Téma: "A" közösség. |
|
gajo |
|
Itt lázadni? Haha! Még egy táblát sem tehetsz ki, hogy szegény szétbombázott gyarmekek! |
|
R.András |
|
The man in the photo was neither a poor man, nor a beggar, nor a vagabond. This man is Leo Tolstoy: one of the giants of Russian literature, everyone knows his name, few know the extraordinary story behind this photo: At the age of 50, Tolstoy fell into depression. His sadness grew day by day, for no reason. Tolstoy was a count, one of the wealthiest men in his country, famous worldwide. He was unhappy though. "Money was nothing, power was nothing. You could tell that many people had both the other and were unhappy. Even health didn't matter much; there were sick people full of the will to live and healthy people who knew in fear and suffering." One day, he saw an orphan on Afanasewski Avenue and, being moved with compassion, he took him home. And for the first time in a while it felt good. He forgot about himself, his problems, his sadness. From that moment on, Tolstoy gave up his fine clothes, luxuries and privileges and began to lead a simple life, giving what he had to those in need. "Don't tell me about religion, charity, love," he said, "but show me religion in your actions." Tolstoy was also the first non-violence theorist, to preach brotherhood among peoples, and his ideas inspired another great figure of the 20th century, Mahatma Gandhi. He was helping people until his death, that is why many said he was crazy. In a world where the only thing that matters is having, having things, and even people, where everyone wants to take, but nobody knows how to give, Tolstoy looked like a lunatic. One day his old friend, who, unlike Tolstoy, lived in comfort and luxury, said to him: "What's the point of all this?" what do you care about others You should think about yourself! Tolstoy replied: "If you feel pain, you live, but if you feel the pain of others, you are human." ... www.facebook.com/groups/519577094895067/posts/2679741425545279/ |
|
R.András |
|
Cégéres gazemberek szétlopják az országunkat, közben mi békésen nyírogatjuk a füvet ... Lázadjunk föl, szelíd, Gandhi-féle módon ... az "Irgalmas Harmadrend"-ben !
|
|
gajo |
|
Bárminek nevezheted, a tehénszar akkor is tehénszar! |
|
R.András |
|
A "Ne Gondozd a Kerted Mozgalom" a mai fülnek túlságosan negatív - nevezzük "Irgalmas Harmadrend (I/3R)"-nek ! |
|
|
pandala |
|
nem ismered ezt a viccet???? .....
|
|
|
pandala |
|
' Együnk tehénszart! Százmilliárd légy nem tévedhet! ' |
|
R.András |
|
A növényeket se együk meg. Legyünk "vesegán"-ok: együnk szintetikus kaját. |
|
R.András |
|
Eszed a biogyümölcsöt és meghalsz. Én inkább eszem akármit, ami meghosszabbítja a koszos-rongyost. |
|
gajo |
|
Idézet: "Ne Gondozd a Kerted Mozgalmat"
|
|
gajo |
|
Idézet: a mesterséges intelligencia vezető szakértője
Ja! Zabáljuk az agyonkemizált multi szart! |
|
R.András |
|
Kétségtelen, ez a kapitalista állam nem arra költi a pénzünket, amire kéne: egészségügy helyett útépítésre, stadionokra, más hiábavalóságokra költ. De, mi (a nép) sem arra költjük: mindenféle haszontalanságra, rongyrázásra, pl. hobbi- kertészkedésre. Javasolom, hogy alapítsuk meg a "Ne Gondozd a Kerted Mozgalmat" (NGKM), a fölszaba- duló időnket és pénzünket pedig forgassuk be az egészségügybe !
