Téma: Öregedés ellen |
|
|
R.András |
|
Az izomépítés nem kor kérdése: így maradhatsz erős idősebb korban is Az izomtömeg sokkal többet elárul az öregedésünk folyamatáról, mint a testsúly vagy a testtömegindex (BMI). Megdöbbentőbb tény, hogy 50 éves kor után évente átlagosan 1%-ot veszítünk izomtömegükből. És ez még nem minden – az izomerő ennél is gyorsabban csökken, évente akár 3%-kal. Ha nem teszünk semmit, 75 éves korra az éves izomerővesztés akár 4%-ra is emelkedhet, ami jelentősen csökkenti a mozgékonyságot és az életminőséget. Azonban van egy jó hír: az izomtömeg és az erővesztés folyamata nem visszafordíthatatlan. ... www.facebook.com/neoregedj.hu/posts/pfbid02kcvAM3rGX9LVcYsB3RZS3Xz25BQU72hNUy ... |
|
R.András |
|
Tudatában vagyok a halandóságomnak, de 87 évesen minden reggel ugyanolyan vággyal ébredek, hogy új kalandokat fedezzek fel. A kor soha nem akadály, ha szenvedélyt találunk abban, amit csinálunk. A titok a kíváncsiságban rejlik, a folyamatos tanulásban és abban, hogy nem engedjük, hogy az időtől való félelem megfosszon minket az élet örömétől. Minden nap egy lehetőség arra, hogy alkossunk, nevessünk, és bebizonyítsuk, hogy soha nem késő lelkesedéssel haladni előre.” Anthony Hopkins ... www.facebook.com/merjelni98/posts/pfbid027MRvScVkPiFjA4rr74mUpxbzoqXZdcr542b6 ... |
|
R.András |
|
A reggeli A reggeli a legnagyobb különbség: ott dől el, hányat fogunk reggelizni, s hogy fogunk-e. Mert reggel nehezebb a kompromisszum: céltudatosan alkalmazkodni este még lehet, reggel soha. Többféle müzli van, de van szalonna is, sőt
melegétel, fényévnyi távolság van reggeli és reggeli közt, csípős paprika, vagy mézes-vajas kifli, ezeken átvergődni szinte reménytelen. És még a mennyiség meg az idő: ülve gatyában (sőt meztelenül), vagy cipőhúzás közben beszaladni egy falatért és bevinni a kávét vécébe, fürdőbe, tükör elé. Ezeken csak a szerelem segít. #versek42dontpanic Nádasdy Ádám ... www.facebook.com/42donotpanic/posts/pfbid0NH2iawnWEroymTydXLzQSuYKfLodrr3VAbt ... |
|
R.András |
|
KÖSZÖNET AZ ÉLETÉRT Van-e szebb élet, mint a másik S nem mindegy-e, akárhogyan Verjük magunk az elmulásig? Úgy siratom azt, amit sírtam, Olyan nagy vétek a sirás: Esti vezeklés hajnal-pírban. Aki él, az mind, mind örüljön, Mert az Élet mindenkinek Kivételes, szent örömül jön. Én vétkeztem, százszor vétkeztem, De már jön a megjobbulás, Már az örömet látni kezdem. Már megragyog fénnyel az Élet, Mindennemű s mindenkié: Milyen nagy, áldott fényességek. Akárki helyén éltem volna, Életem éltem egyaránt, Ujjongva avagy panaszolva. És akármi is fog már jönni, Mielőtt végleg elmegyek, Meg fogom ezt szépen köszönni.
