02:54:30
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Társalgó
Téma: Vectrix
... Elejére 1. lap 
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. december 12. 14:53 | Sorszám: 608
Ez nem is motor, hanem félautó ...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. december 12. 10:55 | Sorszám: 607
Nézd csak, mit találtam:

Ugyan nem Vectrix, de érdemes elolvasni...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. december 11. 19:49 | Sorszám: 606
Én sem értem, miért nem egymás kezébe adják a kilincset nálam a bérkocsis cégek beszerzői ...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. december 11. 10:57 | Sorszám: 605
Amerikai környezetben elég jutányosnak tűnik egy órára az ~1100 forint, de még nálunk is lenne kereslet az ilyenre. Egy óra furikázás Budapesten (autóval) sokkal többe kerül...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. december 10. 16:10 | Sorszám: 604
Elektromos robogó bérlő rendszert vezetnek be San Francisco
... http://www.alternativenergia.hu/elektromos-robogo-berlo-rendszert-vezetnek-be ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. december 04. 17:00 | Sorszám: 603
Még több áramot tárolhatnak majd az akkumulátorok

... http://www.alternativenergia.hu/meg-tobb-aramot-tarolhatnak-majd-az-akkumulat ...
Rendes Kis
Olvasta: 2 | Válasz | 2012. november 30. 13:05 | Sorszám: 602
Hibridesítsünk házilag!

Ma már minden valamire való járműgyár kínálatában megtalálható hibrid meghajtás is – nem véletlenül. De miért csak az új autók élhetnének a kiváltsággal? Bemutatunk egy módszert, amivel szinte bármely autótípus hibridesíthető.

Az innovatív megoldás – az ötlettől a kivitelezésig – Dr. Charles Perry, az USA-beli Middle Tenessee State University professzorának nevéhez fűződik, aki a fiatalokban rejlő kreativitásra építve hallgatóit is bevonta a projektbe. A koncepció viszonylag egyszerű: fogunk egy hagyományos belső égésű motorral szerelt autót, leszereljük a hátsó kerekeit, kicsit megbabráljuk a két kerékagyat azáltal, hogy elektromos motort építünk beléjük, kellő teljesítményű akkumulátort szerelünk a hátsó traktusba, kicsit kiegészítjük a vezérlést, és máris zöldebben autózhatunk. A megvalósítás egy kicsit persze bonyolultabb, ám a nagy találmány épp abban rejlik, hogy olyan univerzális eljárást sikerült a mérnökhallgatókból profi szakemberekké formálódó csapattagoknak Perry mester irányítása alatt kimunkálniuk, amely valóban univerzális, vagyis típusfüggetlenül alkalmazható.

... http://altmob.com/hu_HU/hibridesitsunk_hazilag
... www.facebook.com/szechenyifutam?ref=stream
Rendes Kis
Olvasta: 2 | Válasz | 2012. november 21. 18:40 | Sorszám: 601
Elektromos autópálya a megoldás a Scania szerint

... http://www.autosforum.hu/elektromos-autok/hirek/2337-elektromos-autopalya-a-m ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. november 19. 17:54 | Sorszám: 600
Világcsúcs készül a magyar elektromos biciklivel

Az egyetlen alumíniumtömbből kialakított vázú, az utóbbi hónapokban jelentetős áttervezett, és több kilóval könnyített biciklivel a napokban folytatják a rekordkísérleteket, bár a 76,1 km/h magában is tisztes eredménynek számít. A sebességi csúcs mellett megpróbálják az egyetlen töltéssel megtett 150 kilométeres táv rekordját is felállítani. A videó itt látható: http://www.alternativenergia.hu/vilagcsucs-keszul-magyar-biciklivel/54787
Rendes Kis
Olvasta: 2 | Válasz | 2012. november 15. 20:10 | Sorszám: 599
Óriási! 11.000 lóerő, 0 emisszió
altmob.com
Elektromos hajót tervezni nem újdonság – de ha tengerjáró kompról van szó, az azért komoly ...
... www.facebook.com/szechenyifutam?ref=stream
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. november 15. 18:28 | Sorszám: 598
A Tesla Model S lett az év autója
Megjelenés: 2012.11.15., 16:15

A Tesla Motors-nak van oka ünnepelni, ugyanis elektromos limuzinjukat, a Tesla Model S-t választották a Motor Trend magazin 2013-as év autójának, mely az ipar egyik legszélesebb körben elismert díja.