|
|
R.András |
|
szolidarizmus: kölcsönös felelősségvállalás két vagy több személy között. Olyan fraternizáló kapcsolat, ami arra kötelez mindenkit, hogy segítsen a szerencsétlenebb sorsú embertársán. Ha a természetes szolidarizmus igazságtalanságot és egyenlőtlenséget vált ki, az államnak kell beavatkozni. ... https://hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9on_Bourgeois |
|
R.András |
|
szolidarizmus: középút a →liberalizmus és a →szocializmus között. - Alapja a →humanizmus, az ember a maga teljességében, önmagához, embertársaihoz és Teremtőjéhez való viszonyában. A ~ az evang-ból sarjadt ki és fejlődött tovább a kk. ker. bölcselőin keresztül a ker. társad-bölcselet rendszerévé, tudósa Heinrich →Pesch. - A ~ alapelve az ember és a közösség →szolidaritása, kölcsönös felelőssége és egymásrautaltsága, valamint a →szubszidiaritás (kisegítés) elve. Az emberi közösség nem értelmi elvonatkoztatás, nem egy élettelen mechanizmus, hanem élő szervezet, miként maga az ember, aki a társad. alkotóeleme és egyben hordozója. - Az államhatalom elsődleges feladata a jogrend védelme, a közbiztonság és a →közjó szolgálata. Ez azt jelenti, hogy teremtse meg azokat a feltételeket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy az emberek és a közösségek képességeiket a lehető legjobban kibontakoztathassák önmaguk és az egész társad. javára. - Az államhatalom hatásköre az utolsó évtizedekben minden országban kiszélesedett. Ez nem szükségképpen ellenkezik a szubszidiaritás elvével. A megváltozott társad. és gazd. viszonyok között szükséges lehet, hogy bizonyos feladatkörök, amelyeket azelőtt a kisebb közösségek is el tudtak látni, a közjó érdekében részben v. egészben az áll. hatáskörébe tartozzanak (közegészség, közokt., tud. alapkutatások stb.) Állandóan ügyelni kell arra, hogy a közigazg. ne váljék áttekinthetetlen, terhes és költséges vízfejjé, amely akadályozza, sőt lehetetlenné teszi a társad. tagjai és a kisebb közösségek öntevékenységét. - A szolidaritás és a szubszidiaritás minden emberi közösség lételve, a szabadság és a kötöttség szintézise, amely a teljes emberi valóságra és a közösségben élők kölcsönös egymásrautaltságára és felelősségére épül. Az egyén szabadon dönthet arról, hogy milyen formában kíván részt venni a társad. életében, a gazd. folyamatokban is, de nemcsak a saját érdekét nézi. A társad. rendszer meghatározásában elsősorban világnézeti szempontok alapján döntenek. Ezért a ker. ember jó lelkiismerettel nem fogadhat el olyan rendszert, melyben az emberi értékeket föláldozzák a →gazdasági elv és a piaci mechanizmus kedvéért. ** Muzslay 1993:124. ... https://lexikon.katolikus.hu/S/szolidarizmus.html |
|
pandala |
|
Tale. Beautiful, but only a tale.
|
|
|
|
R.András |
|
As social animals we need friends, but we make friends on the basis of trust, which comes about as a result of affection and concern for others. You can’t buy trust or acquire it by use of force. Its source is warm- heartedness. ... www.facebook.com/DalaiLama/posts/10155344801822616 |
|
|
R.András |
|
A source of trouble is our unruly minds. We can counter that by developing a warm heart. We need to effect an inner transformation, to understand that love and affection are a real source of joy. As human beings we are social animals, dependent on each other. It’s important to be warm-hearted rather than selfish. We’ll be less sick, live longer and have more friends here and now. ... www.facebook.com/a.testveriseg/posts/868528766638816 |
|
|
R.András |
|
Many of the problems we face today are of our own making. Why is this? Because we are subject to emotions without properly using our intelligence. Human beings are not fundamentally negative, but are prone to be swayed by anger and fear. We take such emotions for granted without realizing how destructive they can be. ... www.facebook.com/DalaiLama/posts/10155107224627616 |
|
R.András |
|
Compassion brings peace of mind. It brings a smile to the face. Education needs not only to develop our intelligence, but also to support the basic human values of warm- heartedness and compassion. These are not qualities confined to the religious, because we all want peace of mind. And if we remember that others too are human beings like us, we can extend a sense of kindness even towards those we think of as enemies. ... www.facebook.com/DalaiLama/posts/10155028508692616 |
|
|