16:43:34
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Környezet
Téma: OVkH - Országos Villanykút Hálózat
... Elejére 1. lap 
Rendes Kis
Olvasta: 9 | Válasz | 2013. június 01. 14:31 | Sorszám: 48
Egy lendülettel Amerikán át
... http://www.alternativenergia.hu/egy-lendulettel-amerikan-at/60793
mackó
Olvasta: 8 | Válasz | 2013. május 23. 12:56 | Sorszám: 47
Huhh, átfutottam a cikket, döbbenetes adatok. Még akkor is, ha figyelembe vesszük a lakosság arányát...
mackó
Olvasta: 8 | Válasz | 2013. május 23. 12:51 | Sorszám: 46
Most már nekem is, körbenézek...
Rendes Kis
Olvasta: 8 | Válasz | 2013. május 23. 12:48 | Sorszám: 45
Nekem bejön ...
mackó
Olvasta: 7 | Válasz | 2013. május 23. 11:48 | Sorszám: 44
A plugincars honlapja nem nyitható meg.
Rendes Kis
Olvasta: 8 | Válasz | 2013. május 23. 11:35 | Sorszám: 43

Announcement: Plugshare and Recargo Merge | PluginCars.com
www.plugincars.com
Recargo, Inc. and Xatori, Inc., the companies behind the two leading EV charging locater apps, today announced
... http://www.plugincars.com/announcement-plugshare-and-recargo-merge-127283.html
Hát van mit behozni. Magyarországon kb 150 elektromos autó van forgalomban.
... www.facebook.com/tibor.csokmei?hc_location=stream
Rendes Kis
Olvasta: 6 | Válasz | 2013. február 28. 11:29 | Sorszám: 42
Az ELMŰ elektromos töltőállomást telepít a Kossuth téren

... http://www.alternativenergia.hu/az-elmu-elektromos-toltoallomast-telepit-a-ko ...
Rendes Kis
Olvasta: 4 | Válasz | 2013. január 28. 07:46 | Sorszám: 41
7000 elektromos töltőállomást akar Magyarországon az EU

... http://www.alternativenergia.hu/7000-elektromos-toltoallomast-akar-magyarorsz ...
Rendes Kis
Olvasta: 2 | Válasz | 2012. december 06. 20:27 | Sorszám: 40
Így, tankoljon ingyenesen Miskolcon
forrás: mti / alternativenergia.hu
Megjelenés: 2012.12.06., 18:59

Miskolc zöld várossá akar válni, egyre több az olyan projekt a településen, amely a megújuló, illetve a környezetbarát energiára alapoz – mondta Pfliegler Péter, a város alpolgármestere kedden sajtótájékoztatón.

... http://www.alternativenergia.hu/igy-tankoljon-ingyenesen-miskolcon/55375
Rendes Kis
Olvasta: 2 | Válasz | 2012. november 06. 13:49 | Sorszám: 39
Hát ez az: minek az aksi, ha az út hajtja a kocsit ...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. november 06. 11:50 | Sorszám: 38
Érdekes próbálkozások.
Viszont! Ha már áram, akkor elsőrangú probléma az akkumulátor, illetve annak töltése. Én megpróbálnám autópályák esetében az áramszedőt (troli) előtérbe nyomni. Persze nem felsővezetékes megoldással, hanem alsóval. Nem kell különleges akkumulátor, nagy távolságokat lehet megtenni elektromos energiával, alacsonyabb rendű utakon meg a hibrid autók a szokásos módon közlekednének...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. november 05. 20:55 | Sorszám: 37
Vezetés közben töltené az elektromos autókat az új országút

... http://www.alternativenergia.hu/vezetes-kozben-toltene-az-elektromos-autokat- ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 19. 21:27 | Sorszám: 36
Ingyen elektromos töltőállomások a Teslától


... Kaliforniában, Nevadában és Arizonában

... http://www.alternativenergia.hu/ingyen-elektromos-toltoallomasok-a-teslatol/5 ...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. október 01. 13:54 | Sorszám: 35
Jövő év végéig ingyenesen használható!!! Ha moziba ülsz, a parkolás is ingyenes...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. szeptember 29. 20:19 | Sorszám: 34
Újabb elektromos töltőállomás nyílt Budapesten
forrás: sajtóközlemény
Megjelenés: 2012.09.28., 17:28

Átadták az első bevásárlóközpontban elhelyezett elektromos töltőállomást Magyarországon.

