15:09:28
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Közélet (játék felnőtteknek)
Téma: Pedagógusok nyílt levele
... Elejére 1. lap 
tiszavirág
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 20. 23:03 | Sorszám: 263
Nem a rendszer a rossz, hanem rosszul működtetik – mondja Klinghammer István:

http://mno.hu/oktatas_es_neveles/kinyilt-a-bicska-a-zsebeben-1328552?utm_sour ...

Mit lehet várni ettől a sok alulképzett tanártól?

Janne
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 20. 21:33 | Sorszám: 262
Biztos ez ?
tiszavirág
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 20. 21:30 | Sorszám: 261
Ez is csak azt mutatja, hogy egyesek így látják, mások meg amúgy. Te is látod valahogy, meg én is látom valahogy, de az biztos, hogy másképp látjuk.
Janne
Olvasta: 2 | Válasz | 2016. február 20. 21:12 | Sorszám: 260
Ez egy vélemény, ismert volt eddig is, nincs benne semmi újdonság.
Itt egy másik.
"Ez ugyanannak az éremnek a két oldala: a kínai iskolák igen jók, amikor arról van szó, hogy felkészítsék diákjaikat a standardizált tesztekre. Ám ez az oka annak is, hogy nem készítik fel megfelelően a tanulókat az egyetemi munkára és a gazdaság megértésére" - írta Csiang Hszüe-csin, a Pekingi Egyetem gyakorló középiskolájának igazgatóhelyettese nem sokkal a kínai tesztsiker után. Magyarázata szerint a kínai iskolák annyira előtérbe helyezik a teszteket és a vizsgákat, hogy a padjaikból kikerülő diákokban nem marad elég kíváncsiság és képesség a kritikus vagy független gondolkodásra. "Szűk látókörű szakembereket nevelünk, holott Kínának ma vállalkozókra és újítókra lenne szüksége" - hangsúlyozta.

http://eduline.hu/kozoktatas/2011/1/28/20110127_sanghaj_diak_teljesitmeny_pisa

Tőkéczki pont jól összefoglalta, ami ellenszenves nekem ebben a gondolkodásmódban. Nehogy már a gyereknek jó legyen, szívjon csak, csak az "engem is vert az apám" fordulat hiányzik.
Tanítsák ezek a te gyerekedet.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 20. 19:00 | Sorszám: 259

... www.facebook.com/Mr.lntolerans/photos/a.1019973108062620.1073741828.101989280 ...
... www.facebook.com/profile.php?id=100009839984282
tiszavirág
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 20. 17:20 | Sorszám: 258
Magyarországon ma a kockás ing a menő, nem a tudás… Ezért tart itt a magyar oktatás!

http://demagog.blogstar.hu/2016/02/19/magyarorszagon-ma-a-kockas-ing-a-meno-n ...
tiszavirág
Olvasta: 2 | Válasz | 2016. február 19. 19:57 | Sorszám: 257
2016. február 18. csütörtök 08:00
Iskolaügy és politika
Tőkéczki László

http://magyaridok.hu/velemeny/iskolaugy-es-politika-385372/

"Az úgynevezett progresszív pedagógia pedig már mindenhol megbukott. A „szabadságos” iskola ugyanis sehová nem vezet. Erre elég megemlítenem azt, hogy a távol-keleti diákok laposra verik az amerikai–holland típusú szabados iskolák diákjait."

"Miért gondolják egyes baloldali politikusok azt, hogy „mindenki” bevonása iskolai ügyekbe eleve emeli az iskolák színvonalát? Elég öreg pedagógus vagyok, s tudom, hogy az okoskodó tanácskozásoknak nulla az eredménye. A kádárizmusból kinőtt „szakembereknek”, majd a „liberális” képezdékből kikerülő ifjú pedagógusnemzedéknek alapjában véve csak rendszerbomlasztó céljai vannak. Miközben a gyerekek érdekeire hivatkoznak, azok valódi érdekei ellen hatnak. A mai magyar iskola évente romló (pl. PISA) eredményei sok minden mellett igazán szociológiai eredetűek (a gyerekek összetételének változásaiból adódnak!). S szögezzünk le valamit: az iskola kényszerintézmény, vagyis az iskolakötelezettséget nem lehet megszüntetni vagy úgy fellazítani, hogy a gyerekek jól érezzék magukat! Az iskola kemény munkahely – a gyereket szeretettel, de fegyelemmel teljesítményre és munkára kell nevelni benne. Mit jelent ilyen összefüggésben a „mindenki” véleménye? Főleg a diákoké. Ha a diák tudná, hogy neki mire van szüksége, nem kellene iskolába járnia."

