Téma: Fa Nándor újra tengerre szállna |
|
Felkesz Deneverr |
|
(( Egyébként, most már tök jó lett a topikcím! Mackó, te voltál a hibás !!!! )) |
|
Felkesz Deneverr |
|
Na, végleg feladta még egy: az O Canada ... Az IMOCA 60-as hajóknál ezzel 9-re csökkent a versenyben maradottak száma. A 20-ból!!
" Fa: Előjel és magyarázat nélküli a törés 2015.11.05. 18:29
A május végén rajtoló Transat New York - Vendeé egyszemélyes vitorlásversenyen indulna legközelebb Fa Nándor, akinek hajója múlt szombaton árboctörést szenvedett a Transat Jacques Vabre (TJV) elnevezésű kétszemélyes viadalon. Írta az MTI.
A 62 éves, négyszeres földkerülő elmondta: a teljes mezőny 42 hajójának már nagyjából a fele a partra kényszerült, vagy külső segítségre, mentésre szorult. A 60 lábasok (IMOCA hajóosztály) között húsz vitorlás rajtolt el Le Havre-ből, de 11 nap után már csak kilenc van úton a brazíliai Itajaí városában lévő cél felé.
Fa Nándor szerint mindez részben annak a 20 éves tendenciának tudható be, hogy kispórolják a szükséges anyagmennyiséget a hajók többségéből, amelyek ezáltal nem felelnek meg a szabályoknak, követelményeknek. "Az illetékesek szemet hunynak a jelenség felett, mert olyan érdekekkel mennének szembe, amelyekkel nem mernek" - jegyezte meg. Az ő hajójuk, a Spirit of Hungary (SOH) minden szabálynak megfelel, tehát az árboctörésük biztosan nem ezért történt, ám az okokkal kapcsolatban továbbra is csak találgatni tudnak. A felkészülés során Barcelonában leszerelték az árbócot, valamint a teljes kötélzetet, és elküldték ellenőrzésre a gyártónak, amely a visszaküldéskor azt üzente, hogy újabb 70 ezer mérföldet vitorlázhatnak vele.
A hajó a baleset előtt hetekig a lehető legnagyobb terhelésnek volt kitéve, és tökéletesen vizsgázott. "Az incidens minden előjel és magyarázat nélkül történt, azóta is próbáljuk megfejteni, mi történt. Egyikünk sem látott semmit, csak a nyomok, illetve a felidézett zajok alapján próbáljuk összerakni a képet, de semmi sem bizonyítható" - magyarázta Fa Nándor." ... http://index.hu/sport/2015/11/05/fa_elojel_es_magyarazat_nelkuli_a_kieses/
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Még nem csekkeltem le, de a'szem minden hajó kiesett, amely nem kerülte meg nyugat felé azt a bizonyos ciklont... Úgy látszik, nagyon megviselte a hajókat a "szembeszeles" küzdelem.. A 20 IMOCA60-as hajóból csak 10 maradt versenyben! |
|
mackó |
|
Az a "spirit" elhagyott minket. |
|
Felkesz Deneverr |
|
hát, ilyen nincs. és mégis van.
Árboctörést szenvedtek Fa Nándorék 2015.10.31. 20:05
Árboctörést szenvedett szombaton Fa Nándor és Perényi Péter a Spirit of Hungary nevű hajóval a Transat Jacques Vabre kétszemélyes vitorlásversenyen.
A magyar csapat 15 csomós észak-nyugati szélben hajózott 65 tengeri mérföldre Madeira szigetétől, amikor bekövetkezett a baleset, amelyben a hajósok nem sérültek meg, írja az MTI.
Fa Nándorék árboc és vitorla nélkül, motorral tartanak Madeira felé, további részleteket azonban csak a biztonságos partot érés után ígértek. http://index.hu/sport/hirek/2015/10/31/arboctorest_szenvedtek_fa_nandorek/ |
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Hát, igen, gyanus volt az a furcsa összevissza pálya. Kimentették őket: http://www.transat-jacques-vabre.com/en/thomson-and-altadill-helicoptered-hug ... "HUGO BOSS STATEMENT 1545HRS utc
Update – Emergency Situation - Alex Thomson Racing
Alex Thomson and Guillermo Altadill, skippers of yacht HUGO BOSS in the Transat Jacques Vabre set off their emergency beacon this afternoon at 13.25UT. The Spanish Coastguard was informed and sent a rescue helicopter to their location 82 nautical miles from the Spanish coast. Both Alex and Guillermo were rescued from the location by helicopter and are on their way back to land" |
|
Felkesz Deneverr |
|
"Ma, így az ötödik nap hajnalán kezdett a szél mellénk fordulni. Még szorítjuk, de már jó felé megyünk egy csapáson és úgy tűnik, marad hosszabb távon. A “Francia brigád” a rajt után egyenesen meghúzta nyugatot, el Írország alatt, ki az óceán közepe felé, ami óriási többlet mérföld első pillantásra, de így szépen körbevitorlázták bő szélben azt az óriási ciklont, aminek mi a felfelé fújó ágában ástunk lefelé sokkal lassabban.
