18:40:07
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Társalgó
Téma: Fa Nándor újra tengerre szállna
... Elejére 1. lap 
Felkesz Deneverr
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 12. 22:20 | Sorszám: 273
Na és most mivann, Jean-Pierre Dick (6. helyezett) Tasmániába tart??
Felkesz Deneverr
Olvasta: 5 | Válasz | 2016. december 12. 22:14 | Sorszám: 272
Pisti kezd elhúzni... s ha jól látom minden neki kedvez... nah, majd meglátjuk ..
Felkesz Deneverr
Olvasta: 5 | Válasz | 2016. december 12. 22:12 | Sorszám: 271
Hajrá, Nándiiii!! Csakazértis!
R.András
Olvasta: 7 | Válasz | 2016. december 12. 09:46 | Sorszám: 270
Swings and Roundabouts
In 15th place Enda O'Coineen (KIlcullen Voyager-Team Ireland) is just 18 miles
ahead of Alain Roura (La Fabrique). The Irish skipper has had his problems and has,
once again, been given to wondering 'why am I putting myself through this?' "It’s tough,
it’s cold, it’s wet and to think I did it with my own ' free-will'.... to live on the edge with
constant challenges. The mind boggles, 'tis bonkers. Aboard Kilcullen, a mirror would have
been useful.
... http://www.vendeeglobe.org/en/news/17069/swings-and-roundabouts
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2016. december 12. 09:39 | Sorszám: 269
Another world... analysis and reactions
However, this big bruiser of a weather system is but a locomotive ahead of a whole train of depressions stirring up the Indian Ocean. Indeed, as part of a vast,
whirling system, oscillating its way through Argentina and Chile via the southern islands, the wind is set to blow and blow. As such, whilst the two leaders zigzag
around the centre, their pursuers will be pushed and jostled around by the incessant NW’ly wind, backing round to the SW, a tempo that will be repeated endlessly
like a metronome, the sailors switching from moderato to fortissimo according to the rhythm of their progress. Dancing to its tune, Jean Le Cam (Finistère Mer Vent)
has temporarily bid farewell to the stormy conditions upon passing the longitude of Cape Leeuwin, whilst Thomas Ruyant (Le Souffle du Nord pour le projet Imagine)
is getting swept up again by a bracing westerly, Louis Burton (Bureau Vallée) is still kicking over the traces of a lively front that Stéphane Le Diraison (Compagnie du Lit
-Boulogne Billancourt) and Nándor Fa (Spirit of Hungary) are devouring with delight and speed. Meantime, Conrad Colman (Foresigh Natural Energy) and Arnaud Boissières
(La Mie Câline) are plunging into a light patch to hunt down Fabrice Amedeo (Newrest-Matmut), who’s headed off on his own to more distant yet noisier horizons to the South.
... www.vendeeglobe.org/en/news/17061/another-world-analysis-and-reactions
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2016. december 12. 09:25 | Sorszám: 268
Day 35: A Game of Two Halves
And veteran Nandor Fa’s race goes steadily from strength to strength. He finished fifth in the 1993 edition of the race and retired in 1996 but his dream
of a third attempt at the Vendée Globe stayed on hold while he raised his daughters and built a successful marina pontoon construction business. He
largely designed his own IMOCA and oversaw the build, doing much of the work himself. But he has had many bumps on the road to the start line, not least
having to all but rebuild the hull because of a structural issue with the wrong specification of carbon fibre. Consequently he ran very late with his entry
to the last Barcelona World Race. And in the last Transat Jacques Vabre he was dismasted early on.
But right now the Spirit of Hungary skipper, 63 years old, is absolutely in his element, seizing every opportunity with both hands. A transient sniff of the
top ten, momentarily ranking ahead of French rival and sparring partner, Stephane le Diraison, who is only 14 miles ahead, Fa is pressing hard, averaging
17kts.
“I am going out to race. I am a racer. I love speed and going fast,” warned Fa pre-start to anyone who inadvertently mentioned him in the same sentence
as other skippers aged north of 60.
... www.vendeeglobe.org/en/news/17065/day-35-a-game-of-two-halves-thomson-halves- ...
Felkesz Deneverr
Olvasta: 5 | Válasz | 2016. december 11. 22:22 | Sorszám: 267
Hajrá, Nándi!!
Éjszaka előzöl!
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2016. december 11. 20:05 | Sorszám: 266
Semmi kétség, hajó és ember többre megy együtt, mint külön-külön, ...
gajo
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 11. 16:47 | Sorszám: 265
Kell, hogy legyen kötél a derekán, ha elúszik a hajó taposhatja a vizet...

R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 11. 16:30 | Sorszám: 264
Van biztonsági öv ??
gajo
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 11. 16:27 | Sorszám: 263
Igen közelíthet a dőléshatárhoz.., de itt már nem lehet kiszállni!
Felkesz Deneverr
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 11. 16:10 | Sorszám: 262
Conrad-ot már 300 mérfölddel előzte meg, hűha!
Felkesz Deneverr
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 11. 16:10 | Sorszám: 261
Én nem lennék túl nyugodt, ha ott kellene valahol kapaszkodnom... valszeg, egyszer csak kiesnék a vízbe ...
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 11. 15:44 | Sorszám: 260
Nándor Fa (Spirit of Hungary) and Stéphane le Diraison (Compagnie du Lit-Boulogne
Billancourt) have shaken off their pursuers, Conrad Colman (Foresight Natural Energy)
and Arnaud Boissières (La Mie Câline), thanks to a favourable front that is propelling
them along at speed.
... www.vendeeglobe.org/en/news/17047/west-meets-east-recovery-time
gajo
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 11. 15:40 | Sorszám: 259
gajo
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 11. 15:36 | Sorszám: 258

