Téma: Sport (2) |
|
panda |
|
Fordítva. Hátszeles zóna van ott. Az ilyen vitorláshajóknak a hátszél sem jó igazán, az a jó ha nem pontosan hátulról jön lég... De, itt még egy másik probléma is van: nem szabad "becsusszanni" a tiltott zónába sem!... |
|
mackó |
|
Igen, én fel is készültem egy újabb hátránynövelő etapra úgy 100-200 mérföldes értékkel. |
|
Rendes Kis |
|
Az a szembeszelek zónája, ott a többiek is czikkeztek-czakkoztak ! |
|
mackó |
|
Sajnos mi meg a klasszikus villám-pályaívet alkalmazzuk: a jó öreg czikk-czakk, keresgéljük az áramlatot. |
|
mackó |
|
No, már térképre is kerültek ... Ott vannak szorosan a dobogó nyomában! |
|
|
|
mackó |
|
Szerintem ez a "tartózkodási hely ismeretlen" egyszerűen a jeladójuk hibája, legalábbis nagyon remélem. A ma reggel 7:19-es hír utolsó bekezdésében viszont azt írják, hogy minden rendben van a hajón, kommunikáció is van, a helyzetmeghatározó frissítését ők maguk nem küldték el. |
|
panda |
|
Azért aggaszt egy kicsit, mert abban a másik esetben valami olyasmi volt a "státusz", hogy "stealth mode"... itt meg most (egyelőre) más van.. Ha jól emlékszem a "stealth mode"-ot, egyébként, 24 órás időtartamra vehetik igénybe.
|
|
mackó |
|
Volt már ilyen ezen a versenyen is, szerintem hamarosan előkerülnek. Piroskáék pozíciója jobb, viszont ahogy írod, a széljárás dönt majd... Hajrá Nándi! |
|
panda |
|
De vajon, mi van a Renault Captur hajóval?? Pillanatnyilag el vannak tűnve a trackerről... ( "Non localisé" ) |
|
|
|
panda |
|
bár, lehet h necces lesz, mert egy sovánka szeles területen kell magukat átverekedniük előbb ...
|
|
panda |
|
Piroskáék elindultak... Hmm, saccperkébe maradnak a 2. helyen!!
|
|
mackó |
|
Leúsztatjuk a Dunán... |
|
panda |
|
A'szem, onnan kezdődnek az időigényes dolgok, amikor a hajót ki is kell emelni a vízből... No meg aztán, a vitorlarúd az olyan magas mint egy tízemeletes panelház. Jó nagy Air Cargo kellene hozzá... |
|
mackó |
|
Pontosan! Ezért nem tudom innen a székből felmérni, hogy a javítás mennyi időt vehet igénybe. Mit kell cserélni, mit kell javítani, mit kell hangolni, milyen szoftveres beavatkozás kell? És amin még gondolkozom: HB törött vitorlarúdja nem cserélhető 8 nap alatt? Mennyivel bonyolultabb, illetve versenyből kizáróbb ok? |
|
panda |
|
Én viszont pontosan tudom: elromlott a main engine tengeri herkentyűje. Valamint, a bizgentyűt is célszerű már most kicserélni... |
|
mackó |
|
De! Csakhogy ők már tavaly indultak...
Na jó, legyen repülő. Viszont a kialakult műszaki problémájuk nyilván nem oldható meg egy barkácsbolti 24 részes reszelőkészlettel, így a 24 órás minimumveszteglés még kevés is lehet egy ilyen nagyságrendű munka elvégzéséhez. Gyanítom, hogy nem pusztán egy motorcsere oldja meg a generátoruk megjavítását, arról nem is beszélve, hogy a leírás alapján nem tiszta számomra, hogy pontosan mi is bajuk...
|
|
|
panda |
|
Hmm, Angliából küldtek oda nekik műszakiakat... gondolom, ők nem hajóval mentek. |
|
panda |
|
Nemtom. Bár, most nem találtam meg a pontos szabályzatot, de szerintem ez a 24 órás duration csak azért van, mert ez a másik lehetőség, hogy egy megállás ne számítson "technical pit stop"-nak. Ami azért érdekes mert a tech. stopnak minősülőből összesen csak három lehet a verseny ideje alatt... És, a Neutrogena most el akarja használni az elsőt.
|
|
mackó |
|
Idézet: Race rules require that any technical pit stop is a minimum of 24 hours duration and maximum eight days. After more than 40 days racing this is the first technical pit stop of the eight boat IMOCA 60 fleet which started from Barcelona on 31st January 2014.
Szabadon fordítva:
A versenyszabályzat előírja, hogy egy technikai megállás minimálisan 24 óra időtartamú, és legfeljebb nyolc napig tarthat. A több, mint 40 napi versenyzést követően ez az első technikai megállás... |
|
panda |
|
Erre nem emlékszem, biztos hogy pontosan így van? Pl. ha csak lehorgonyoznak egy kikötőben, és mondjuk az egyik kiúszik 1 kg krumpliért, akkor az nem számít megállásnak... |
|