A hírek szerint, volt a rajt előtt egy meteo szeansz a Fr skippereknek, de gondolom nem mindenkit hívtak meg maguk közül sem, mert többen mentek más útvonalon, azok nem részei “a csapatnak”. Csak a szépre emlékezünk majd, ami eddig még nincs. Illetve az, hogy kisütött a nap és telefonon beszélgettem Irénnel, a verseny központtal és Peti meg az övéivel. Nagyon jól estek ezek mind. Kicsit melegedtünk, mint a gyíkok, de nagyon nem, mert még mindig vizes." http://spiritofhungary.hu/soh60-tjv2015-hirfolyam-2015-oktober-27-31-megfogya ... |
|
|
Felkesz Deneverr |
|
hmm, a videójukban valami repedéseket, töréseket mutogatnak... :-( |
|
Felkesz Deneverr |
|
A "St Michel - Virbac" hajó, úgy tűnik, ki fog kötni Madeirán. Vajon mi bajuk van?... |
|
Felkesz Deneverr |
|
Na most már jó szelünk van... Kiváncsi vagyok, vajon merre kerülik Madeirát?... Ha a széltérképekre nézek, akkor azt mondanám, hogy menjenek inkább a nyugati felére!
|
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Most én is csak a Barcelóónai Föld-kerülő verseny miatt vagyok némileg "tájékozott"... Na meg azért, mert voltam vitorlás túrán. Mint utas.
Azé', Fa Nándort másképp' kell "kezelni", szerintem... Ő a hajóit versenyzésre építtette. Ccca laza 10-15 év "kihagyás" után egy ilyen IMOCA 60 osztályú hajót épített, szigorú szabályoknak megfelelően... Remélem, az egyszemélyes visszaúton már sikeresebb rajtot produkál!!! ( Az lesz állítólag a 'selejtező' a 2016-os egyszemélyes, francia szervezésű, Föld-körüli versenyhez! Gondolom, a Hugo Boss-féle hajó is azért nem adta még fel a versenyt, mert Alex Thomson is fog visszafelé hajókázni ugyanemiatt!.. ;-) ) |
|
gajo |
|
Nem mondom, hogy leragadtam Sir Chichesternél, de már nemigen követem nyomon a vitorlázást. Alkalomadtán azért megnézem Nándor útját, átnézem a honlapját. Balatonfüreden gyártottak jó hajókat, B21, B25, Bermuda.... /nekem, még azok a "jó" hajók/.
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Jaja, az nem is kérdéses, de az már igen, hogy mikor ... A legutóbbi két-három út alatt már ezt az új hajót használta. (És, ezek között volt a teljes Föld megkerülése is!!)
Ha jól emlékszem, év elején inkább arra 'panaszkodott', hogy a müszerezettsége nem igazán tökéletes, illetve, hogy ezekkel a mai modern berendezésekkel már másképpen kell "vezetni/gondolkodni".
Most pl. megnéztem azon a tracking-es weblapon, hogy hogy ment le a verseny eddig... Van egy csúszka amivel különböző időpontokban meg lehet vizsgálni az állást, úgy hogy közben a szélirányok is látszanak. Na, az jól látszik, hogy azok jártak jól, akik inkább vesztettek az elején valamennyit a hosszabb útvonal miatt, viszont egy idő után már átjutottak a nagyjából dél-kelet felé mozgó ciklon magja "fölött" a túl oldalra, mely oldalon már a déli-délkeleti az uralkodó szélirány!! És csak ott kezdtek el délnek fordulni. |
|
gajo |
|
Úgy emlékszem, neki a "klasszikus" volt.
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Ez nem okoz neki semmiféle problémát se, szerintem. (Egyszer már a Földet is körülhajózta ezzel! ) |
|
gajo |
|
Klasszikus:
Nándoré:
|
|
|
gajo |
|
Hm. Nándor a klasszikus tőkesúlyoshoz van szokva.
|
|
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Na, ezek Liszabonba mennek... Úgy látszik, találtak valami jobb szórakozást .. |
|
mackó |
|
Lehet azzal is próbálkozni, de akkor a parton munka közben felcsendül a hajóvontatók dala is ... |
|
|