10:25:15
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Társalgó
Téma: Vectrix
... Elejére 1. lap 
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. november 09. 16:23 | Sorszám: 595
Hinnye, egy kicsit nagy lett...
Idézet:
A Roewe E50 maximális sebessége óránként 120 kilométer, egy töltéssel 190 kilométer megtételére képes.
A kisautó 16 kilowattos akkumulátora gyors töltéssel fél óra alatt 80 százalékos töltöttséget képes elérni.
mackó
Olvasta: 2 | Válasz | 2012. november 09. 16:21 | Sorszám: 594
Elkészült az első teljesen kínai villanyautó

Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. november 05. 10:34 | Sorszám: 593
Autómentes város épül Kínában
Megjelenés: 2012.11.04., 21:11

Kína délnyugati részén, a 17 milliós metropolisz, Csengdu közelében kijelölték azt a 7,2 millió négyzetméteres területet, ahol a világ egyik legizgalmasabb környezetvédelmi projektje indul nemsokára: egy 80 ezres várost húznak fel, ahol nem lesz szükség autókra, az energiatermelést megújuló erőforrások fedezik, a szemét feldolgozására pedig a legmodernebb módszereket vetik be.

A tervek szerint egy hasonló méretű átlagos városhoz képest az energiafogyasztás 48 százalékkal, a vízfogyasztás 58, a szeméttermelés pedig 89 százalékkal lesz alacsonyabb, írja az index.hu. A városból nem lesznek kitiltva az autók, de az egész rendszert úgy tervezik, hogy ne legyen szükség rájuk. Az úthálózat felét a nem motorizált forgalom használja majd, a másik felén elektromos meghajtású kisbuszok szolgáltatják a tömegközlekedést. Rengeteg zöld területet terveznek a mintavárosba, az elvárás az, hogy bármelyik lakóépülettől legfeljebb két perces gyaloglással el lehessen érni egy parkot. A város energiaellátását szélerőművekre alapozzák (a meteorológiai viszonyok miatt a napenergia nem jöhet számításba), illetve a város szemetét feldolgozó és újrahasznosító üzem is erőműként dolgozik majd. A tervezést a chicagói központú Adrian Smith + Gordon Gill Architecture építész iroda végzi, a hivatalos közleményük szerint a kínai kormány teljes körű támogatását élvezik. Hogy a város mikorra épül fel, és kik lesznek a lakói, egyelőre nem tudni.

... http://www.alternativenergia.hu/automentes-varos-epul-kinaban/54228
Rendes Kis
Olvasta: 3 | Válasz | 2012. október 26. 15:57 | Sorszám: 592
-----------------------------------------------------------------
Vectrix Newsletter 04/2012
InterMot Scooterweltmeisterschaft
-----------------------------------------------------------------

auf der InterMot wurden die EScooterweltmeisterschaften ausge-
fahren. Wir haben Kurzberichte zu den Rennklassen dabei Prototypen
mit BMW, Serienklasse > 80kmh und 50er Klasse.

Ort: InterMot Rennparcours
Dauer: 30min + zwei Runden
Runde: 920m
Ungefähre Strecke: 40km
Kategorien: Prototypenklasse, Offene Klasse, 50er Klasse

Ergebnisse:
Die Prototypenklasse BMW Scooter gewinnt mit Chris Pfeiffer, vier-
facher Weltmeister im Stuntriding. Zweiter Vectrix VX-1 Li+ mit Felix
Abel Nachwuchsfahrer trainiert von Frank Hoffmann Mitarbeiter bei
Wunderlich. Platz drei an Stefan Haase mit Alte Schwalbe.



BMW gab sich keine Blöße und stellte eine tolle Maschine vor. Das
Fahrzeug wird eine echte Bereicherung für den Emobilitätsmarkt sein
- evt. ab 2014. "Gegen Chris Pfeiffer fahren zu können, war eine be-
sondere Motivation" sagte Felix. Da wir bei den Rundenzeiten auf
BMW gegenüber dem Qualifying auf 0,6s verkürzen konnten, wurde
der zweite Platz im Rennen noch schöner!