Ráadásul ez nem az első elismerés amit az elektromos luxusautó kapott, Az Automobile Magazine szintén a Model S-t választotta az év autójának. A Motor Trend úgy nyilatkozott, hogy az idei volt az első alkalom, amikor egyöntetű szavazással született meg a döntés a fődíjról. Az elismerés 64 éves történetében pedig először fordult elő, hogy nem egy hagyományos, belső égésű motorral hajtott autó kapta meg a díjat. Elon Musk, a Tesla Motors társalapítója elmondta, hogy a Model S megalkotásánál az a cél vezérelte a tervezőket, hogy jobb autót készítsenek bármelyik benzinnel működő járműnél. Ennek a hivatalos elismerése fontos lépés a fenntartható technológiákat alkalmazó gépjárművek széleskörű elterjedésében – mondta a cégvezető.

... http://www.alternativenergia.hu/a-tesla-model-s-lett-az-ev-autoja/54668
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. november 15. 14:06 | Sorszám: 597
Elektromos formaautókra áll rá a McLaren

... http://www.alternativenergia.hu/elektromos-formaautokra-all-ra-a-mclaren/54615
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. november 09. 23:21 | Sorszám: 596
1600 x 900-as felbontással alig több mint 2/3 képernyő ...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. november 09. 16:23 | Sorszám: 595
Hinnye, egy kicsit nagy lett...
Idézet:
A Roewe E50 maximális sebessége óránként 120 kilométer, egy töltéssel 190 kilométer megtételére képes.
A kisautó 16 kilowattos akkumulátora gyors töltéssel fél óra alatt 80 százalékos töltöttséget képes elérni.
mackó
Olvasta: 2 | Válasz | 2012. november 09. 16:21 | Sorszám: 594
Elkészült az első teljesen kínai villanyautó

Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. november 05. 10:34 | Sorszám: 593
Autómentes város épül Kínában
Megjelenés: 2012.11.04., 21:11

Kína délnyugati részén, a 17 milliós metropolisz, Csengdu közelében kijelölték azt a 7,2 millió négyzetméteres területet, ahol a világ egyik legizgalmasabb környezetvédelmi projektje indul nemsokára: egy 80 ezres várost húznak fel, ahol nem lesz szükség autókra, az energiatermelést megújuló erőforrások fedezik, a szemét feldolgozására pedig a legmodernebb módszereket vetik be.

A tervek szerint egy hasonló méretű átlagos városhoz képest az energiafogyasztás 48 százalékkal, a vízfogyasztás 58, a szeméttermelés pedig 89 százalékkal lesz alacsonyabb, írja az index.hu. A városból nem lesznek kitiltva az autók, de az egész rendszert úgy tervezik, hogy ne legyen szükség rájuk. Az úthálózat felét a nem motorizált forgalom használja majd, a másik felén elektromos meghajtású kisbuszok szolgáltatják a tömegközlekedést. Rengeteg zöld területet terveznek a mintavárosba, az elvárás az, hogy bármelyik lakóépülettől legfeljebb két perces gyaloglással el lehessen érni egy parkot. A város energiaellátását szélerőművekre alapozzák (a meteorológiai viszonyok miatt a napenergia nem jöhet számításba), illetve a város szemetét feldolgozó és újrahasznosító üzem is erőműként dolgozik majd. A tervezést a chicagói központú Adrian Smith + Gordon Gill Architecture építész iroda végzi, a hivatalos közleményük szerint a kínai kormány teljes körű támogatását élvezik. Hogy a város mikorra épül fel, és kik lesznek a lakói, egyelőre nem tudni.

... http://www.alternativenergia.hu/automentes-varos-epul-kinaban/54228
Rendes Kis
Olvasta: 3 | Válasz | 2012. október 26. 15:57 | Sorszám: 592
-----------------------------------------------------------------
Vectrix Newsletter 04/2012
InterMot Scooterweltmeisterschaft
-----------------------------------------------------------------

auf der InterMot wurden die EScooterweltmeisterschaften ausge-
fahren. Wir haben Kurzberichte zu den Rennklassen dabei Prototypen
mit BMW, Serienklasse > 80kmh und 50er Klasse.

Ort: InterMot Rennparcours
Dauer: 30min + zwei Runden
Runde: 920m
Ungefähre Strecke: 40km
Kategorien: Prototypenklasse, Offene Klasse, 50er Klasse

Ergebnisse:
Die Prototypenklasse BMW Scooter gewinnt mit Chris Pfeiffer, vier-
facher Weltmeister im Stuntriding. Zweiter Vectrix VX-1 Li+ mit Felix
Abel Nachwuchsfahrer trainiert von Frank Hoffmann Mitarbeiter bei
Wunderlich. Platz drei an Stefan Haase mit Alte Schwalbe.



