02:49:07
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Társalgó
Téma: Sport (2)
... Elejére 1. lap 
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 23. 09:02 | Sorszám: 313
Uhh, egyetlen damaged, jammed halyard lock car ekkora bajt okoz ??
Bele sem merek gondolni, hogy még hány ilyen kulcsfontosságú alkatrész van ??
panda
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. február 23. 08:40 | Sorszám: 312
El se merem képzelni, hogy milyen lehet egy ehhez hasonló eset, amikor csak egyedül van a hajón... brrrrr
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 23. 08:23 | Sorszám: 311
Arra lehetett számítani, hogy nem egy városligeti csónakázásra indulnak, de az ilyen esetek gondolkoztatnak el, hogy megéri? Persze biztos, ha komolyabb baj nélkül hazaérnek.
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 23. 08:21 | Sorszám: 310
Talán, most már jobb is így... Az úgyis csak bosszantott volna, hogy a Renault-sok esetleg mögénk értek volna csak vissza, de viszont aztán meg elsuhantak volna mellettünk ...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 23. 08:17 | Sorszám: 309
....Itt már három méterrel vagyok a csúcs alatt, innét messzire lehet repülni és megtörténik. Az első pörölycsapást még kivédem, de a másodiknál leszakadok a vitorláról, amibe kapaszkodtam a felkarommal. Az ismert pályán haladok, csak most sokkal messzebb. Nagy erővel csattanok az árbocon, onnét tovább hátra, ahol belecsapódok a vitorlába, az visszarúg, ismét az árboc. Itt már nincs kontroll, igyekszem elkapni valamit, de reménytelen, lefejelem az árbocsínt. Nem tudom hogyan, de elkapok valamit és végre odahúzom magam az árbochoz. Kotorászok valami vágóeszköz után, de azok már haladnak lefelé az óceánban. Kikötni a kötelet képtelenség, muszáj vágni. Vér folyik a szemembe, nem látok, aztán a vitorlára, a dzsekimre, mindenhova. Végre megtalálom a vödör alján az ollót és keservesen, többszöri nekifutásra elvágom a kötelet, levenni már nincs erőm. Ordítok C-nek hogy eresszen, elsőre nem ért, repülök még kettőt, aztán elindulok lefelé. Még az első szálingnál is leszakad a fogásom egyszer, de ez már nem számít, benne van az árban.

Végre leérek, C rémült arcából arra következtetek, hogy nem lehetek túl rózsás. Elmászok a cockpitig és ott elhagy az erőm, ülök a bejáratnál és tulajdonképpen jól érzem magam. Megcsináltam, amit kellett, biztonságban vagyunk. Amíg kimosom magam a vérből, addig C előkészíti a szükséges felszerelést a VMSZ által összekészített elsősegély csomagból, tű, cérna Betadin, stb. A homlokom felső harmada, csontig felhasadva, nagy dudor körülötte. Lemosom, papírral megtörölközöm és addig nyomom ki belőle a vért, amíg teljesen leapad. Egész jól néz ki. Azért a biztonság kedvéért C elhelyez bele négy öltést, így már olyan, mintha nem történt volna semmi. Most le van ragasztva. ..."
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 23. 08:00 | Sorszám: 308
No, szinte egyszerre. Míg olvastam a naplójukat, megelőztél.
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 23. 07:59 | Sorszám: 307
Technikai Pit Stop Nándiéknak. Ez most púp a hátunkra ...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 23. 07:57 | Sorszám: 306

sajna, végülis úgy kellett, hogy döntsenek, hogy szükség van a “technikai pit stop”-ra ... Új-Zélandon.
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 22. 20:50 | Sorszám: 305
Fa Nándor mai hajónaplója – egy keményre sikerült árboc akcióról és a BWR media team hangfelvétele magyarul – beszámoló a hajón zajló munkákról és a hajó képességeiről … (Fa Nándor BWR interjú – Andi Robertson szakkommentátorral a BWR TV felvételén)
http://spiritofhungary.hu/spirit-of-hungary-febr-21-22-fa-nandor-uzenete-es-h ...


