Téma: Vectrix |
|
|
alma |
|
Szép alakú autó. |
|
|
|
Rendes Kis |
|
... Sokkal értékesebbek azok az e-hagyományok, amelyek a XX. század második felében gyökreznek. Ezekkel ugyanis már tudunk mit kezdeni, közvetlenül vezetnek el napjainkig. A BMW első elektromos üzemű autói például az 1972-es Müncheni Olimpiához köthetők. A két darab átalakított autó a szervező bizottság tagjait szállította, illetve közvetítő kocsiként szolgált hosszú távú atlétikai számoknál. Harmadtonnás akkumulátor-csomagjával és 60 kilométeres hatótávolságával ez a modell kezdetnek ígéretes volt, hétköznapi használatra azonban aligha ideális.
... http://altmob.com/hu_HU/mar_apaink_idejeben_is ... www.facebook.com/szechenyifutam?ref=stream |
|
Rendes Kis |
|
E-autógyár a szél fővárosában
Miközben Európában mindenki arra vár, hogy a vezető autógyártók vagy a nemzeti kormányzatok egy hatalmas lépéssel megindítsák a áttörést, Észak-Amerikában a „sok kicsi sokra megy" elvet követve gombamód ver egyre több helyen gyökeret az emissziómentes közlekedés és annak háttéripara – legutóbb Chicago írta fel magát az elektromos térképre.
... http://altmob.com/hu_HU/e_autogyar_a_szel_fovarosaban |
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
A BMW egyike azon kevés márkáknak, amelyek szerény éves forgalmukat (jelen esetben 1,7 millió autó világszerte) jócskán meghaladó jelentőséggel bírnak az autóiparban. Titkuk a következetes termékfilozófia: gyártmányaikat egytől egyig ugyanazon értékek (a sportosság és az élvezetes vezethetőség) jegyében tervezik, így ügyfeleik jó megközelítéssel biztosak lehetnek abban, hogy mire számíthatnak a mindenkori újdonságoktól. Éppen ezért övezi az átlagosnál is nagyobb várakozás a bajorok új szériájának (vagy ha úgy tetszik, új almárkájának), az i-családnak az érkezését. Az immár két tanulmány formájában előre vetített, elektromos városi kisautónak ugyanis nincs választása, elkerülhetetlenül sportosnak, dinamikusnak és örömtelien vezethetőnek kell lennie.
Ehhez képest a BMW i3 Concept Coupe, amely elvileg csak ajtajai számában különbözik a 2013 végén érkező, ötajtós modelltől, arányait tekintve inkább a városi kisautók, mint a sportkocsik csapatába sorol be. A néhány milliméter híján négyméteres jármű 1,77 m széles, magassága 1,56 méter, tengelytávja 257 centi – de hogy köznapi dimenzióiból erényt kovácsoljanak a németek, külön kiemelték, hogy kupéhoz képest milyen tágas a hátsó üléssor.
A hozzáértők persze képesek felülemelkedni a külsőségeken, és ha a műszaki specifikációk mélyére tekintünk, az i3 valóban sportos menetdinamikát ígér. Ennek egyik kulcsa a tömegcsökkentés, amelynek legfőbb eszköze a szénszálerősítésű műanyag vázszerkezet – ez drágábbá teszi ugyan az autót, ám a plusz költség az elektromos járművek eleve magas vételára mellett eltörpül, ráadásul az egzotikus megoldás tovább növeli a jármű presztízsét.
A dinamizmus másik, BMW-nél nehezen megkerülhető oszlopa a motorteljesítmény, és ezen a téren az i3 minden várakozást felülmúlóan teljesít. A padló alá beépített lítium-ion akkumulátorokról táplált villanymotor 170 lóerőre és 280 Nm forgatónyomatékra képes, és magától értetődő módon a hátsó kerekeket hajtja; a városi járgány tehát könnyedén felveszi a versenyt a kis lökettérfogatú, benzines turbómotorokkal szerelt kisautókkal. Az önfeledt élvezeteknek persze elektromos hajtás esetén radikális következményei vannak, ezért az i3 Concept Coupé energiafogyasztása három lépcsőben szabályozható – a legszigorúbb öko-üzemmód a klímaberendezés üzemeltetése mellett a végsebességet is drasztikusan korlátozza.
