22:55:21
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Környezet
Téma: OVkH - Országos Villanykút Hálózat
... Elejére 1. lap 
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. december 11. 11:00 | Sorszám: 77
Villanyautók adnak áramot egy holland stadionnak
Bekapcsolt az első 15 kétirányú töltést támogató elektromos töltőállomás az amszterdami Johan Cruyff Arénánál, ami azt jelenti,
hogy a villanyautósok mostantól nemcsak feltölthetik járművüket az oszlopokra csatlakozva, hanem az akkumulátoraikban tárolt
energiát be is tölthetik a stadionra kapcsolt 3 MW/2,8 MWh-s energiatárolóba, hozzájárulva az épület energiaellátásához. Az aréna
függetlenítése a hálózattól egy kitűnő példája volt 2018 nyarán, hogy az elektromosautó-akkumulátorok milyen széleskörűen
használhatóak még az autóból való kikerülésük után is: az energiatároló összesen 148 Nissan Leaf akkumulátorával egyenértékű
kapacitást kínáló használt, és kisebb részben új aksik keverékéből áll, amibe egy 1 MW teljesítményű napelem-rendszer is szolgáltatja
a tiszta elektromosságot. A projekt jelentősége abban rejlik (a hálózatra kapcsolt energiatároló berendezések általános pozitívumai
mellett), hogy a stadionok rendkívül nagy energiafogyasztók tudnak lenni, ám az elraktározott energia a környezetszennyező
csúcserőművek, generátorok bekapcsolása nélkül tudja kisegíteni a helyszínt a szükséges energiával.

... Sokan rettegnek attól, hogy mi történik majd az energiahálózattal, amikor egyszerre kapcsolódik rá több millió villanyautó,
miközben a járműveinkre úgy is tekinthetnénk, mint mini energiatárolók szétszórva az országban, melyek a nap legnagyobb részében
csak egy helyben állnak. Elektromos autóink tehát pont ugyanolyan berendezések, ami a megújuló forrásokból származó energia
tárolásához szükséges lenne az időjárás változásának való kitettség miatt, de a kritikusok szerint túl drága és környezetszennyező
a gyártása – holott a megoldás már ott van az utakon. A legfőbb akadály jelenleg az, hogy a lítium-ion aksi védelme érdekében az
autógyártók egyelőre nem nyitnak ebbe az irányba, a villanyautók közül csak a Nissan LEAF és a Renault Zoe támogatja a kétirányú
töltést, a plug-in hibridek között pedig a Mitsubishi Outlander és a Toyota Prius képes erre. A Johan Cruyff Aréna V2G rendszerét
a The Mobility House és az Eaton fejlesztette, s hamarosan mind a 2000 parkolóhelyre kerül intelligens töltőállomás.
... https://villanyautosok.hu/2019/12/11/villanyautok-adnak-aramot-egy-holland-st ...
negyven rabló
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. november 25. 21:13 | Sorszám: 76
Beszéltünk-e már arról, hogy az okostelefonok, laptopok, e-autók akkumulátorai gyártásának, majd hulladékba-kerülésének tényleges következményei mennyire érik el Greta Thunberg fantasztikus gondolatait? A "Globust átfogó és kvázi áthajózó, az egész emberiséget megigéző" útjának végén mondott-e már valamit erről?
pandala
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. november 20. 12:59 | Sorszám: 75
hinnye ....

https://hvg.hu/cegauto/20191119_600_kilometeres_hatotavval_erkezik_a_bmw_i4_v ...
"2019. november. 19. 07:59 2019. november. 19. 08:54 Autó
600 kilométeres hatótávval érkezik a BMW i4 villanyautó

A bajor gyártó új villanyautójának nemcsak a hatótávja lesz rendben, hanem vélhetően az erejével is mindenki elégedett lesz."