Márton Ferenc rajza: Ady Endre a betegágyában néhány nappal a költő halála előtt. ... www.facebook.com/adymindennap/posts/pfbid02kBuZNw6aQb1sqRMWbKpfSJnm2RmpmnXCzL ... |
|
R.András |
|
Az értelem egy éjszaka alatt eljuthat oda, ahová az evolúció 3 millió év alatt. És mivel nem csak változtat, hanem fejleszt, támaszkodhat a korábbi tapasztalataira, és ha már egyszer kitapasztalt valamit, azonnal előveheti a tudást, és használhatja. Az ember nem része az evolúciónak, nem generációváltásokkal fejlődik, hanem tudatos értelme által. Az ember esetében a betegség, az öregedés és a halál rendszerhiba. Azért halunk meg, mert az evolúció hozott létre minket. Az az evolúció, amely az értelem megjelenésével feleslegessé vált. https://duncanshelley.com/termek/duncan-shelley-halandosag/ ... www.facebook.com/groups/1076655906815707/posts/1196548638159766/ |
|
|
R.András |
|
Generációváltás egy családi vállalkozásban: Az örökség és a jövő találkozása Hogyan működik a generációváltás a családi vállalkozásban? Miért fontos a kölcsönös tisztelet, türelem és bizalom? Béres József és Béres Marcell mesélnek a harmonikus átmenetről, ami nem egyik napról a másikra történik, hanem egy folyamat része. ... www.facebook.com/watch?v=662635009612912 |
|
R.András |
|
Gyere le ma d.u. 6-kor karate edzésre, a zuglói Liszt iskolába (Hermina út 23.) !
 |
|
|
R.András |
|
A második magyar űrhajós támogatta a Neumann Társaság tevékenységét
Az Amerikai Magyar Koalíció sajtóközleménye szerint, többek mellett, a Neumann Társaság tevékenységét 50,000 amerikai dollár folyósításával támogatják. A Koalíció az adomány forrását a Charles and Lisa Simonyi Fund for the Arts and Sciences alap forrásából fedezi. Ennek előzménye, hogy a Simonyi fivérek júniusban ellátogattak a Báthory utcába, ahol megtekintették a School-Computer kiállításunkat és beszélgettünk az NJSZT örökségvédő tevékenységéről, múltjáról és jövőjéről.
Simonyi Tamás és ifj. Simonyi Károly - a második magyar űrhajós, Charles Simonyi az NJSZT-ben. Természetesen a Simonyi testvéreknek az NJSZT és a Szegeden található múzeum sem volt ismeretlen. ... https://gondola.hu/hirek/313690-A_masodik_magyar_urhajos_tamogatta_a_Neumann_ ... |
|
|
|
R.András |
|
Az öregedés: a homeosztázis hibája Hiába dolgozunk éjjel-nappal, álmunkban is azon, hogy olyanok maradjunk, mint voltunk, hiába veszünk magunkhoz bármennyi energia-italt és -ételt, mégis változunk: öregszünk. Az öregedés nem véletlenszerűen zajlik: belénk van programozva ! |
|
gajo |
|
Ja! Az időt ami nincs! |
|
R.András |
|
Elhunyt Békés Itala Kossuth-díjas színművész Elhunyt Békés Itala. A Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművész életének 98. életévében hétfőn halt meg - közölte az Örkény Színház kedden az MTI-vel. Mint írták, a sokoldalú és tehetséges művész búcsúztatása saját kérésére szűk családi körben lesz. Békés Itala 1927. március 23-án született Debrecenben. Művészcsalád sarja, apja Békés István újságíró, író, művelődéstörténész és anekdotagyűjtő, aki egy Berlinben megismert olasz színésznőt, Rita Furlanit vette feleségül. Öt gyerekük közül két ikerpár is született a családban, de Itala két testvére is korán elhunyt. Ikertestvére, Békés András Kossuth-díjas színházi rendező. A szülők csak úgy támogatták művészi törekvéseiket, ha kenyérkereső szakmát is szereznek, ezért Békés Itala női szabónak tanult. A színművészeti főiskola felvételi vizsgájára szülői engedély nélkül szökött el, és első nekifutásra felvették. Főiskolai tanulmányait 1950-ben fejezte be, de már 1947-től játszott az Úttörő és az Ifjúsági Színházban, a Jókai Színpadon és a Magyar Néphadsereg Színházában (korábban és ma is Vígszínház). 