Téma: OVkH - Országos Villanykút Hálózat |
|
|
R.András |
|
Mi lenne, ha hirtelen minden autót elektromosra cserélnénk? ... Végül végezzünk el egy gondolatkísérletet: gyakran felmerül, hogy ha az autókat elektromosra cserélnénk, akkor letérdelne az elektromos hálózat. 2018 év végén a KSH adatai szerint 3 641 823 db személyautó volt forgalomban Magyarországon. Egy átlagos személyautó évente 18 000 kilométert tesz meg. Egy átlagos elektromos autó fogyasztása 18 kWh/100 km. Tehát, ha egy csapásra elektromos autóra cserélnénk az országban lévő minden személyautót, ezek töltéséhez évente nagyjából 11 800 GWh elektromos energiára lenne szükség. Ezzel a számmal a többségünk önmagában nem tud mit kezdeni, ezért próbáljuk meg összevetni néhány jellemző értékkel. ... www.facebook.com/Villanyautosok/posts/2913577805319611?__xts__%5B0%5D=68.ARC9 ... |
|
pandala |
|
Az szerintem igaz, hogy tényleg gyártani kell őket, egyenlőre nem látszik jobb megoldás. Az a kérdés, hogy normális e túlzott hurráoptimizmussal hozzáállni a kérdéskörhöz! :-)
|
|
|
pandala |
|
Tud valaki esetleg egy olyan linket adni, amelyen elég pontosan és hihetően le van írva környezetvédelmi szempontokból a villanyótók kérdésköre?? Mert az teljesen igaz, hogy a nagyvárosoknak mindenképpen jó az irány, a CO2 termelés szempontjából, de mi az igazság a teljes Föld vizsgálata szempontjából? Mer'hogy ugye hiába lesz tisztább a levegő a Lenin krt.-n, ha az egész Föld szempontjából nem lépünk előre! .. Nemrég találtam valami anyagot erről, de valahogy nem tűnt eléggé "függetlennek"!
|
|
R.András |
|
540 kW-os elektromos töltőket telepített Lengyelország ... A szerződés 16 töltőállomásról szól összesen 2,2 MW teljesítménnyel, ennek részeként került beüzemelésre állítottak üzembe két darab 540 kW-os pantográf, melyek a tesztek során 790 amperen 533 kW-os valós teljesítménnyel töltötték a buszokat. A cég ezért a világ legerősebb töltőjeként emlegeti a Jan III Sobieski buszpályaudvaron elhelyezett berendezéseket, s bár a közel 540 kilowattos teljesítmény valóban kimagasló az eddig látott busztöltők között, az ABB Svájban és hamarosan Kínában használatos megoldása állítólag 600 kW-tal tolja az energiát a megállóba behúzódó járművekbe, így a lengyelek egy kicsivel lecsúsztak a rekordról. ... https://villanyautosok.hu/2019/10/30/540-kw-os-elektromos-toltoket-telepitett ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jojoba |
|
Valahol olvastam: "villany verda" |
|
Rendes Kis |
|
Elektromos autókra váltana az állam
Uniós pénzből és a szén-dioxid-kvóták értékesítéséből befolyó összegből elektromos autók töltőállomás-hálózatát építené ki a kormány. Emellett a bevásárlóközpontokat, a parkolócégeket és egyes önkormányzatokat is köteleznék arra, hogy a parkolóhelyeik bizonyos százalékát tegyék alkalmassá az elektromos autók töltésére. ... www.holtoltsek.hu/hu/hirek/324-elektromos-autokra-valtana-az-allam |
|
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
... Pedig minden olyan szépen indult! Kaptunk egy sajtóközleményt az E.ON áramszolgáltatótól, miszerint "Elektromos töltőállomás-hálózatot, E-sztrádát létesített az E.ON Budapest és Bécs között". Fel is kaptuk a fejünket: ez aztán a téma: már indulunk is villanyautóval Bécsbe! Ment is minden, mint a karikacsapás.
A Peugeot Hungária lelkesen fogadta az ötletet, örömmel adták kölcsön (újra) az iOn-t a kísérlethez. Mivel a 243 kilométeres távot oda-vissza a 65-70-es tempóval is legfeljebb 120-130 kilométeres hatótáv mellett legalább öt töltéssel lehet megtenni, a túrába egy szállodai éjszakát is beiktattunk, és szerkesztőségi munkaautózás helyett családi kirándulást kreáltam a villanyautó-tesztből.
... http://www.vezess.hu/magazin/villanyautoval_mentunk_magyarorszagrol_europaba/ ... |
|
|
Rendes Kis |
|
Elektromos autót töltöttünk Budapest utcáin
Egyelőre több a töltő, mint az autó
Kölcsönkértünk egy villanyautót, és bejártuk a főváros - egyelőre - ingyenes töltőpontjait. Sorba állni sehol nem kellett a konnektorért, viszont sok helyen nem fértünk oda hozzá. Videó.
Az oszlopon lévő telefonszám hívásával hat(!) perc csacsogás után aktiválódik a töltés, négy(!) perc, amíg a rendszer az újabb hívás után leold és az oszlop engedi kivenni a kábelt. Ennyi idő alatt egy benzines kocsi teljes tankolása megvan, kávéval, pisivel
Az emberek nagyon nézik, mindenki örül, hogy már nem sokáig kell szívni a belvárosban a füstöt. Nem érzik, hogy még évtizedekbe telik a váltás
Hol is vannak azok a töltőpontok?
Furcsa, de a triviális kérdésre nem is olyan egyszerű választ lelni. Az ELMŰ elektromos autózással foglalkozó honlapján, az E-Mobility program hivatalos kommunikációs felületén mindenféléről olvashatunk, követhetjük facebookon a szervezetet, csak épp lista nincs a töltőpontokról. A Kapcsolat menüpont alatt pedig telefonszámot nem, csak egy email-címet találtunk, amire írtunk is, de cikkünk megjelenéséig hiába vártuk a választ.
Azért aki elég kitartóan keres, még ezen a honlapon is talál. Az Elnevező játék menüpontban, ahol a magyarság a Megyeri híd elbukása után január 31-ig újra kiélheti Chuck Norrisszal kapcsolatos elnevezési vágyait, ott a lista. Ha nem is teljes; még két töltőponttal kiegészítettük az itt szereplő hetest: ... http://www.vezess.hu/magazin/elektromos_autot_toltottunk_budapest_utcain/3509 ... |
|