"...a liberális „szakmaiság” nem más, mint üres verbalizmus, politikai segédcsapatok működése."

Úgy, úgy!
Janne
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 19. 19:26 | Sorszám: 256
"Mert sz@rul építették fel a stratégiájukat. Azt hitték, hogy utcai gerillahrcosokként majd menni fog."

Kíváncsi lennék rá, szerinted melyik az a stratégia, amelyiket követniük kellett volna.
Janne
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 19. 18:43 | Sorszám: 255
Tök jó, hogy beidézted, biztos nem olvasta még senki
tiszavirág
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 19. 18:35 | Sorszám: 254
Mondom én!
Máris itt a kockásinges Gyurcsány:

https://www.facebook.com/gyurcsanyf/photos/a.191029320929538.48303.1873019746 ...
tiszavirág
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 19. 18:29 | Sorszám: 253
Itt a rettenetesen borzalmas megnyilatkozás:

"Klinghammer István felsőoktatási exállamtitkár egy lapinterjúban mondta, „olyan pedagógusokra van szükség, akik okosak, erkölcsösek, és ezeket az értékeket adják át a diákoknak. Ezért vagyok pipa, ha a tévében nézem, hogy borotválatlan, kócos, kockás inges tanári kar grasszál. Tudniillik egy tanár a megjelenésével is példát mutat a gyerekeknek. Legalábbis én így gondolom.”"

Elő a kockásingekkel!
Mindjárt itt lesz Gyurcsány és kijelenti, ha a kockásingeseket bántják, akkor én kockásinges leszek, ahogy volt már cigány is és zsidó is, mert akkor meg azokat "bántották".



Testvéreim! Ne hagyjuk magunkat! Öltözzünk mi is kockásingbe!

tiszavirág
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 19. 18:24 | Sorszám: 252
Jaj de jó! Úgy örülök, hogy ilyen cukiság kampány tört ki a KLIK ellen harcoló tanári-diáki és szülői seregek körében!!! Megragadták a legjobb eszközt a köznevelés előremozdításához!!!

Fegyverbe! Akarom mondani kockásingbe! Hajrá Kockásingesek!

Még több kockásinget a zembereknek!

Itt a cukiságkampány! Ettől lesz kevesebb a tanagyag és jobbak a tanárok!
Hajrá! Hajrá!

http://www.origo.hu/itthon/20160219-kockasing-cunami-diak-kockas-ing-pedagogu ...
menta
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 19. 13:04 | Sorszám: 251
volt egy pár perces teljes néma csönd. Szerintem a lepcsesszájúakkal szemben a legerősebb fegyver. Jó.

Finnországban nehéz bejutni a tanárképzőre, erős a túljelentkezés és a szűrés. Erős a képzés. De utána a tanító, tanár gyakorlatilag szabad foglakozású szellemi dolgozó. Nem ülnek a nyakába politikusok, ellnőrök, és hozzá nem értő klikesek, ő dönt, hogy tanít, mikor meddig, milyen segédeszközökkel, könyvekkel. A nevelő integritása az egyik legfontosabb a nevelési folyamatban. Ha olyat és úgy KELL tanítania, amit ráerőltetnek idióták - a gyerek ezt megérzi, elzárja magát a megismeréstől.
(emlékezzünk csendben, hányszor próbálták így a erőltetni szegény jó tanítókkal a lenini dolgokat - és mi maradt meg? az Auróra cirkáló? Arról meg nem nagyon hallottunk, hogy Lenint lepecsételt vagonban szállították a 'dicsőséges' helyszínre - Svájcból...)

A szülő joga a kisgyereknél dönteni, hogy hozzáadja, vagy nem. Látja, hogy szépen fejlődik vagy nem. Az ifjú meg maga dönt: tud tőle tanulni, haladni -.akkor kialakulhat egy nagyon szellemi mester-tanítvány kapcsolat. A nevelés művészet. Amit nem is lehet 8-16 óráig csinálni, nem csak azért, mert roppant fárasztó, hanem mert ihletetten, szabad-lelkűen kell áramoltatni a gyermekek felé. És a gyerek ihletetten, szabad-lelkűen dolgozó/alkotó felnőtt lesz, aki boldogul az életben.