1957-ben szerződött a Vidám Színházhoz, 1958-tól ötven éven át a Madách Színház tagja volt, majd az Örkény Színházban dolgozott és egészen 95 éves koráig játszott. 1957-ben bátyjával ők mutatták be az egyik első hazai pantomimszámot. Békés Itala az úgynevezett egyszemélyes színház hazai úttörője, e műfajjal bejárta a világot. A Nő!? (1969) című produkcióját több mint ezerszer adta elő, 26 show-műsort szerkesztett és adott elő, társastáncot tanító lemezei jelentek meg, kreatív gyermekműsorokat indított el. A Madách Tolnay Szalonjában játszott Piknik Békés Italával című produkciója a gyerekkori családi vendégeskedések hangulatát idézte fel, a műsorral három sikeres fővárosi év után országjárásra indult. Művészi skálája igen széles volt, táncos szerepekben, de drámai színésznőként is hiteles alakításokat nyújtott. Több mint száz szerepet alakított, 13 évig játszott az Isten pénze című musicalben, a Hegedűs a háztetőn című zenés darabban ő volt Jente, a házasságközvetítő. Az Örkény Színházban bemutatott Borisz Godunovban öt karaktert osztott rá a rendező, egyik-másik akrobatikus mozgást követelt tőle. Jutalomjátéknak számított számára Cs. Bruckner Adelaida szerepe Örkény István Macskajátékában. Emlékezetes késői szerepe volt az Örkény Színházban Csehov Meggyeskert című darabjában Firsz, az inas figurája. Száznál is több magyar filmben és tévéfilmben alakított epizódszerepeket (Kölyök, Vörös grófnő, Abigél, Csoda Krakkóban, Fuss, hogy utolérjenek!, Tűzoltó utca 25., Megdönteni Hajnal Tímeát), Enyedi Ildikó Testről és lélekről című, a Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon nagydíjat nyert filmjében zseniálisan alakította a takarítónőt. 1991-től a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Tanárképző Intézet színpadi játékmester tanára, illetve a Lakner Stúdió tanára volt, 1992-ben létrehozta a művészképesség-fejlesztő Gondolatiskoláját. Tanított a Színház- és Filmművészeti Egyetemen is. Munkásságát 1964-ben Jászai Mari-díjjal, 1982-ben Érdemes Művész, 2006-ban Kiváló Művész címmel díjazták, 1998-ban a Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztje kitüntetést vehette át. 2010-ben művészi életpályája elismeréseként Kossuth-díjjal tüntették ki, 2021-ben Budapestért díjat kapott. 2015-ben a 150. születésnapját ünneplő Színház- és Filmművészeti Egyetem tanévnyitóján vasdiplomát, majd 2020-ban diplomázásának 70. évfordulója alkalmából rubin oklevelet kapott. Még Örkény István biztatta önéletrajza megírására: a három kiadást megélt, eredetileg 1990-ben kiadott Hogyan lettem senki regény, korrajz és színháztörténet egyben. 2009-ben jelent meg villámtörténeteket tartalmazó kötete, az Olvasd a buszon, 2012-ben pedig Égi játszótársak címmel adott közre színésztársairól szóló anekdotákat. ... https://gondola.hu/hirek/313536-Elhunyt_Bekes_Itala_Kossuth-dijas_szinmuvesz. ... |
|
R.András |
|
Nemzedék elmúlik és nemzedék érkezik, a föld pedig mindig megmarad. A nap felkel és lenyugszik,
