01:39:05
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Társalgó
Téma: Sport (2)
... Elejére 1. lap 
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 29. 15:12 | Sorszám: 152
Közben ~2900 mérföld a hátrányunk, miközben ~4400 mérföldet teljesítettünk, s előttünk van még 19050. Nehéz lesz ez, csak érjünk célba. Az már felér egy győzelemmel...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 29. 14:20 | Sorszám: 151
Jaja, nekem is egyből ez jutott eszembe ..
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 29. 12:12 | Sorszám: 150
Hát igen, a hegymászók, amikor megkérdezik tőlük, hogy mért kell megmászniuk a hegyet, azt válaszolják, hogy "Mert ott van !"
Lehet, hogy valami hasonló válaszuk a Föld körülvitorlázóknak is van ! ...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 29. 12:06 | Sorszám: 149
Van még ilyen a sport világában, pl. mindjárt a hegymászás. Nem a Mátrára gondolok, a Kékes egy Erőss Zsoltnak nem kihívás. Ám az, hogy fél lábbal is megtámadja a K2-őt, más is kell hozzá, mint önkínzás. Ezeket az érzéseket én nem fogom és nem tudom megérteni, elfogadni. Nem vagyunk egyformák...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 29. 11:52 | Sorszám: 148
Odáig rendben, hogy önkínzás, dehát akkor is ...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 29. 11:30 | Sorszám: 147
Szabadon választott gyakorlat.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 29. 11:09 | Sorszám: 146
Úhh, ez télleg nagyon dúrva.
Egy-két napig talán jó lehet ... De heteken-hónapokon át ??
Ez már nem sport, ez emberkínzás !
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 29. 09:42 | Sorszám: 145
Nem irigylem a körülményeket. Magát a "kalandot" igen.
mackó
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. január 29. 09:41 | Sorszám: 144
Mai bejegyzés:
Idézet:
Reggel vizet fedeztünk fel a tőkesúly hydraulika munkahengere alatt, kiszedtük, de nem volt idő tovább gondolkodni azon, hogyan került oda. Kint, miközben teszem a dolgom nem hagy nyugodni, be-be nézek mi történik ott és látom, hogy amikor a nagy víztömegek végigszaladnak a hajón azon a lyukon, amin bejönnek a kábelek az árbocból literes mennyiségű fröccsök érkeznek. Egy részük a tőkesúly szekrény tetején landol, ahonnét a külső szívás pillanatok alatt eltünteti, de a többi, ahogy dől a hajó becsorog a munkahenger alá. Ez nagyon nem vicces mert kábelkötegeken, a tőkesúly computerén és más elektronikai berendezéseken vezet át az útja. Első ijedtségemben letörölgetek mindent, majd egy műanyag fóliával leragasztom legalább a tőkesúly elektronikáját. Tudom, hogy nem ez a megoldás, de ami hirtelen eszembe jutott – egy szoknyát ragasztani az árboc köré -, azt most és még napokig, esetleg hetekig nem lehet megcsinálni.
Lázasan töröm az agyam, mert így nem maradhat. Tudom, a legjobb megoldások mindig a legegyszerűbbek is, ebbe az irányba terelem gondolataimat és a következő percben már a táskámban kotorászok, keresem a sálamat. Nélkülözhető ruhadarab és az eredendő dolga is körbevenni vele valamit. Nem találtam meg, találtam viszont egy eddig nem használt MUSTO hosszú alsót. Eljött az ő ideje, kiviszem és miközben a hullámok mennek át rajtam, összecsavarva kétszer körbeéri az árboc tövét. Rátekerem, megkötöm erősen, eligazgatom. Ennyit tehettem most és egyenlőre megállt a folyás.

Idézet:
Van a zacskós ételeim között egy csirkés “tikka” nevű, rizses, currys és nagyon erős. Nem szeretem az erőset, de ezt kifejezetten igen. “Főztem” egy ilyet, felhígítottam egy fél adag sajtos makarónival és nagyon jól esett. Kb 1100 kalóriával beljebb vagyok, fél napra ez rendben is volna
mackó
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. január 29. 09:35 | Sorszám: 143
Tegnapi naplórészlet:
Idézet:
Most épp 17 körüli az átlagunk, amiben 24,5 volt a csúcs. Zötyög, zuhog, locsog, harsog, surrog és érzem a baromi erőket a hajóban. Néha eszembe jut az éjszaka sötétjében, hogy ezzel a sebességgel nem jó jel bármivel is ütközni. Igazi vakrepülés, nem lehet kimenni lesni az éjszakában, mert egyrészt nem látni semmit, másrészt 30 mp-ként jön be egy köbméter víz. Beöltözve ülök itt a térképasztalnál és ugrok, ha kell, ráengedni, visszahúzni, kormányszöget állítani a szélhez, de tartósan kint lenni értelmetlen és
igen vizes, még jó ruhában is.