Gewinner der Offenen Klasse Vectrix VX-1 Li+ mit Rio aus dem Haus
Wunderlich. Wir freuen uns hier den Titel verteidigt zuhaben. Damit
gelingt Vectrix nach 2010 die Titelverteidigung in 2012. Platz zwei geht
an LEM mit Ralf Walter und drei an VonRoll. Rio hatte die Aufgabe in
seiner Gruppe von der Spitze das Rennen zu gestalten. Nach einiger
Konfusion beim le Mans Start (die Fahrer müssen zu den Maschinen
rennen) musste er von weiter hinten das Feld aufräumen. Am Ende
hatte Rio noch einen halben Akku zur Verfügung. Vielleicht sollten die
Rennzeiten verlängert werden ;-). Aber gewonnen ist gewonnen!



In der 50er Klasse belegen wir mit Konny Wheely Platz 2 hinter Tobias
Linten und vor eeeeFun mit Mische Brauner. Obwohl keine Preisgelder
ausgerufen wurden nahm es auch Konny richtig ernst. Neben freiem
Training, Qualifying absolvierte er zusätzliche Trainingseinheiten, um
die Maschine am Optimum zu fahren. Selbst vor dem Anfeilen der Räder
für besseren Grip schreckte er nicht zurück. Glaubt uns, da erlebt man
was! Wir sind diese Maschine mit Standardeinstellungen des Akkus
gefahren.



Gut, zugegeben - wir haben sie im unteren Geschwindigkeitsbereich
bissiger eingestellt, aber wir waren selbst überrascht wie eine 50er
"rennen" kann. Danke Konny!

Wir bedanken uns, bei der InterMot für die tolle Plattform der Veranst-
altung, dem Wunderlich Team, Fritz Spänner und Econ Werkzeuge

Mehr Bilder demnächst auf unserer Facebookseite


Ihre Vectrix Deutschland
-----------------------------------------------------------------
Sie möchten eine Probefahrt vereinbaren oder weitere Infos
erhalten? vectrix.de oder info@vectrix.de

Sie möchten den Newsletter verwalten?
http://vectrix.de/newsletter/
© Vectrix Deutschland GmbH 2011
Gubener Straße 21
D-10243 Berlin
Tel. +49-030-44318996-0
Fax +49-030-44318996-01
HRB 110201 B, Amtsgericht Berlin Charlottenburg
Geschäftsführer: Ulrik Schöneberg
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 06. 09:46 | Sorszám: 591
A lítium a jövő olaja,

... akinek van, gazdag lesz: http://www.alternativenergia.hu/a-litium-a-jovo-olaja-akinek-van-gazdag-lesz/ ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 06. 06:51 | Sorszám: 590
Jogosítvány lesz a robogóra is?


... http://erdely.ma/mozaik.php?id=128069&cim=jogositvany_lesz_a_robogora_is_video
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 03. 23:23 | Sorszám: 589
"Negyven év alatt megnégyszereződhet az autók száma"

Remek, lehet majd ilyen képet készíteni,
ahol már négyrétegben fognak állni az autók..
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 03. 08:02 | Sorszám: 588
Merkel egymillió elektromos autót akar: http://www.alternativenergia.hu/merkel-egymillio-elektromos-autot-akar/53237
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 02. 13:00 | Sorszám: 587
Elektromos taxi-robogóval is lehet már száguldani

... Amszterdamban.

... http://www.alternativenergia.hu/elektromos-taxi-robogoval-is-lehet-mar-szagul ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 02. 12:04 | Sorszám: 586
European Parliament:

Want to stay clean and safe? Then stay off a motorbike! Or wait until 2016, when new EU rules will make several green and safety features mandatory to those two-wheeled thrills of the highway. But not everyone is thrilled. Watch europarltv @ http://epfacebook.eu/4W to find out more, and tell us: can your machine be both mean and green?

... www.facebook.com/europeanparliament?ref=stream
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. szeptember 25. 17:53 | Sorszám: 585
Csak a kínaiakat izgatja a hibrid vagy elektromos autózás
forrás: hvg.hu
Megjelenés: 2012.09.25., 10:44

A világ autósai megosztottak az alternatív meghajtású autókkal szemben. A tisztán elektromos technológia elterjedését illetően a kínaiak a legoptimistábbnak, többségük szerint belátható időn belül minden autó ilyen környezetbarát meghajtással készül majd.

