyen...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 13. 07:23 | Sorszám: 65
Már 20 mérföld...

Viszont valamelyest csökkent Nándiék hátránya, de még így is tetemes...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 16:17 | Sorszám: 64
Hoppácska, a WAW-osok elmentek az előttük lévő mellett!!.... (Cca. 3 egész mérfölddel.. )
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 10:28 | Sorszám: 63
Na, Nándiék délnek fordultak! Nyomás a mezőny után, Hajrá!
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 09:21 | Sorszám: 62
A zöld hajó viszont valszeg már megszívta, mint mi az Alborán tengeren Az 1.1 csomó nem valami szélvész sebesség ..
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 09:16 | Sorszám: 61
Igen, valszeg, ők fognak a legszélsőbb "pályán" dél felé menni... És korábban úgy láttam, hogy ott útba eshetnek majd meglehetősen szeles szakaszok is!
Hajrá, hajrá, hajrá!
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 09:10 | Sorszám: 60
Viszont jól kihajóznak a szélső pályára. Lehet, WAW-ék taktikáját tartják a legjobbnak? Mondjuk nem olyan meredeken nyomultak ki a Zöld-foki szigetek mögé, de az már látszik, hogy biztosan megkerülik azt.
Hajrá!
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 08:55 | Sorszám: 59
(Amúgy, az 55-beli leíráskor még egész máshol voltak!)
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 08:52 | Sorszám: 58
Mondjuk, akkor biztos, hogy növekszik a távolság, amikor a SOH nem a "főcsapás" irányába megy egy darabig, mint most... Érdekes amit Nándi írt, hogy néha még 30 csomóra is felgyorsultak, csak hát az nagyon rövid időre van, az átlag sebességet alig módosítja ..
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 08:41 | Sorszám: 57
Nem, nem, ezek a számok nemigen stimmelnek, amúgy... Volt éjszaka pl. amikor 500 valahányon állt..
A legfurcsább az amikor a táblázatban másodiknak hozzák ki azt, amely szemre jóval messzebb van. (Ez van most a jobboldalon, kicsit hátrébb a grafikán..) Szerintem, egyébként a grafika a helyes, na persze az nem világos, hogy pontosan hogy is mérik az egymáshoz képesti távolságot... Mondjuk, ha nem vennénk figyelembe a várható szélviszonyokat, akkor ez a hajó tényleg jó pozicióban levőnek lenne számítható, mert "beljebb" van, és lassan meg kellene már indulniuk kelet felé! Na és ott aztán lehet, hogy sokáig főleg csak szembeszél lesz. Érdekes lesz. Mindenesetre, a WAW-osoknak sikerült már elég szépen ledolgozni a hátrányt...
/ Van egyébként egy "Orthodromy" gombocska is felül, ami (ha ki van választva) mutatja az "utat", lehet valahogy ez is bele van időnként kalkulálva a távolságba, de akkor sem értem, hogy a táblázatban miért veszik néha másodiknak azt a jobb szélső hajót .. /
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 08:09 | Sorszám: 56
820 mérföld. Tetemes, egyre növekvő hátrány. Nándi szavait tömören lefordítva: pesszimista Ő is...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 07:00 | Sorszám: 55
Na, kiváncsi leszek mire lesz elég, hogy mostantól egy darabig a SOH-nak lesz a legnagyobb az átlagsebessége. És hogy mikor fordulnak be végre délre ... :-D
A többiek sem lassultak le nagyon, úgy látszik az oldal szélben még elég jól lehet evickélni. Amúgy, ők már elérték az egyenlítőt...
A WAW-osok viszont lehagyják az előttük levő hajót hamarosan. Nekik bevált a taktika, úgy tűnik.
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 10. 12:54 | Sorszám: 54
Szóval felsodortuk a reachert, leengedtük, lekötöztük, most is ott van, ugyancsak ázik. Minden harmadik hullám átmegy a fedélzeten, ugrál, rázkódik és vizes minden. Solent került a helyére, így most stabilan haladunk. Néha egy – egy nagyobb hullámon megszörfözve 20-22-vel.

Sajnos nem túl előnyös szélszögön – 155 fokos TWA, a valóságos szél befújási szöge – kell mélységet tartanunk, így az átlag sebességünk mégsem olyan jó. Mikor elveszítünk egy jobb hullámot visszalassulunk 12-re.

Most, váltás előtt hauzoltunk. Ebben a szélben már csak úgy lehetséges, ha először felsodorjuk az orrvitorlát és csak a nagyvitorlára koncentrálunk.