BMW gab sich keine Blöße und stellte eine tolle Maschine vor. Das
Fahrzeug wird eine echte Bereicherung für den Emobilitätsmarkt sein
- evt. ab 2014. "Gegen Chris Pfeiffer fahren zu können, war eine be-
sondere Motivation" sagte Felix. Da wir bei den Rundenzeiten auf
BMW gegenüber dem Qualifying auf 0,6s verkürzen konnten, wurde
der zweite Platz im Rennen noch schöner!



Gewinner der Offenen Klasse Vectrix VX-1 Li+ mit Rio aus dem Haus
Wunderlich. Wir freuen uns hier den Titel verteidigt zuhaben. Damit
gelingt Vectrix nach 2010 die Titelverteidigung in 2012. Platz zwei geht
an LEM mit Ralf Walter und drei an VonRoll. Rio hatte die Aufgabe in
seiner Gruppe von der Spitze das Rennen zu gestalten. Nach einiger
Konfusion beim le Mans Start (die Fahrer müssen zu den Maschinen
rennen) musste er von weiter hinten das Feld aufräumen. Am Ende
hatte Rio noch einen halben Akku zur Verfügung. Vielleicht sollten die
Rennzeiten verlängert werden ;-). Aber gewonnen ist gewonnen!



In der 50er Klasse belegen wir mit Konny Wheely Platz 2 hinter Tobias
Linten und vor eeeeFun mit Mische Brauner. Obwohl keine Preisgelder
ausgerufen wurden nahm es auch Konny richtig ernst. Neben freiem
Training, Qualifying absolvierte er zusätzliche Trainingseinheiten, um
die Maschine am Optimum zu fahren. Selbst vor dem Anfeilen der Räder
für besseren Grip schreckte er nicht zurück. Glaubt uns, da erlebt man
was! Wir sind diese Maschine mit Standardeinstellungen des Akkus
gefahren.



Gut, zugegeben - wir haben sie im unteren Geschwindigkeitsbereich
bissiger eingestellt, aber wir waren selbst überrascht wie eine 50er
"rennen" kann. Danke Konny!

Wir bedanken uns, bei der InterMot für die tolle Plattform der Veranst-
altung, dem Wunderlich Team, Fritz Spänner und Econ Werkzeuge

Mehr Bilder demnächst auf unserer Facebookseite


Ihre Vectrix Deutschland
-----------------------------------------------------------------
Sie möchten eine Probefahrt vereinbaren oder weitere Infos
erhalten? vectrix.de oder info@vectrix.de

Sie möchten den Newsletter verwalten?
http://vectrix.de/newsletter/
© Vectrix Deutschland GmbH 2011
Gubener Straße 21
D-10243 Berlin
Tel. +49-030-44318996-0
Fax +49-030-44318996-01
HRB 110201 B, Amtsgericht Berlin Charlottenburg
Geschäftsführer: Ulrik Schöneberg
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 06. 09:46 | Sorszám: 591
A lítium a jövő olaja,

... akinek van, gazdag lesz: http://www.alternativenergia.hu/a-litium-a-jovo-olaja-akinek-van-gazdag-lesz/ ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 06. 06:51 | Sorszám: 590
Jogosítvány lesz a robogóra is?


... http://erdely.ma/mozaik.php?id=128069&cim=jogositvany_lesz_a_robogora_is_video
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 03. 23:23 | Sorszám: 589
"Negyven év alatt megnégyszereződhet az autók száma"

Remek, lehet majd ilyen képet készíteni,
ahol már négyrétegben fognak állni az autók..
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 03. 08:02 | Sorszám: 588
Merkel egymillió elektromos autót akar: http://www.alternativenergia.hu/merkel-egymillio-elektromos-autot-akar/53237
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 02. 13:00 | Sorszám: 587
Elektromos taxi-robogóval is lehet már száguldani

... Amszterdamban.

... http://www.alternativenergia.hu/elektromos-taxi-robogoval-is-lehet-mar-szagul ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 02. 12:04 | Sorszám: 586
European Parliament:

Want to stay clean and safe? Then stay off a motorbike! Or wait until 2016, when new EU rules will make several green and safety features mandatory to those two-wheeled thrills of the highway. But not everyone is thrilled. Watch europarltv @ http://epfacebook.eu/4W to find out more, and tell us: can your machine be both mean and green?

... www.facebook.com/europeanparliament?ref=stream
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. szeptember 25. 17:53 | Sorszám: 585
Csak a kínaiakat izgatja a hibrid vagy elektromos autózás
forrás: hvg.hu
Megjelenés: 2012.09.25., 10:44

A világ autósai megosztottak az alternatív meghajtású autókkal szemben. A tisztán elektromos technológia elterjedését illetően a kínaiak a legoptimistábbnak, többségük szerint belátható időn belül minden autó ilyen környezetbarát meghajtással készül majd.