Az előjelzés szerint hasonló robogós időnk lesz a következő pár napban, majd átmegy rajtunk egy anticiklon és kapunk pár napra egy igazi déli óceáni üvöltő 40-est É-ÉNy-ról. Otthonról rengeteg biztatás jön át, jól esik, köszönjük.

Halált megvető bátorsággal csináltam az előbb egy teát. Megcsinálni sem volt egyszerű, de meginni!? Hol állon öntöttem magam, hol orrba, de végül megbirkóztam vele. Épp feljött a hold, bár még nagyon új.
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 12:33 | Sorszám: 142
Nem szívesen tartanám így egész úton a vitorlarudat, hogy belekaphasson a szél...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 12:10 | Sorszám: 141
A hivatalos Racing oldalon ( http://www.barcelonaworldrace.org ) az egyik képnél ez a felirat jelenik meg :
On Top at 61

Hajrááááá, Nándi!!

panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 12:06 | Sorszám: 140
Sajna, a mieink is technikai problémával küszködnek az árboccal kapcsolatban ...
http://spiritofhungary.hu/spirit-of-hungary-fa-nandor-hajonaplo-egy-varatlan- ...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 11:59 | Sorszám: 139
Ez a zóna egy módosított szabály az előző versenyhez képest.

Setting The Safety Zone
" One change which is being promoted in agreement with the skippers for this edition of the Barcelona World Race is that the series of ice gates which were a feature of the last race, and for example of the Vendee Globe, have been replaced by an exclusion zone which ringfences the Antarctic ice zones. In essence 72 points - one each 5 degrees of longitude - form a polygon inside which the Barcelona World Race skippers must not pass. ....
News DEC 13, 2014 14:28 "

http://www.barcelonaworldrace.org/en/news/news/setting-the-safety-zone


Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 11:58 | Sorszám: 138
Köszönöm !
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 11:10 | Sorszám: 137
Nem ismerem a szabályokat, a felirat szerint "tiltott", de a szankció minőségét nem jelzi.

Ha jól sejtem ez kimondottan a hajózási szabályokra vonatkozik, nem erre a versenyre. Ennek a szabálynak a megsértése nemzetközi jogi vonatkozású, ezért fogalmam sincs, hogy mi járhat érte. Lehet, a verseny szempontjából indifferens, de esetleg megjelenik az USA tengerészeti hadosztálya...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 10:30 | Sorszám: 136
S ha átlépik, akkor kizárják őket vagy csak ejnye-bejnye ?
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 10:28 | Sorszám: 135
Piroskáék éppen most kóstolgatják a tiltott területet. (Egyelőre még nem lépték át.)
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 09:14 | Sorszám: 134
Köszönöm !
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 09:08 | Sorszám: 133
No meg, a szél is igen cudar tud ott lenni. :-D
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 09:05 | Sorszám: 132
Igen, az tiltott terület, arra nem mehetnek.
Asz'em, alapvetően azért, mert ott már ki nem világított jéghegyek is jöhetnek szembe ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 08:57 | Sorszám: 131
Mi az a lila sáv a kép alján, az már tilos terület, pályaelhagyás ?
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 08:12 | Sorszám: 130
Most úgy látom nagy csoda nincs, mindenki rátalált az ideális nyomvonalra. Valami egyedit ki kell találni, mert különben előzés nem lesz belőle.
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 28. 06:20 | Sorszám: 129
megyünk most, mint a villám
de "sajna", az előttünk levők is jó szelet aratnak :--D
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 27. 10:18 | Sorszám: 128
Na, közben, mi is "elmentünk gyapotot szedni", de a jelenlegi széltérkép alapján most igen jó szeles terület áll előttünk! Hajrááááááááá ...
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...