Az autóvásárlók legalább fele hajlandó lenne több pénzt áldozni elektromos autó vásárlására, derül ki a Continental közelmúltban készített nemzetközi felmérésből, amely összesen 15 000 francia, kínai, amerikai és német személygépkocsi-tulajdonos megkérdezésével zajlott le, írja hvg.hu. A riport készítői többek között azt vizsgálták, hogyan látják a sofőrök az elektromos és hibrid autózás jövőjét. A németek 53 százaléka, az amerikaiak 55 százaléka, a franciák 56 százaléka és a kínaiak 69 százaléka tud arról, hogy szemléletváltásra van szükség a Föld növekvő átlaghőmérsékletének megállításához. Arra a kérdésre, hogy ennek érdekében hajlandóak lennének-e többet áldozni a környezetbarát (hibrid és elektromos) meghajtású járművekre, a legnagyobb arányban a kínai és a német sofőrök (58%) válaszoltak igennel, ugyanakkor a keleti autósok 67%-a csak akkor cserélné le hagyományos üzemű gépjárművét, ha mások is hasonlóképpen cselekednének. A Continental Mobility Study felmérésben résztvevők kissé szkeptikusak az elektromos üzemű technológiával szemben. Ezt jól érzékelteti, hogy a német, az amerikai, a kínai és a francia vásárlók túlnyomó többsége szerint nem minden gyártó készült fel kellőképpen a technika alkalmazására. Az új technológia elterjedését a német autósok 43 százaléka, az amerikaiak 41 százaléka, a franciák és a kínaiak 49 százaléka szerint segítené, ha a hagyományosnál alacsonyabb áron jelenne meg a piacon.

A résztvevők fele azon a véleményen van, hogy sok idő fog még eltelni, mire az alternatív meghajtások széles körben elterjednek. Az európaiak közül a franciák kevesebb mint a fele (42%), illetve a németek és az amerikaiak harmada (32%) gondolja azt, hogy 15 éven belül minden autót elektromos hajtással gyártanak majd. A technológia elterjedését illetően a kínaiak bizonyultak a legoptimistábbnak, akiknek jelentős része (65%) hisz abban, hogy belátható időn belül minden autó ilyen környezetbarát meghajtással készül majd. Mindezek mellett éppen Kínában gondolják a legtöbben úgy, hogy a hagyományos meghajtású személygépjárművek sokkal hatékonyabban üzemeltethetőek, mint az árammal közlekedők. Arra a kérdésre, hogy „Komolyan gondolkozik hibrid üzemű autó vásárlásáról?”, szintén a kínaiak feleltek a legtöbben (65%) igennel, de számottevő azok aránya is, akik elektromos autót vásárolnának (58%). Mindamellett Kínában a vezetők 63%-a kifejezetten városi forgalomra venne környezetbarát meghajtású személygépjárművet. Az alternatív üzemre való nyitottság kapcsán vizsgált nemzetek közül a kínaiak után leginkább a németek rendelkeznek komolyabb vásárlási ambíciókkal, azonban közülük a vezetők 27%-a nyitott hibrid üzemű autók vásárlására és viszonylag elhanyagolható hányaduk, 15%-uk venne belátható időn belül elektromos autót.

... http://www.alternativenergia.hu/csak-a-kinaiakat-izgatja-a-hibrid-vagy-elektr ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. szeptember 13. 09:56 | Sorszám: 584
Csak jogosítvánnyal lehet robogót vezetni 2013-tól

Tilos lesz jogosítvány nélkül robogót vezetni 2013 januárjától – közölte szerdán Lucian Diniţă, az Országos Közlekedésrendészet vezetője.

Az AM kategóriájú jogosítvány megszerzéséhez elméleti és gyakorlati oktatásra járni és vizsgázni kell, 2013 január 19. után bűncselekménynek minősül a hivatalos dokumentum nélküli robogózás – figyelmeztetett Diniţă.

A közlekedésrendészet vezetője szerint a szigorítást egy 2006-os európai uniós irányelv szabja meg, a január 19-i határidő pedig nem tolható ki.

A robogóvezetői jogosítvány érvényessége 5-10 év, a dokumentum megújítása pedig csak kötelező orvosi vizsgálat után lehetséges.

Lucian Diniţă szerint országszerte mintegy 200 ezer robogó szerepel a nyilvántartásban.