Az, hogy a 160 kilométeres névleges hatótávolság ebben a spártai üzemben vagy normál használat mellett értendő, nem derül ki a leírásból. Az mindenesetre ígéretesnek hangzik, hogy az autó akár egy tekintélyesebb (német viszonyok között normálisnak mondható) távú ingázást is képes támogatni. A fenntartható erdők fájából készített belső burkolatoknál és a felhő alapú infotainment rendszernél pedig sokkal messzebbre mutató és lényegesebb újítás, hogy a jármű központi agya a navigációs berendezéssel együttműködve a domborzati viszonyokat is képes figyelembe venni a minél jobb hatásfokú energiagazdálkodás érdekében.
... http://altmob.com/hu_HU/villanyauto_mashogyan |
|
Rendes Kis |
|
Nálunk is beindulnak az elektromos autók Megjelenés: 2012.12.28., 10:07
Az autózás nagy könyve valószínűleg úgy fog emlékezni 2012-re, mint az év, amikor az elektromos autók kora elkezdődött.
A valóságban persze ez nem így van, de mindenképpen az idei év volt az, amikor az átlagemberek először elektromos autókat láthattak az utakon. Így, az év végén érdemes áttekinteni, hogy milyen újdonságokra lehet számítani 2013-ban az e-autók piacán, írja a hvg.hu. Idén minden különösebb csinnadratta nélkül, de megjelentek az utakon az elektromos autók. Nissan Leaf, Chevrolet Volt, Mitsubishi iMiEV, Citroen C0, Opel Ampera, Toyota Prius Plug-in. A típusok közül hamarosan lesz néhány, amely megvásárolható már Magyarországon is. A technológia egyelőre persze nagyon összetett, nagyon drága, így a vevők még nem kapkodnak értük. Ez persze nem szegi kedvét a gyártóknak, akik jövőre újabb rohamot indítanak a vásárlókért. 2013-ban újabb modellek érkeznek, lassan minden szegmensben és gyártónál elérhetőek lesznek az e-autók. Sokan meredek áresésre számítanak, mivel fokozatosan beindul a piacon a valódi verseny. A kis kategóriában például a Chevrolet-től érkezik a Spark elektromos változata, Európában pedig a hasonló kategóriájú Fiat 500e. A Sparkot amiatt is sokan várják, mert 25.000 dollár körüli árával a legolcsóbb elektormos autó lesz az amerikai piacon.
Mindeközben világszerte folytatódik a töltőhálózatok kiépülése. Kanadában csak áprilisig 600 új töltőpontot állítanak üzembe, az Egyesült Államokban pedig elkezdik az országos főútvonalak “villamosítását”. Ezzel szemben továbbra is komoly probléma, hogy a magas árak miatt alig vannak gyorstöltő állomások, amik néhány perc alatt képesek feltölteni az autót, ezek nélkül pedig sokkal kisebb a technológia vonzereje. Ebben a kérdésben jövőre sem várható komoly változás. A Pike Reeserch kutatása azt is kimutatta, hogy csökken a magánbefektetők lelkesedése az elektromos piacért, így néhány vállalat rákényszerülhet, hogy elhagyja a piacot, illetve nagy felvásárlásokra is lehet számítani. Ezzel szemben néhány független gyártó, mint például a Tesla folytatja menetelését. A e-autó piac lassan felnőtté válik. Ami a technológiai kérdéseket illeti, továbbra is az akkumulátorok kapacitása a fő probléma, a BASF és a Dow (a világ két legnagyobb vegyipari vállalata) hatalmas összegeket fektet ezek fejlesztésébe. 2013 sorsdöntő év lehet az e-mobilitás történetében. Vajon elhiszik-e az emberek, hogy az e-autók jelentik a jövőt? Ha igen, akkor jövőre tényleg megindulhat az a folyamat, aminek a végén, 30-40 év múlva a belsőégésű motorok lassan végleg eltűnnek.