Középre és erősen lehúzzuk, előkészítjük a hátsó merevítőket és várunk egy jó hullámra. Kell, hogy felgyorsuljon a hajó, úgy nem vágódik át a vitorla akkora erővel. Még így is marad lendület benne bőven, mindig aggódom a latnikért.
...
http://spiritofhungary.hu/spirit-of-hungary-fa-nandor-hajonaplo-2015-01-09/
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 09. 11:31 | Sorszám: 53
17 csomóval hasítanak!
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 09. 11:03 | Sorszám: 52
Igen, a jelenlegi állás szerint, az nagyon fontos lesz mindenkinek, hogy hogyan tudja majd átvészelni azt a szélcsendes területet... Mondjuk, azt nem tudom,hogy milyen gyorsan változnak arrafelé a viszonyok. Elég nagy területnek néz ki, nagyobb mint ami a Földközi-tengeren (Alborán-tenger, pontosabban) volt...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 09. 10:45 | Sorszám: 51
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 09. 10:37 | Sorszám: 50
Hajrá, hajrá, hajrá... Ez nagyon érdekes. Megnéztem a másikon az időjárás előrejelzést, és itt, ha jól látom, akkor éppen befordulnak a többiek felé, és pont lesz majd egy olyan szakasz nem sokára, ahol jó nagy a szél! Ha elérik azt, akkor lehet hogy megint tudnak majd jó néhány mérföld hátrányt ledolgozni. Uccu!!!
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 09. 10:21 | Sorszám: 49
Van egy hely ahol "méginkább" on-line-ban látható a helyzetük:
http://www.vesselfinder.com/?mmsi=243042525
Ha nem jönne be azonnal, akkor a "SOH"-t kell beírni a kereső-mezőbe ...
A többieket viszont nem találtam, nem tudom mi az oka..
Hajráááááááá
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 09. 08:20 | Sorszám: 48
Nagyon ügyesek WAW-ék.
Izgalmas lesz ez végig, a mai állás szerint Nándiékat sem szabad leírni (mondjuk ők nem is adják fel egyhamar...).

Nézem, hogy Nándiék hátránya megint szűkült ~80 mérfölddel a tegnap reggeli állás szerint. Ha a szélcsendes etapot elkapja az eleje, megint nyílttá válik a küzdelem.
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 09. 08:16 | Sorszám: 47
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 09. 03:30 | Sorszám: 46
http://spiritofhungary.hu/ejszakai-vitorlamentes-fa-nandor-naploja-az-elso-ba ...

" A Fa Nándor (HUN) és Conrad Colman (NZL) vitorlázó duó együttműködése alig két hónapja kezdődött. NY-ban Conrad igyekezett az ominózus “fél-nap-a június 1-i-rajt előtt” a magyar hajósok felkészülésében segíteni, de az idő szűkében Fa Nándornak még elmondani sem volt alkalma, mi a teendő, már a rajthoz kellett hajózni.

A legközelebbi talákozás telefonon október közepén – amikor Fa Nándornak új co-skipper után kellet nézni. Conrad volt az egyik célszemély – 4 mp alatt mondott igent. A szűkre szabott idejű hajóátépítési és újraveretezési munkák non-stop terhe egy emberként Fa Nándor vállát nyomták, egyedül ő tudta, hogy mi fér még az időbe. Ott kell lenni a Barcelona World Race rajtján. A hajó újra tengerre szállítására viszont időben ott volt a munkákban az új-Zélandi fiatalember is. Skype-on egyeztettek minden lényeges pontot, eszközt és tennivalót. "
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 09. 03:16 | Sorszám: 45
http://www.facebook.com/SpiritOfHungary

" Conrad Colman üzenete és egy elképesztő fotója a 27 méteres árboc tetejéről - ha már fel kell mászni szerelni, hadd lássa más is, milyen szép a világ onnan (ja és a Spirit of Hungary hajó az Atlanti óceánon)
Conrad Colman's log and his amazing photo from the top of the 27m mast of the Hungarian 60 foot racing boat."...Wet, tired and frustrated by our loss, I nonetheless felt that we are gelling as a team as only crisis situations can do..." - read on the Spirit of Hungary website/ English
http://spiritofhungary.hu/well-ocean-racing-is-a-rocky-roa…/ "


panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 09. 03:12 | Sorszám: 44
https://www.facebook.com/SpiritOfHungary

" FA NÁNDOR hajónapló
Éjszakai vitorlamentésből, hozzáértésből, bajtársi hozzáállásból Conrad ezennel kipipálva.
"... bajban ismerszik meg a vitorlázó is. Hogyan reagál, mit vállal és hogyan csinálja. Mindketten most láttuk először a másikról, hogy mire számíthatunk "élesben".
Mikor túl voltunk a mentésen, visszahúztuk a nagyvitorlát, reachert elé és 2 óra elteltével ismét 12 csomós sebességgel robogtunk az előbújt hold fényében, ösztönösen megöleltük egymást...."
Fa N. hajónapló: a spiritofhungary.hu weboldalon http://spiritofhungary.hu/ejszakai-vitorlamentes-fa-nandor…/ "
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 09. 03:09 | Sorszám: 43
http://www.conradcolman.com/
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...