Az autóvásárlók legalább fele hajlandó lenne több pénzt áldozni elektromos autó vásárlására, derül ki a Continental közelmúltban készített nemzetközi felmérésből, amely összesen 15 000 francia, kínai, amerikai és német személygépkocsi-tulajdonos megkérdezésével zajlott le, írja hvg.hu. A riport készítői többek között azt vizsgálták, hogyan látják a sofőrök az elektromos és hibrid autózás jövőjét. A németek 53 százaléka, az amerikaiak 55 százaléka, a franciák 56 százaléka és a kínaiak 69 százaléka tud arról, hogy szemléletváltásra van szükség a Föld növekvő átlaghőmérsékletének megállításához. Arra a kérdésre, hogy ennek érdekében hajlandóak lennének-e többet áldozni a környezetbarát (hibrid és elektromos) meghajtású járművekre, a legnagyobb arányban a kínai és a német sofőrök (58%) válaszoltak igennel, ugyanakkor a keleti autósok 67%-a csak akkor cserélné le hagyományos üzemű gépjárművét, ha mások is hasonlóképpen cselekednének. A Continental Mobility Study felmérésben résztvevők kissé szkeptikusak az elektromos üzemű technológiával szemben. Ezt jól érzékelteti, hogy a német, az amerikai, a kínai és a francia vásárlók túlnyomó többsége szerint nem minden gyártó készült fel kellőképpen a technika alkalmazására. Az új technológia elterjedését a német autósok 43 százaléka, az amerikaiak 41 százaléka, a franciák és a kínaiak 49 százaléka szerint segítené, ha a hagyományosnál alacsonyabb áron jelenne meg a piacon.

A résztvevők fele azon a véleményen van, hogy sok idő fog még eltelni, mire az alternatív meghajtások széles körben elterjednek. Az európaiak közül a franciák kevesebb mint a fele (42%), illetve a németek és az amerikaiak harmada (32%) gondolja azt, hogy 15 éven belül minden autót elektromos hajtással gyártanak majd. A technológia elterjedését illetően a kínaiak bizonyultak a legoptimistábbnak, akiknek jelentős része (65%) hisz abban, hogy belátható időn belül minden autó ilyen környezetbarát meghajtással készül majd. Mindezek mellett éppen Kínában gondolják a legtöbben úgy, hogy a hagyományos meghajtású személygépjárművek sokkal hatékonyabban üzemeltethetőek, mint az árammal közlekedők. Arra a kérdésre, hogy „Komolyan gondolkozik hibrid üzemű autó vásárlásáról?”, szintén a kínaiak feleltek a legtöbben (65%) igennel, de számottevő azok aránya is, akik elektromos autót vásárolnának (58%). Mindamellett Kínában a vezetők 63%-a kifejezetten városi forgalomra venne környezetbarát meghajtású személygépjárművet. Az alternatív üzemre való nyitottság kapcsán vizsgált nemzetek közül a kínaiak után leginkább a németek rendelkeznek komolyabb vásárlási ambíciókkal, azonban közülük a vezetők 27%-a nyitott hibrid üzemű autók vásárlására és viszonylag elhanyagolható hányaduk, 15%-uk venne belátható időn belül elektromos autót.

... http://www.alternativenergia.hu/csak-a-kinaiakat-izgatja-a-hibrid-vagy-elektr ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. szeptember 13. 09:56 | Sorszám: 584
Csak jogosítvánnyal lehet robogót vezetni 2013-tól

Tilos lesz jogosítvány nélkül robogót vezetni 2013 januárjától – közölte szerdán Lucian Diniţă, az Országos Közlekedésrendészet vezetője.

Az AM kategóriájú jogosítvány megszerzéséhez elméleti és gyakorlati oktatásra járni és vizsgázni kell, 2013 január 19. után bűncselekménynek minősül a hivatalos dokumentum nélküli robogózás – figyelmeztetett Diniţă.

A közlekedésrendészet vezetője szerint a szigorítást egy 2006-os európai uniós irányelv szabja meg, a január 19-i határidő pedig nem tolható ki.

A robogóvezetői jogosítvány érvényessége 5-10 év, a dokumentum megújítása pedig csak kötelező orvosi vizsgálat után lehetséges.

Lucian Diniţă szerint országszerte mintegy 200 ezer robogó szerepel a nyilvántartásban.

... http://erdely.ma/kozeletunk.php?id=126550&cim=csak_jogositvannyal_lehet_robog ...
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...