Téma: kerékpár |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
... www.facebook.com/photo.php?fbid=10151858418504037&set=a.157890054036.116205.1 ... 10 év kellett ahhoz, hogy az első budapesti Critical Mass demonstrációtól eljussunk egy kerékpárosbarát városmaghoz. 2014 nagyon fontos év lesz. Eddig elsősorban mi, bringások - az első fecskék - fűtöttük ezt a folyamatot alulról, de most végre a rendszerszintű beavatkozások kezdetéhez is elérkeztünk. A pontos térképet még várjuk, mert ezen nem látszik hol lesz sáv és hol kerékpáros nyom, de természetesen máris elégedetlenek vagyunk. Miért csak a körútig? És a körút, meg a Lánchíd miért nem? Satöbbi. De biztosak vagyunk benne, hogy ez már csak idő kérdése. Az intézkedések újabb bringásokat csalnak majd az utcára, ez pedig újabb átalakításokat fog kikényszeríteni. A kritikus tömeg összejött, a láncreakció elindult. A Bubi 2007-es első kezdeményezése után a Magyar Kerékpárosklub részt vett a tervek kidolgozásában is. A klub közlekedési munkacsoportja Budapest minden kerületének szinte minden fontos utcájára tervet készített a helyi területi szervezeteiben dolgozó önkéntesei segítségével. Igen, a te kerületedre is. Most azon kell dolgozni, hogy a lökéshullámok minél hamarabb elérjék a külvárost is. Ez egyébként mindenképp így lesz, de ha segítesz, sokkal gyorsabban. Támogasd a Kerékpárosklubot! ... www.facebook.com/CMHungary?ref=stream |
|
|
Rendes Kis |
|
Most dől el, hogy biciklis város lesz-e Budapest
... A jó példáért nem kell messzire menni, elég Bécset megnézni, ahol volt politikai akarat arra, hogy a közlekedési költségek egy kis szeletét a bringázásra költsék, sikerrel. Budapest a "most, vagy soha" pillanatában van. Ha lemondunk a biciklis közlekedésről, lemondunk az élhető városról. Kár lenne ezért a 140 éves városért.
... http://cyclechic.blog.hu/2013/11/17/most_dol_el_hogy_biciklis_varos_lesz-e_bu ... |
|
|
|
|
|
|
|
alma |
|
Jóval könnyebb tekerni, már csak a sebváltó miatt és súlyban is jóval könnyebb. Viszont vezetés közben olyan érzésem van mintha ide-oda csavarodna a váz. Persze úgy használom ahogyan te is tanácsolod: Az újjal járok dolgozni, túrázni - a régieket a mindennapi strapás dolgokra használom és ráadásul aggódnom sem kell a lopás miatt. |
|
negyven rabló |
|
Nem fog szétroppanni, mert nem a 30-as évek technológiáját használják manapság! Az alumínium természetesen nem tiszta, hanem ötvözet. Nem olyan rugalmas, mint az acél, de ha megnézed az enyém képét, azon látod, hogy a hátsó villák hajlítottak, pont a rugalmasság miatt. Nyugodtan ülj rá a buckás úton is! Persze terhet szállítani, templomba, piacra, kocsmába járni megfelel, de ha sportolni akarsz, akkor jobb az új. |
|
alma |
|
Az apám bringája a hatvanas évekből a mai napig üzemképes és elképzelni sem tudod milyen súlyokat szálított vele és mennyi kilómétert ölt bele. Közben nekem is lett aluvázas bringám, ami teherbírásába épp hogy beleférek (110kg), földesútra nem is merek menni, mert félek, hogy szétroppan. Oda inkább az apámtól örökölt vagy az előző saját muffos acélvázassal. |
|
negyven rabló |
|
El tudod képzelni, hogy milyen nehéz lenne egy bringa, ha muffokkal fognák össze csöveket? A mai alu. vázas országúti gépek 7-8 kilósak, a titán, meg egyéb ötvözetekből készültek 4-5 kilósak, de még egy egyszerű alu. vázas túrabringa sem több 13-15 kilónál csomagtartóval, sárvédőkkel, teleszkóppal, lámpákkal együtt. Szóval felejtsd el a muffokat. Legalábbis kerékpár témában! |
|
alma |
|
"A csöveket rendszerint karmantyúval ("muff" avagy "muffni") kötik össze. Ezek a karmantyúk rendszerint acélöntésből készülnek, de készítik őket temperált öntvényből és kovácsolt acélból is. Ezekbe erősítik be a csöveket oly módon, hogy a karmantyút izzó állapotban felhúzzák a csövekre és keményen beforrasztják." http://mek.oszk.hu/02900/02942/html/ Elég régi a könyvecske, 1930-as ... |
|
negyven rabló |
|
Ne viccolj má' te! Régi lehet az a cserkészkönyv! A jól elvégzett hegesztés sosem törik! Mellette esetleg. Van jobb ötleted a csövek különböző szögekben történő egymáshoz kötésére?
|
|
|
|