R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. november 12. 12:35 | Sorszám: 74
Mi lenne, ha hirtelen minden autót elektromosra cserélnénk?
... Végül végezzünk el egy gondolatkísérletet: gyakran felmerül, hogy ha az autókat
elektromosra cserélnénk, akkor letérdelne az elektromos hálózat. 2018 év végén
a KSH adatai szerint 3 641 823 db személyautó volt forgalomban Magyarországon.
Egy átlagos személyautó évente 18 000 kilométert tesz meg. Egy átlagos elektromos
autó fogyasztása 18 kWh/100 km. Tehát, ha egy csapásra elektromos autóra cserélnénk
az országban lévő minden személyautót, ezek töltéséhez évente nagyjából 11 800 GWh
elektromos energiára lenne szükség. Ezzel a számmal a többségünk önmagában nem tud
mit kezdeni, ezért próbáljuk meg összevetni néhány jellemző értékkel.
... www.facebook.com/Villanyautosok/posts/2913577805319611?__xts__%5B0%5D=68.ARC9 ...
pandala
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. november 02. 20:35 | Sorszám: 73
Az szerintem igaz, hogy tényleg gyártani kell őket, egyenlőre nem látszik jobb megoldás.
Az a kérdés, hogy normális e túlzott hurráoptimizmussal hozzáállni a kérdéskörhöz! :-)
pandala
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. november 02. 20:31 | Sorszám: 72

- https://gurulohordo.blog.hu/2017/12/31/ev_co2
- http://ecolounge.hu/zoldmotor/megsem-az-elektromos-autok-jelentik-a-megoldast
- https://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2019/10/31/villanyautok_es_klimavesz_a_j ...
- https://www.origo.hu/auto/20190826-fritz-indra-interju-az-elektromos-autokrol ...
pandala
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. november 02. 00:27 | Sorszám: 71
Tud valaki esetleg egy olyan linket adni, amelyen elég pontosan és hihetően le van írva környezetvédelmi szempontokból a villanyótók kérdésköre?? Mert az teljesen igaz, hogy a nagyvárosoknak mindenképpen jó az irány, a CO2 termelés szempontjából, de mi az igazság a teljes Föld vizsgálata szempontjából? Mer'hogy ugye hiába lesz tisztább a levegő a Lenin krt.-n, ha az egész Föld szempontjából nem lépünk előre! .. Nemrég találtam valami anyagot erről, de valahogy nem tűnt eléggé "függetlennek"!
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. október 30. 20:48 | Sorszám: 70
540 kW-os elektromos töltőket telepített Lengyelország
... A szerződés 16 töltőállomásról szól összesen 2,2 MW teljesítménnyel, ennek
részeként került beüzemelésre állítottak üzembe két darab 540 kW-os pantográf,
melyek a tesztek során 790 amperen 533 kW-os valós teljesítménnyel töltötték a
buszokat. A cég ezért a világ legerősebb töltőjeként emlegeti a Jan III Sobieski
buszpályaudvaron elhelyezett berendezéseket, s bár a közel 540 kilowattos teljesítmény
valóban kimagasló az eddig látott busztöltők között, az ABB Svájban és hamarosan
Kínában használatos megoldása állítólag 600 kW-tal tolja az energiát a megállóba
behúzódó járművekbe, így a lengyelek egy kicsivel lecsúsztak a rekordról.
... https://villanyautosok.hu/2019/10/30/540-kw-os-elektromos-toltoket-telepitett ...
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. október 16. 09:47 | Sorszám: 69
Már épül a fóti Tesla Supercharger
... https://villanyautosok.hu/2019/10/15/mar-epul-a-foti-tesla-supercharger/
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. szeptember 12. 08:32 | Sorszám: 68
Bírja-e a hálózat a rengeteg villanyautót?
Nem fog összeomlani a hálózat, ha sokan villanyautóra váltanak.
... www.facebook.com/Villanyautosok/posts/2735104399833620?__xts__%5B0%5D=68.ARBx ...
R.András
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. július 17. 15:48 | Sorszám: 67
Már 470 elektromos töltőállomást helyeztek üzembe Magyarországon

... https://gondola.hu/hirek/241255-Mar_470_elektromos_toltoallomast_helyeztek_uz ...
R.András
Olvasta: 8 | Válasz | 2016. december 06. 17:25 | Sorszám: 66

A Greenetik így csinálja egyből. Grat.
... www.facebook.com/Holtoltsek/
R.András
Olvasta: 8 | Válasz | 2016. december 06. 14:44 | Sorszám: 65