... http://erdely.ma/kozeletunk.php?id=126550&cim=csak_jogositvannyal_lehet_robog ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. szeptember 10. 20:41 | Sorszám: 583
Negyven év alatt megnégyszereződhet az autók száma

... http://www.alternativenergia.hu/negyven-ev-alatt-megnegyszerezodhet-az-autok- ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. augusztus 30. 10:15 | Sorszám: 582
A rendőrség elektromos motorokra vált


... Londonban

... http://www.alternativenergia.hu/a-rendorseg-elektromos-motorokra-valt/43713
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. augusztus 19. 14:02 | Sorszám: 581
Elektromos repülővel az óceánon át
... http://www.alternativenergia.hu/elektromos-repulovel-az-oceanon-at/51680
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. augusztus 14. 15:14 | Sorszám: 580


Tavaly mintegy kétezer villanyautót helyeztek üzembe Németországban. A legsikeresebb villanyautó náluk a Renault Twizzy.

... http://www.alternativenergia.hu/hany-elektromos-autot-adnak-el-evente/51517
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. augusztus 09. 15:11 | Sorszám: 579
Az biztos, hogy könnyebb megkerülni, mint feldönteni !
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. augusztus 09. 14:03 | Sorszám: 578
Elfelejtik megemlíteni, hogy széle-hossza egy...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. augusztus 09. 12:14 | Sorszám: 577
Három méteres, de hatszemélyes a dán villanyautó

... http://www.alternativenergia.hu/harom-meteres-de-hatszemelyes-a-dan-villanyau ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. augusztus 07. 15:30 | Sorszám: 576
Még legalább 40 évig kitartanak a belső égésű motorok

Még legalább negyven évig nem konnektorról, hanem benzinkútról tankolunk - áll az amerikai kormánynak készült legújabb jelentésben. De mi lesz a kisbálnákkal?

A belső égésű motor marad az autóipar fő mozgatórugója legalább 2050-ig, derül ki az Amerikai Nemzeti Olajügyi Tanács legújabb jelentéséből, amely az Energiaügyi Minisztérium megbízásából készült. Első hallásra mindez legfeljebb annyira tűnik hitelesnek, mintha Jockey Ewing nyilatkozta volna az olajvállalkozók bálján, de a tanácsban az energia- és autóipar képviselői mellett kormányzati szakértők és egyetemi tanárok is helyet foglaltak, igaz, környezetvédő aktivistákról nem szól a hír. Elsősorban a magas előállítási költségek és a hiányos infrastrukturális feltételek gátolják az akkumulátoros és az üzemanyagcellás elektromos autók elterjedését, hangoztatja némi alappal a jelentés, ezért hiába forszírozza a kormány bizonyos előremutató alternatív technológiák elterjedését, ... http://www.alternativenergia.hu/meg-legalabb-40-evig-kitartanak-a-belso-egesu ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. augusztus 01. 11:14 | Sorszám: 575
Ez nyilván a gazdasági kormányzatnak a felelőssége, hogy az embereket/intézményeket az árképzéssel a megfelelő irányba orientálja.
Úgyhogy, az igaz, hogy az árarányok az időben változandóak, viszont az adott pillanatban mégiscsak jól mutatják az érvényben lévő értékrendet ...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. augusztus 01. 09:49 | Sorszám: 574
Lehet, csak annak semmi értelme. Az energiaárak egymáshoz viszonyított aránya egy tollvonással megváltoztatható. Amit egy mérnök értelmezni tud: kW, kW/h, J, liter, liter/100 km stb.
Ezek árral való keverése csak a bűvészkedés kategóriája, bár az kétségtelen, hogy az egyén ennek tükrében választ magának energiahordozót, autót, lakást vagy éppen hűtőgépet. Csak jön a meglepetés pár év múlva, mikor észreveszi, hogy az olcsó gázból hogyan lett méregdrága fűtőközeg.
Kereslet-kínálat.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. július 31. 17:35 | Sorszám: 573
Lehet, hogy az energiafogyasztást Ft-ban számolták ...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. július 31. 16:08 | Sorszám: 572
Mondjuk az biztosan igaz, hogy a dízeles buszok rengeteg holtidős fogyasztástöbblettel rendelkeznek az álló helyzetben semmit sem fogyasztó elektromos társaihoz képest. Az arányt (négyszeres) mindezek ellenében túlzásnak érzem. A környezetre viszont biztosan jobb hatással vannak.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. július 31. 14:53 | Sorszám: 571
Negyedannyi energiát fogyaszt a villanybusz, mint a dízel

... http://www.alternativenergia.hu/negyedannyi-energiat-fogyaszt-a-villanybusz-m ...
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...