Működik.



mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 19. 12:30 | Sorszám: 250
Nem értenek hozzá
Tanítani szeretnének, mert ahhoz értenek (a többségük).
mediator
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 19. 12:18 | Sorszám: 249
Mert sz@rul építették fel a stratégiájukat. Azt hitték, hogy utcai gerillahrcosokként majd menni fog.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 19. 08:52 | Sorszám: 248
Hát, nagyon sajnálom a tanarakat, rájuk esett a lakájmédia teljes erővel.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 19. 07:22 | Sorszám: 247
Na ja. Ezt írja az újság, azaz, ez a színtiszta igazság.
legalább angolul írták?
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 19. 07:22 | Sorszám: 246
Mi lenne a dolgozók tömegeivel, ha tanítaniuk kellene?
tiszavirág
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 19. 01:37 | Sorszám: 245
"A munkaidő percre pontos nyilvántartása bérmunkássá degradálja a tanárt, aki addig hivatásszeretetből, lendületből számolatlanul töltötte a gyerekek között az órákat, bőven többet, mint heti 32-t. Nem használ az értelmiségi munkakedvének, ha a háta mögött állva noszogatják, ellenőrizgetik, mert feltételezik, hogy egyébként nem dolgozna."

Mi lenne ezekkel a tanárokkal, ha mondjuk olyan helyen dolgoznának, ahol dolgozók tömege kénytelen blokkoló órás nyilvántartással ledolgozni a 42 órás munkahetet, amiben a napi 20 perces ebédidő is benne van?
tótumfaktum
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 19. 00:01 | Sorszám: 244
A "barom" az inkább te vagy, aki még azt sem tudja értelmezni/kiszámolni, hogy a kevéssel több mint 1000 Ft-os nettó órabér, az mennyi havi bérnek felel meg. (Orvosoknál.)
tiszavirág
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 18. 23:44 | Sorszám: 243
Olvasom a Heti Válaszban, hogy az alaptanterv kidolgozásánál ezek az idióta tanárok összeültek, hogy csökkentsék a tananyagot, és ezt a feladatot olyan ügyesen oldották meg, hogy mire a tanácskozás végére értek, a tananyag több lett, mint volt.

Hát ezért nem megy ezekkel a barmokkal.

tótumfaktum
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 18. 12:10 | Sorszám: 242
Töröld le a szájad szélét, egy kicsit még kakkis.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 18. 10:41 | Sorszám: 241
Minden nap igazolod, hogy Orwell mekkora látnok volt.
Huxley a Szép, új világ-gal, Bradbury a Fahrenheit 451-gyel meg a Marsbéli krónikákkal tisztán meglátta a jövőt. Az 1984 meg feltette a pontra az i-t.

Gyakorlod-e mindennap a Bűnstop-ot?

Idézet:
Hozzálátott, hogy gyakorolja magát a bűnstop-ban. Tételeket állított fel magának: „a Párt azt
mondja, hogy a föld lapos”, „a Párt azt mondja, hogy a jég melegebb, mint a víz” - s aztán azt
gyakorolta, hogy ne lássa vagy ne értse meg az ezeknek ellentmondó érveket. Nem ment
könnyen. Nagy gondolkodási és rögtönzési képességet igényelt. A számtani problémák,
például az olyanféle állítások, mint a „kettő meg kettő öt”, meghaladták értelmi felfogóképességét.
Valamilyen agytornafélére is szükség volt hozzá, képesnek kellett lenni arra, hogy az
egyik pillanatban a legfinomabb logikai műveleteket végezze, a másikban a legdurvább logikai
tévedéseket se vegye tudomásul. Ostobaság éppúgy kellett hozzá, mint értelem, s az
ostobaságot éppoly nehéz volt elsajátítani.
tiszavirág
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 17. 22:04 | Sorszám: 240
Hogy is szoktad vakkantani?

Háppersze.


tótumfaktum
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. február 17. 19:39 | Sorszám: 239
Ne búsujjj, a kokknitív disszonancia fájdalmasabb mint a fóbia!
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...