... www.facebook.com/Holtoltsek/?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf
R.András
Olvasta: 8 | Válasz | 2016. december 06. 14:40 | Sorszám: 64
Jár a pacsi a Lidlnek - Elkezdtek villámtöltőket telepíteni Magyarországon!
... www.portfolio.hu/vallalatok/jar_a_pacsi_a_lidlnek_elkezdtek_villamtoltoket_te ...
Rendes Kis
Olvasta: 9 | Válasz | 2016. január 31. 09:53 | Sorszám: 63
Fejlődünk...
... http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/01/29/magyar_fejlesztesu_okostoltok_szo ...
Rendes Kis
Olvasta: 9 | Válasz | 2014. október 31. 08:48 | Sorszám: 62
Jó töltést!
... http://www.holtoltsek.hu/340
... www.facebook.com/Holtoltsek?fref=nf
Rendes Kis
Olvasta: 9 | Válasz | 2014. október 31. 08:45 | Sorszám: 61
Bizonyára itt: http://www.villanyverda.hu/
jojoba
Olvasta: 9 | Válasz | 2014. augusztus 14. 21:03 | Sorszám: 60
Valahol olvastam: "villany verda"
Rendes Kis
Olvasta: 9 | Válasz | 2014. augusztus 14. 20:38 | Sorszám: 59
Elektromos autókra váltana az állam

Uniós pénzből és a szén-dioxid-kvóták értékesítéséből befolyó összegből elektromos autók töltőállomás-hálózatát építené ki a kormány. Emellett a bevásárlóközpontokat, a parkolócégeket és egyes önkormányzatokat is köteleznék arra, hogy a parkolóhelyeik bizonyos százalékát tegyék alkalmassá az elektromos autók töltésére.
... www.holtoltsek.hu/hu/hirek/324-elektromos-autokra-valtana-az-allam
Rendes Kis
Olvasta: 9 | Válasz | 2014. április 05. 10:54 | Sorszám: 58
Új elektromos autó töltőoszlopot adtak át Budapesten
... http://www.alternativenergia.hu/uj-elektromos-toltooszlopot-adtak-at-budapest ...
... www.facebook.com/tibor.csokmei
Rendes Kis
Olvasta: 9 | Válasz | 2014. február 01. 11:36 | Sorszám: 57

A Tesla gyorstöltő-hálózata 2014 januárjában és 2015-ben
... http://www.vezess.hu/hirek/tesla_motors_superharger_nyc_la/49707/
Rendes Kis
Olvasta: 9 | Válasz | 2013. november 08. 23:33 | Sorszám: 56
Hotel Európa fit**** superior
8380 Hévíz
Jókai u. 3.
... http://www.holtoltsek.hu/184
... www.facebook.com/Holtoltsek?ref=stream&hc_location=stream
Rendes Kis
Olvasta: 9 | Válasz | 2013. augusztus 16. 10:12 | Sorszám: 55
Here Now: The World's First Portable, Self-Contained Solar EV Charging Station
... http://www.plugincars.com/here-now-worlds-first-portable-self-contained-solar ...
... www.facebook.com/tibor.csokmei
Rendes Kis
Olvasta: 9 | Válasz | 2013. július 16. 20:16 | Sorszám: 54
Újabb elektromos autótöltő-állomást adtak át Budapesten
forrás: mti
Megjelenés: 2013.07.16., 11:49
Elektromos autótöltő-állomást adtak át hétfőn Budapesten, a Vidékfejlesztési Minisztériumnál (VM). A most átadott töltőoszlop, amely két töltőpontot tartalmaz, a tizedik a fővárosban.
... http://www.alternativenergia.hu/ujabb-elektromos-autotolto-allomast-adtak-at- ...
Rendes Kis
Olvasta: 9 | Válasz | 2013. június 13. 18:15 | Sorszám: 53
... Pedig minden olyan szépen indult! Kaptunk egy sajtóközleményt az E.ON áramszolgáltatótól, miszerint "Elektromos töltőállomás-hálózatot, E-sztrádát létesített az E.ON Budapest és Bécs között". Fel is kaptuk a fejünket: ez aztán a téma: már indulunk is villanyautóval Bécsbe! Ment is minden, mint a karikacsapás.

A Peugeot Hungária lelkesen fogadta az ötletet, örömmel adták kölcsön (újra) az iOn-t a kísérlethez. Mivel a 243 kilométeres távot oda-vissza a 65-70-es tempóval is legfeljebb 120-130 kilométeres hatótáv mellett legalább öt töltéssel lehet megtenni, a túrába egy szállodai éjszakát is beiktattunk, és szerkesztőségi munkaautózás helyett családi kirándulást kreáltam a villanyautó-tesztből.

... http://www.vezess.hu/magazin/villanyautoval_mentunk_magyarorszagrol_europaba/ ...
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...