Téma: Fa Nándor újra tengerre szállna |
|
gajo |
|
Mintha kezdene nyugatnak forulni...
Talán a meleg áramlat "alatt" akar elsurranni:
|
|
Felkesz Deneverr |
|
A mostani pozíciót nézve, az nem valószínű, hogy Polinéziába menne... Ugyanis, már nem sokat kell észak felé hajóznia, hogy azután már ne "szembeszéllel" küszködjön Új-Zéland felé! Első, viszont, már biztosan nem lesz!... ( Hacsek nem esnek ki még jó sokan ... )
|
|
Felkesz Deneverr |
|
" A tőkesúly problémával küszködő Paul Meilhat annak ellenére sem adta fel, hogy a hidraulikus kar javításához ki kell kötnie. Ez egy 80 kilós vasdarab cseréjét jelenti, ami ráadásul nem véletlenül ilyen nehéz, nagy erők hatnak rá, így szó sem lehet arról, hogy mozgó hajón kísérletezzen a művelettel. Ő maga viszont bízik abban, hogy ezt egy kikötőben megoldja, így most a következő vidám opciók között őrlődik:
- Megy tovább a Horn fok felé: Ezt gyorsan elvetette, mert túl veszélyes egy fixen (és nem túl stabilan) középen álló tőkesúllyal. - Visszamegy Új Zélandra: ez még létező opció, a baj csak az, hogy 1900 mérföldre van ellenszélben. Lassú és elviselhetetlen, ha másért nem, hát a hideg miatt (hátszélben alig érzed a szelet, szembe menve viszont duplán). - Bővebb szelekben elmegy egész Polinéziáig, de az több mint 2000 mérföldes kitérő az ideális útvonaltól.
Ennek ellenére nem adja fel, halálosan komolyan ez utóbbi kettőn morfondírozik, bár mindkettő alsó hangon is 4000 mérföldes kitérőt jelent. " http://index.hu/sport/extremsport/2016/12/22/vendee_globe_fanandor_horn-fok/
|
|
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Sorra esnek ki a Mercedes, Ferrari, Redbull,.. hajók! Hijábba, a magyar iparnak nincsen párja!!! ;--)) Csak az a Horn fok, az ne lenne még hátra ... (Gyula forog a sírjában, amiért meg akarják kerülni őt!)
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Valszeg, most már akkor is meg fogja tudni előzni, ha esetleg sikerül a javítás (részlegesen). Hajrááááá, Nándi!!
|
|
|
Felkesz Deneverr |
|
( Szerintem, egy idő után, ha nem sikerül, majd megpróbál Új-Zéland-ra visszaevickélni... ) |
|
Felkesz Deneverr |
|
ld. #392, és visszafele ...
Szétment a tőkesúly-mozgató tengeri herkenytű billentyűje... Valami 40 cm hosszú repedés keletkezett rajta, kifolyt a hidraulika olaja... Ezt kísérli megreparálni... Ha jól értettem valahol, aszem azt próbálja elérni, hogy legalább a középső pozícióban stabil maradjon ...
|
|
gajo |
|
Hová megy Pál? Egyenesen északnak! |
|
R.András |
|
Mindenesetre kiderül belőle, hogy a vitorlázóknak is gyűrődik a füle, nemcsak a birkózóknak ... |
|
Felkesz Deneverr |
|
jajjjjj, ezekre a zember nem is gondol, amikor csak a TRACKING-et nézegeti
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Nabasszus, akkor igaza lehet Tamásnak, hogy egy konténert koccolt le! ..
|
|
|
|
Felkesz Deneverr |
|
"It was after hearing an unusual noise early this afternoon that the skipper of SMA went to inspect his keel housing. He immediately realised that oil from the hydraulic circuit had flooded the ram compartment. He thought first of all that it was a pipe that had burst in the hydraulic circuit, but then noticed a 40 cm crack in the ram itself." http://www.vendeeglobe.org/en/news/17331/keel-ram-problem-on-sma
|
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Na, ha ezt nem tudja megbuherálni, akkor lőttek az első helynek .. is
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Ja, nem, aszem ez az a kütyü, amellyel ki tudják mozgatni a tőkesúlyt jobbra vagy balra ... pártsemlegesen ..
|
|
|
|
|
|
R.András |
|
Lehet, hogy nem is akar sietni: amíg nem ér partot, addig versenyben van. Ha valaki most kiesne, akkor ő az elé kerülne a sorrendben. |
|