... http://www.alternativenergia.hu/nalunk-is-beindulnak-az-elektromos-autok/56156 |
|
|
mackó |
|
Dejszen csak két kereke vagyon... |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Én sem értem, miért nem egymás kezébe adják a kilincset nálam a bérkocsis cégek beszerzői ... |
|
mackó |
|
Amerikai környezetben elég jutányosnak tűnik egy órára az ~1100 forint, de még nálunk is lenne kereslet az ilyenre. Egy óra furikázás Budapesten (autóval) sokkal többe kerül... |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Hibridesítsünk házilag!
Ma már minden valamire való járműgyár kínálatában megtalálható hibrid meghajtás is – nem véletlenül. De miért csak az új autók élhetnének a kiváltsággal? Bemutatunk egy módszert, amivel szinte bármely autótípus hibridesíthető.
Az innovatív megoldás – az ötlettől a kivitelezésig – Dr. Charles Perry, az USA-beli Middle Tenessee State University professzorának nevéhez fűződik, aki a fiatalokban rejlő kreativitásra építve hallgatóit is bevonta a projektbe. A koncepció viszonylag egyszerű: fogunk egy hagyományos belső égésű motorral szerelt autót, leszereljük a hátsó kerekeit, kicsit megbabráljuk a két kerékagyat azáltal, hogy elektromos motort építünk beléjük, kellő teljesítményű akkumulátort szerelünk a hátsó traktusba, kicsit kiegészítjük a vezérlést, és máris zöldebben autózhatunk. A megvalósítás egy kicsit persze bonyolultabb, ám a nagy találmány épp abban rejlik, hogy olyan univerzális eljárást sikerült a mérnökhallgatókból profi szakemberekké formálódó csapattagoknak Perry mester irányítása alatt kimunkálniuk, amely valóban univerzális, vagyis típusfüggetlenül alkalmazható.
... http://altmob.com/hu_HU/hibridesitsunk_hazilag ... www.facebook.com/szechenyifutam?ref=stream |
|
|
Rendes Kis |
|
Világcsúcs készül a magyar elektromos biciklivel
Az egyetlen alumíniumtömbből kialakított vázú, az utóbbi hónapokban jelentetős áttervezett, és több kilóval könnyített biciklivel a napokban folytatják a rekordkísérleteket, bár a 76,1 km/h magában is tisztes eredménynek számít. A sebességi csúcs mellett megpróbálják az egyetlen töltéssel megtett 150 kilométeres táv rekordját is felállítani. A videó itt látható: http://www.alternativenergia.hu/vilagcsucs-keszul-magyar-biciklivel/54787 |
|
|
Rendes Kis |
|
A Tesla Model S lett az év autója Megjelenés: 2012.11.15., 16:15
A Tesla Motors-nak van oka ünnepelni, ugyanis elektromos limuzinjukat, a Tesla Model S-t választották a Motor Trend magazin 2013-as év autójának, mely az ipar egyik legszélesebb körben elismert díja.
Ráadásul ez nem az első elismerés amit az elektromos luxusautó kapott, Az Automobile Magazine szintén a Model S-t választotta az év autójának. A Motor Trend úgy nyilatkozott, hogy az idei volt az első alkalom, amikor egyöntetű szavazással született meg a döntés a fődíjról. Az elismerés 64 éves történetében pedig először fordult elő, hogy nem egy hagyományos, belső égésű motorral hajtott autó kapta meg a díjat. Elon Musk, a Tesla Motors társalapítója elmondta, hogy a Model S megalkotásánál az a cél vezérelte a tervezőket, hogy jobb autót készítsenek bármelyik benzinnel működő járműnél. Ennek a hivatalos elismerése fontos lépés a fenntartható technológiákat alkalmazó gépjárművek széleskörű elterjedésében – mondta a cégvezető.
... http://www.alternativenergia.hu/a-tesla-model-s-lett-az-ev-autoja/54668 |
|
|
|