A környezetbarát közlekedésért megvalósult összefogásban dr. Vígh Gábor, a Mammut vezérigazgatója és Nagy Zoltán, az ELMŰ-ÉMÁSZ társaságcsoport értékesítési igazgatója közösen nyitotta meg a töltőállomást a nagyközönség számára. Bár a hazai elektromos autózás története alig néhány évre tekint vissza, a 2010 szeptemberében telepített első hazai elektromos töltőállomás átadása óta azonban folyamatosan bővül a hálózat. Most egyszerre két új kutat, egyenként két töltőponttal helyeztek üzembe a Mammut I. és a Mammut II. parkoló garázsában, így a korábbi 8 köztéri és közel ugyanannyi magánterületen elhelyezett autótöltő állomások száma tovább bővült. A beruházás az elektromos autózás hazai elterjesztése érdekében, a praktikusságot szem előtt tartva valósult meg, így egy bevásárlás, vagy akár egy mozifilm megtekintése alatt is feltölthetjük elektromos járművünket. Egy „tank” feltöltése ugyanis akár 1-2 óra alatt is végbemehet.

... http://www.alternativenergia.hu/ujabb-elektromos-toltoallomas-nyilt-budapeste ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. szeptember 12. 15:08 | Sorszám: 33
Univerzális megoldás a villanyautók töltésére
forrás: autonavigator.hu
Megjelenés: 2012.05.12., 10:28

Többek között a GM, a Ford, a VW-csoport és a BMW is részese az összefogásnak, melynek célja univerzálisan használható gyorstöltő kialakítása.

Los Angelesben épp zajlik az elektromos járművek konferenciája, az Electric Vehicle Symposium 25, ahol nyolc autógyártó bejelentette, hogy egységes gyorstöltőt fognak alkalmazni elektromos és hibrid járműveiken, írja az autonavigator.hu. Az Audi, BMW, Chrysler, Daimler, Ford, General Motors, Porsche és Volkswagen együttműködésében kialakított új töltőfej és csatlakozó segítségével állítólag alig 15-20 perc alatt újratölthetők lesznek az elektromos járművek akkumulátorai. Az új töltők 2012 végén kerülnek forgalomba, míg az első ilyen csatlakozókkal felszerelt autók megjelenése 2013 elejére várható.

Az autógyártók mellett a Society of International Engineers (Mérnökök nemzetközi társasága) is bejelentette, hogy a nyolcak által kifejlesztett töltőt fogja ipari szabványként használni, az európai autógyártók szövetsége (ACEA) pedig továbbra is támogatja a töltők egységesítésére irányuló törekvéseket.

... http://www.alternativenergia.hu/univerzalis-megoldas-a-villanyautok-toltesere ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. szeptember 02. 07:42 | Sorszám: 32
Villanyautóval Budapesten
forrás: origo.hu
Megjelenés: 2012.06.15., 16:10

Budapesten jelenleg több töltőpont található, mint elektromos autó, de ebből nem következik, hogy a járművek tankolása egyszerű feladat. Furcsa szabvány, a KRESZ-táblákat nem ismerő autósok, lassú ügyfélkezelés hátráltatja a forradalmat. Igaz, a töltés legalább ingyen van.

A nagy forradalomban lassan mindenki fújja, hogy a száz kilométeres óránkénti sebességet először villanymotoros járművel sikerült átlépni, ráadásul nem az előző, hanem a még eggyel korábbi évszázadban, 1899-ben. A rakéta formájú autót a “La Jamais Contente” névre keresztelték, ami körülbelül annyit tesz, hogy “az örök elégedetlen.” Ez az örök elégedetlenség köszönhet vissza akkor is, ha az elektromos Nissan Leaf másfél évvel ezelőtti Év autójának választása után villanyjárművel indulunk töltőkörútra Budapesten.

... Egyébként ugyanúgy viselkedik, mint egy hagyományos, automata váltós kiskocsi, csak a villanyautósan erős motorfék és az alacsony menetzaj lehet feltűnő. Utóbbival vigyázni kell, a madarak mintha észre sem vennék a dodzsemként búgó iOnt, egy-két veréb el is hullott a teszthét alatt. A 64 lóerős, 180 Nm nyomatékú villanymotor dinamikusan mozgatja a 3,4 méter hosszú, az akkumulátor miatt 1,12 tonnás apróságot, a 130 km/h-s autópálya-tempót is lazán futja. A házi töltéshez maximum 16 amper felvételére képes töltőt ad a Peugeot, ez alkalmanként, teljesen kiszámíthatatlanul lecsapkodta a kerti konnektor (szerencsére külön) biztosítékját. Előfordult, hogy húszpercenként kellett visszakapcsolni, máskor egy egész éjszaka eltelt rendkívüli esemény nélkül. Rejtélyes, az okostöltős Volt nem produkált ilyet.