Itt figyelemmel követhető folyamatosan...
/Most lenne jó a "Japán"? újfajta vetület/.

http://tracking2016.vendeeglobe.org/gv5ip0/

R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2016. december 11. 15:13 | Sorszám: 257
Egyéni rekordokkal az Indiai-óceánon
A Vendée Globe szólóvitorlás földkerülő versenyen Fa Nándor és a Spirit of Hungary
egyre jobb pozícióban és az összetett listán is egyre előrébb vitorlázik. Az elmúlt
napokban Fa Nándor meteotaktikai szempontból nagyon …
... www.hunsail.hu/hirek/egyeni-rekordokkal-az-indiai-oceanon
gajo
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 11. 13:56 | Sorszám: 256
Idézet:
Az élen haladó francia Armel Le Cléach már a táv felét teljesítette, a magyar tervezésű és építésű Spirit of Hungary hajósának lemaradása hozzá képest 4370 tengeri mérföld.


Még behozható, az 50. alatt bármi megtörténhet...! /persze vice versa/
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 11. 12:22 | Sorszám: 255
Zord idők !
... www.facebook.com/VendeeGlobe/posts/10157905159895187
Felkesz Deneverr
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 11. 00:00 | Sorszám: 254
Suhanó Spirit!
Felkesz Deneverr
Olvasta: 7 | Válasz | 2016. december 10. 23:58 | Sorszám: 253
Nem biztos, ma már nagyon technizálva van az ilyen verseny-vitorlázás... Nándi is emlegette a múltkori földkerülésnél, hogy az ellenfelek némelyikének sokkal jobb az ámítástechnikai felszereltsége, mint az övé.
Viszont, ő meg egy vén és tapasztalt tengeri medve!!
gajo
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 10. 22:43 | Sorszám: 252
...hát az!

Még jó, hogy gyakorlatban nem kell számolgatni a légsűrűséget, erőt, szöget...

R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 10. 22:43 | Sorszám: 251
Új 24h SOH saját távolság rekord: 431 tmf, az utóbbi nap során az ötödik leggyorsabb hajó a földkerülő szóló mezőnyben. (Barcelona World Race SOH rekord 421 tmf volt)
... www.facebook.com/SpiritOfHungary/posts/767260580097897
Felkesz Deneverr
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 10. 22:07 | Sorszám: 250
Nah, mosmegcsakmár csak 10 mérföld, azaz fél bolhaköhhinty.
Hajrá, Nándi!
Felkesz Deneverr
Olvasta: 6 | Válasz | 2016. december 10. 22:02 | Sorszám: 249
Ezt olvasom: http://www.geocities.ws/klaccs/Avitorlazasf.doc
Nagy tudomány ez!
"...
Hogyan is lesz a szél ütközésén alapuló erő a vitorlán?
Ahogy a részecskék mozognak a levegőben, áramlik a magasabb nyomású területől az alacsonyabb felé, úgy nekiütköznek az útjukba eső dolgoknak, mint ahogy a parton a zászlót megmozgatják, a vitorlába is beleütköznek, és habár egy kis molekula még nem fejt ki nagy erőt, igazzá válik a mondás, miszerint „sok kicsi sokra megy”. A sok kis erőt fel lehet írni egyetlen nagyobb erőként, mely a vitorla támadáspontjába mutat. Ez az erő egy irányba tolja a vitorlát. Az igazság az, hogy ez csak arra az esetre igaz, amikor a hajó úgymond „hátszélben” megy, mivel az összes többi szélhez viszonyított irányban az igazi aerodinamikáé a szerep (a támadáspont viszont megmarad). De először legyen ez érthető. Szóval vegyük az ideális helyzetet, tegyük fel, hogy a szél egy irányból, egyenletesen de nem túl erősen fúj, és az amúgy domború vitorla most egy könnyebben elképzelhető merev sík lap. Így a szél által a vitorlára kifejtett erőt a rugalmas ferde ütközés törvényeinek felhasználásával megbecsülhetjük. Az ábrán a hajóhoz viszonyított sebessége a szélnek „ c”, a hajó hossztengelyével alkotott szöge „α”, a vitorla és a hajó hossztengelye által bezárt szög „β”. A vitorlafelület mérete pedig „A” és a levegő sűrűsége „δ”. Tegyük fel, hogy a vitorlának 90o – (α – β) szögben „v” sebességgel ütköző levegőrészecskék a rugalmas ütközés törvényeinek megfelelően változatlan sebességgel és a beeséssel megegyező szögben visszapattannak a vitorlafelületről. Az ütközésből adódóan a vitorla síkjára merőlegesen
erő hat. Figyelembe véve, hogy „t” idő alatt a szél irányához képest (α – β) szögben álló vitorlának m = δc∆tAsin(α – β) tömegű levegő ütközik, a rá ható erők tehát: F = 2δAc2sin2(α – β). A vitorla síkjára merőleges erőt két komponensre bonthatjuk, mely közül az egyik oldalirányba, a másik előre tolja a hajót. Az előre fele toló erőt pedig így írhítjuk fel:
Ez az erő adja a hajó sebességét. Az oldalirányú és előre toló erők aránya nem állandó, függ a szélhez viszonyított irányunktól, ha csak ezt vennénk figyelembe, akkor a hátszelezést tartanánk a leggyorsabb vitorlázási iránynak, de ez messze nem így van, mint az majd később kiderül ....

Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...