majd visszasiet helyére, s ott újra fölkel, dél felé kerül, majd északra fordul. Mindent bejárva körben kering a szél, és visszatér körforgásában. A folyók mind a tengerbe ömlenek, s a tenger mégsem árad meg, a helyre, ahonnan a folyók elindulnak, visszatérnek, hogy újra folyjanak. A dolgok megannyian fárasztanak, úgyhogy az ember szóval ki sem tudja mondani. A szem nem tud jóllakni látással, s a fül nem tud betelni hallással. (Préd 1,4-8) #ArsSacra ... www.facebook.com/arssacrafeszt/posts/pfbid024QwncnCeFej36dtUf9nWQ23oQzYgeRWZD ... |
|
R.András |
|
Turbózd fel a sejtek megújulását: autofágia akár 40%-kal hatékonyabban Az autofágia a sejtek természetes és létfontosságú folyamata, amely során a sejtek lebontják és újrahasznosítják az elhasználódott, sérült vagy felesleges sejtalkotókat. Ez a mechanizmus kulcsszerepet játszik az egészséges sejtműködés fenntartásában, a gyulladások csökkentésében és összességében az öregedési folyamatok lassításában. Az autofágia az öregedéskutatás egyik kiemelt témája, és gyakran úgy tartják, hogy csak több napos böjtöléssel lehet hatékonyan beindítani. Azonban egy új tanulmány rácáfol erre a feltételezésre és akár már 12 óra után is kimutatható az autofágia folyamata. Ha érdekelnek a részletek, kattints a cikkre: www.neoregedj.hu/spg/746568,2405339/Turbozd-fel-a-sejtek-megujulasat-autofagi ... ... www.facebook.com/neoregedj.hu/posts/pfbid0rGD8mZ4NSwUGA7hS2nv8FGEckkdcX27YYHM ... |
|
|
pandala |
|
Idézet: Gyorsabb az öregedés, ha kisebb az agy Králl Bernarda 2024.12.28. 20:55 A biológiai öregedés jelentős szerepet játszik az agy térfogatának csökkenésében, de az sem mindegy, hogy férfi vagy nő, szegény vagy gazdag.
A Journal of Affective Disorders című folyóiratban megjelent friss tanulmány szerint a felgyorsult biológiai öregedés erősen összefügg az agy térfogatának csökkenésével. Az új eredmények annak is köszönhetők, hogy a biológiai öregedés kiszámítására új módszereket használnak a biomarkerekre és a neuroimagingre támaszkodva. ....
https://index.hu/tudomany/2024/12/28/oregedes-biologiai-eletkor-agy-terfogat/
|
|
|
R.András |
|
Keserű titok egy zseni tehetsége mögött A nyolcéves Anthony Hopkins 1946-ban egyedül ült aaz iskolapadban, miközben körülötte az osztályterem a nevetéstől volt hangos. Nem volt része a világuknak, aminek Tony fájdalmasan tudatában volt. A dél-walesi Cowbridge fiúiskolában Anthony kívülállónak számított, csak egy fiú, aki nem tudott beilleszkedni. Amíg osztálytársai játszottak, Anthony gondolatai messze szálltak. Még a tanárai is "lassúnak" bélyegezték, és ez az ítélet fekete felhőként lebegett felette, ami még jobban elszigetelte társaitól. Csak egyetlen példa ezekből az időkből. Egy szünetben, amikor a többiek az udvaron játszottak, Anthony egyedül ül egy hideg padon, egy vázlatfüzetbe rajzolgatva. Bonyolult formákat rajzolt, és képzeletbeli világokat teremtett, amelyek távol álltak a körülötte lévő káosztól. Aznap egy tanár felfigyelt rá. "Tehetséges vagy" - mondta, és visszaadta a rajzot, amelyen egy csipkézett szikla tetején álló kastélyt ábrázolt. Azon ritka alkalmak egyike, amikor Anthony úgy érezte, hogy észreveszik, hogy látják. A zongora életének másik menedéke volt. Kilencévesen Anthony felfedezett az iskola zeneszobájában egy poros, régi zongorát. Míg a