De mi van akkor, amikor nem otthon, hanem Budapesten kell villanyautót tölteni? Tulajdonképpen azért kértük el az iOnt, hogy ezt kipróbáljuk, az is igaz viszont, hogy a keresgéléssel túl nagy kockázatot nem vállaltunk. A teszt első napjaiban kiderült, hogy éjszaka csurig töltött akkumulátorral, a közvetlenül a 23. kerület mellé épült Dunaharasztiból való indulással számolva nehéz annyit autókázni a fővárosban, hogy hatótávolságilag gondot jelentsen a visszaérés a bázisra. Töltőpont-túránknak így azzal a megnyugtató érzéssel vághattunk neki, hogy igazi tét nincs, az se baj, ha véletlenül egyik töltőoszlop sem működik.

Már az indulás is gondot jelentett, a töltőpontokat felállító cégek arra ugyanis vették a fáradságot, hogy a villanyautózást népszerűsítve elektromos tankoszlopokat létesítsenek, ezek pontos helyéről azonban nincs hivatalos lista. Innen-onnan, sajtóközleményekből, blogbejegyzésekből és egyebekből kellett összeállítani a listát, amelyet most keretes írásunkban, térképes megjelenítéssel közkinccsé is teszünk. Az egyes töltőpontokon szerzett tapasztalatainkat is lentebb foglaljuk össze - felkeresésük sorrendjében.

... http://www.origo.hu/auto/20120613-elektromos-auto-toltese-budapesten.html
... http://www.alternativenergia.hu/villanyautoval-budapesten/49173
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. július 25. 19:05 | Sorszám: 31
Gyorsan bővül az elektromos autó gyorstöltő hálózat

... az Egyesült Királyságban ...

... http://www.alternativenergia.hu/gyorsan-bovul-az-elektromos-auto-gyorstolto-h ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. július 17. 11:39 | Sorszám: 30
Elektromos töltőoszlopot adtak át Siófokon

... http://www.alternativenergia.hu/elektromos-toltooszlopot-adtak-at-siofokon/50253
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. május 07. 10:16 | Sorszám: 29
Mosmá' mindegy, az enyim kölyköm informatikus lett. A másik meg anya!
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. március 23. 17:13 | Sorszám: 28
Csak megerősíteni tudom!
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. március 23. 10:01 | Sorszám: 27
Ajánlgatom is a fiaimnak, hogy menjenek atomerőmű-mérnöknek, mert az biztos jövő ...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. március 23. 08:18 | Sorszám: 26
Paksot felturbózták, jelenleg valamivel több, mint 40%át adja a hazai fogyasztásnak!
Nagyon komoly lépések vannak a bővítés területén. Létszükséglete Magyarországnak a minél nagyobb függetlenség, mivel az erőművek java része nem hazai magán- vagy állami tulajdon (meg mint általában minden energiahordozó). Egyetlen kitörési pont Paks, de ez nagyot szólhat!!! Persze ennek kézzelfogható eredménye még odébb van, mivel az építkezés nem fél év...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. március 22. 22:50 | Sorszám: 25
Az sem elhanyagolható szempont, hogy az erőmű a füstjét 120 méter magas kémény tetején püfögi ki, míg ellenben az autós-motoros az orrom előtt.
Valamint az sem, hogy az autós-motoros a CO2-n kívül számos más dolgot is kipüfög.
A 2 üteműek pl. a benzpirént, ami direkt rákkeltő.
A 4 üteműek nem tudom milyen összetételű füstöt okádnak, de az orromra hagyatkozva nem hinném hogy szép, lombos tüdőmnek kifejezetten használna.
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. március 22. 16:18 | Sorszám: 24
Nem hát!
Ezt tudtam kibányászni hirtelen: "Az itt előállított nukleáris energia 1990-ben az
összes energiatermelés 25%-át, tíz évvel később a 33%-át, 2007-ben
pedig 38%-át adta. Magyarország 3,8 millió tonna kőolajnak megfelelő
nukleáris energiát termelt, ami az unió termelésének 1,6%-át tette ki.
Aránya a hazai energiafelhasználásban 14% volt
.

Annak ellenére, hogy én a nukleáris energia pártján vagyok (aktívan vettem részt a paksi erőmű építésében, a csőszigetelés terén sosem látott kütyük kivitelezése és kiszállítása révén), mégis azt mondom, hogy a mostani és a következő néhány kormányciklus alatt mégis marad a hagyományos energiatermelés- felhasználás.
Amíg van kőolaj, addig a kitermelők diktálnak.(Persze az USA és Izrael vezényletével.)
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...