küssszvágócsér
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. február 22. 19:56 | Sorszám: 304
Furcsa NB1-es meccsnek néztek elébe a paksiak meg a nyíregyháziak tegnap, azaz 2015. február 21-én. Pótolni kellett egy olyan elmaradt mérkőzést, melyet a paksi pályának a megviselt állapota okán--alighanem az őszi nagy esőzések miatt-- nem lehetett megrendezni decemberben, egy akkori időpontban. És a bökkenő ott jött be, hogy a Nyíregyháza Spartacus a téli szünet-, és átigazolási idő alatt gyakorlatilag útilaput kötött a fél csapat játékosainak sarkára. Viszont a "szabál" a' "szabál" alapon a tegnapi paksi meccsen az újonnan igazoltak nem játszhattak, mondván: ők ősszel a meccs eredeti időpontja idején még nem voltak a Nyíregyháza játékosai, a régiek meg ugyan--köd előttem köd utánam--elmentek....ide-oda-amoda. És így szegény Mátyus Janinak a Szpari edzőjének alaposan föl volta adva a lecke, hogy ugyan honnan szedjen elő egyáltalában 11 olyan játékost, akiket a pályára küldhet? Jobb híján azt ötlötte ki a leleményes MESTER, hogy mezőnyjátékosokként "beveti" a tartalékkapusokat, hadd' szaldgáljanak egy kicsit ebben a nagy télvégi-tavaszeleji hűvös levegőben.
Jelen sorok írója sokmindent nem ért a leirt esettel összefüggésben, de egy dolgot különösképpen nem, és ez a következő? Ha már az újonnan igazoltak nem szerepelhettek ezen a meccsen a fönt leirtak okán, ugyan MIÉRT NE LEHETETT VOLNA 1, azaz EGYETLEN EGY MÉRKÖZÉS APROPO'S-ján átmenetileg VISSZAHOZNI NÉHÁNY JÁTÉKOST azok közül, akik a mérkőzés eredetileg kijelölt időpontjában még biztosan a csapat játékosai voltak? EZ(!) miért olyan elképesztően "nagy ötlet", hogy senkinek nem jutott az eszébe. És miért ne lehetett volna megtenni? Ugyan miért nem??? Ha már "volt olyan jó" a nyíregyházi csapat anno' decemberben, hogy a rossz pálya miatt--amiről a legkevésbé ő tehetett--halasszák februárra a mérkőzést.
panda
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. február 21. 12:43 | Sorszám: 303
Na meg, az üzemanyag (dízeolaj!?) utánpótlás... Nem tudom, hogy a szabályok szerint mennyit mehetnek pl. ilyen "technikai megállás" esetén, motoros meghajtással, de célszerű lehet azzal menni valamennyit, különben "sosem" érnek partot, ha nemigazán van arrafelé éppen egy kis szél se nem... (A Hugo Boss-osok kénytelenek voltak persze eleve azzal menni, mert nekik még árbocuk sem volt... Igaz, ők emiatt eleve fel is adták a versenyt.)
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 21. 11:08 | Sorszám: 302
De azért a szárazföldön is van valami érdekes: az alkatrész-utánpótlás !
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 21. 09:54 | Sorszám: 301
Na most kéne minél több kilamétert visszaszednünk... a narancsosok, most már egy szélcsendesebb ;-) vidékhez értek, nekünk viszont még hátra van a jószeles lejtő..
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 20. 08:15 | Sorszám: 300
Narancsosék hihetetlen tempóban csökkentik WAW-ékkal szemben a hátrányukat.
Mi is küzdünk rendesen, szerencsére nagyobb baj nélkül.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 20. 07:08 | Sorszám: 299
Mindenesetre sokkal érdekesebb, mint hogy mi van a szárazföld belsejében ...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 19. 23:47 | Sorszám: 298
nem mintha nagyon számítana, hogy 2 vagy 3 km mélység van alul ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 19. 16:36 | Sorszám: 297
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 19. 15:37 | Sorszám: 296
Furcsa a világtérképnek ez a hajós nézete: a szárazföldnek nincs domborzata, annál inkább a tengerfenéknek !
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 19. 15:08 | Sorszám: 295
RC-egység elég lassan tolja. Lesz ebből jóval több is, mint 3 nap. Nándiék sem hasítanak, rendesen nő a különbség az előttük haladókkal szemben.
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 19. 10:16 | Sorszám: 294
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 19. 09:56 | Sorszám: 293
Hmm, a fővárosba tartanak? Akkor még egy kis városnézés is belefér ..

Igen, Pharmatonék is mindig jó(bb) szelet kapnak abból, ami minket utolér... Sziszifuszi ez
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 19. 09:51 | Sorszám: 292
Nándi naplójából szemezgetve:

Idézet:
Itt megy előttünk a OO,OP&P, szinte minden szélben – azonos körülményeket feltételezve – gyorsabbak vagyunk náluk és képtelenek vagyunk közelebb kerülni hozzájuk. Ha rájuk is futunk kicsit, az időjárás mindig visszaadja nekik. Tipikus és régi okosság, hogy a szél mindig az elöl haladónak fúj, főleg egy ilyen “lóversenyben”, mint ez itt végig a kerítés mellett. Nagy előzéseket, vagy lemaradást sehol nem lehet látni a mezőnyben, pedig van sebességkülönbség a hajók között.

Az első időszakban még nem tudtam hova tenni a hajó sebességét ebben a mezőnyben. Ma világosan látom a még meglévő hiányosságokat – főleg vitorlákban, uszony használatban – és a potenciált is, és ez bizakodásra ad nekem okot. Annak idején az Alba Regiát is a második versenyre sikerült versenyképessé tenni, így lesz ez most is.

Sokat beszélgetünk C-vel ezekről a kérdésekről és a konklúzió mindig az, hogy jobb, hasznosabb itt lenni ezekkel a hiányosságokkal együtt is, mint kihagyni a versenyt miattuk.

Az előttünk vitorlázó Renault szintén ütött valamit a kormányával, nekik megsérült a kormánylapát karbon borítása. Szinte minden hajón másképp igyekeznek az ilyen ütközésekből származó károkat megjavítani. Többségük valamilyen ütközést-elnyelő biztosítással tervezett, és csak elenyészően kevés a rögzített tengellyel szerelt kormány. Meglepő számomra, hogy az eddigi – és remélem utolsó – ütközésekből származó károk itt lent, a déli, tisztának tartott vizeken történtek.
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 19. 08:23 | Sorszám: 291
Pharmatonék iszonyatosan tepernek, valamit nagyon elkaptak. Mi meg tartjuk a lépést Sárgáékkal. RC-egység meg ahogy tegnap írták ~3 nap stagnálással számolhatnak. Rajtuk foghatunk sokat, s ha jól számolom, még a Narancsosok is előzhetik őket a WAW-n kívül.
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 18. 12:23 | Sorszám: 290
Hoppá, már épp akartam beírni, hogy nemrég volt már egy hasonló "ívű" dobásuk... és hogy ők talán így szállnak le a bicikliről, mint az a malacka...

Lehet, hogy akkor csak meggondolták magukat, de most mégis inkább irány burány ..
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 18. 12:21 | Sorszám: 289
Röviden: Nagyobb sebességnél irányíthatatlan a hajójuk, próbálták megoldani, de nem sikerült. Ezért határoztak úgy, hogy kihasználják a viszonylag közel lévő parton a kikötést.
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...