többi fiú klikkekbe tömörült, Anthony beszökött a hangszerhez. Először csak tétován nyomkodta a billentyűket, majd egyre magabiztosabb lett, ahogy megtanult néhány egyszerű dallamot lejátszani. A zene vált a nyelvévé, az érzelmek kifejezésének módjává. Kifejezhette, amit nem tudott szavakba önteni. Hamarosan szülei is észrevették új szenvedélyét, és összekapartak annyit, amiből vettek neki egy használt zongorát. Iskola után, esténként Anthony elmerült a zenében, és vigaszt talált a dallamokban. Elszigeteltsége nem csak szociális, hanem érzelmi és intellektuális volt. "Úgy éreztem magam, mint egy idegen" - emlékezett vissza később Hopkins. Az iskolában diszlexiával küzdött, amelyet akkoriban nem diagnosztizáltak. Az, hogy nem tudott lépést tartani többiekkel a tanulásban, csak tovább mélyítette elszigeteltségét. Egyre jobban visszahúzódott saját kreatív világába, ahol órákon át rajzolt és zenélt. Tizenkét éves korára művészete már nem csak hobbi szinten öltött formát. Vázlatai egyre részletesebbek, zongorajátéka egyre kifinomultabbá vált. A magány számára azonban továbbra is megmaradt. A pálya széléről figyelte, ahogy társai könnyedén kötnek olyan kapcsolatokat, amelyeket ő nem tudott felfogni.
De ahelyett, hogy kétségbeesett volna, Anthony befelé fordult, és érzéseit a művészetében mutatta meg. A vázlatfüzetével, vagy a zongora mellett eltöltött magányos órák csiszolták megfigyelő, befogadó és kifejező képességét, amely felbecsülhetetlen értékűvé vált későbbi színészi karrierje során. Anthony édesanyjának, Murielnek a szeretete rendkívül fontos szerepet játszott ebben az időszakban. Érezte a fiú küzdelmét, és gyakran nyugtatta őt. "Nem kell olyannak lenned, mint mindenki más" - mondta. "Másnak lenni nem gyengeség, hanem erősség." Az ő rendíthetetlen hite adta neki a bátorságot, hogy felvállalja az egyéniségét, még akkor is, ha ez megkülönböztette őt mindenki mástól. Ahogy Hopkins a tinédzserkorba lépett, a világa lassan kezdett megváltozni. A kreatív lehetőségek, amelyeket egykor a magány elől való menekülésre használt, horgonyt jelentettek számára. A zongora és a művészet iránti szeretete önmagának mélyebb megértésévé fejlődött. Kívülállóságát már nem átoknak, hanem ajándéknak tekintette, olyan perspektívának, amely lehetővé tette számára, hogy úgy figyelje az emberi természetet, ahogyan társai nem tudták. Az életnek ez a mélyreható megfigyelése, amely a magány éveiből született, később rendkívüli mélységgel töltötte meg színészi játékát. Hopkins képessége, hogy összetett, rétegzett karaktereket tudott ábrázolni, ezekre a meghatározó évekre vezethető vissza, amikor magánya arra kényszerítette, hogy másképp lássa a világot. Már meglett férfi volt, amikor diagnosztizálták nála, hogy Asperger-szindrómás. Anthony Hopkins korai küzdelme a magánnyal és az elidegenedéssel nem csupán leküzdendő akadályok voltak; ez volt a tégely, amelyben kreativitása és empátiája kovácsolódott. Az elszigeteltségben találta meg a tisztánlátást. A kívülállóságban fedezte fel az önvizsgálat erejét. A vázlatfüzettel rendelkező magányos fiúból minden idők egyik legnagyobb színészévé vált útja meghatóan emlékeztet arra, hogy néha a legnagyobb küzdelmeink egyben a legnagyobb tanítóink is. ... www.facebook.com/photo?fbid=1159615028859168&set=a.206634414157239 |
|
|
|
|
|