Téma: Autóipar |
R.András |
|
30 éves a legkockább Volvo Veterán lett a Volvo 760 Veteránkorúvá érett az autó, amely megmentette a Volvót 1982-ben. Jubilál a 760. Rácz Tamás 2012.02.02. csütörtök 16:30 Csodálatos autók látták meg a napvilágot 1982-ben: harminc évvel ezelőtt mutatta be a Ford a Sierrát, az Audi az Év Autójának megválasztott szivar 100-ast, a Volvo pedig a maga szögletes aránytalanságában is elegáns és vonzó felső-középkategóriás modelljét, a 760 GLE-t. A gyári legendárium szerint ez az autó mentette meg a svéd gyártót a csődtől, és szabta meg fejlesztései irányát évtizedekre előre.
Krízisben kellett megcsinálni Veteránkorúvá érett az autó, amely megmentette a Volvót 1982-ben. Jubilál a 760.
Kész csoda, hogy a hatos és a nulla nem lett szögletes
Az új limuzin (és később a kombi) első terveit 1975-ben, az első olajválság után vetették papírra a Volvónál. Nagy volt a gáz akkor a svéd cégnél; húzómodelljük, a 240-es minőségi problémákkal küszködött, a gazdasági környezet sem volt épp megfelelő a drágán termelő torslandai üzem számára. A Hollandiában készülő kisebb Volvók, a 300-as sorozat önmagában nem tudta fenntartani a vállalatot. Kellett egy új volumenmodell.
A Volvo olyan autót tervezett, amely méretében, biztonságában nem jelentett megalkuvást, ugyanakkor fogyasztásban, emisszióban meg tudott felelni a piaci és hatósági elvárásoknak a fontos célországokban. Ezek a feltételek adottak voltak, ugyanakkor a Volvónak fogalma sem volt, részleteiben milyen autót is várnak el tőlük a vásárlók. Hogy a sok-sok eltérő igényből összerakják a legtutibb árut, világméretű piackutatást indítottak, mert tudták, hogy nincs lehetőségük hibázni.
Szokatlan Volvo reklám, ősgyepen csapatással:
Nagyobb, de könnyebb autó kell!
A felmérések elemzése után az a képtelen helyzet állt elő, hogy a Volvónak a 240-esnél tíz centivel hosszabb tengelytávú kocsit kell terveznie, ami takarékosabb, hatékonyabb, olcsóbban fenntartható; megbízhatóbb, szebb, erősebb elődjénél.
A mérnökök megoldották. A 760-as valamivel rövidebb, egy mázsával könnyebb, jóval tágasabb lett a 240-esnél, ugyanakkor számos műszaki megoldást át tudtak emelni a hátsókerék-hajtású elődből, így a költségek sem szálltak el.
Volvo törésteszt, másként:
P31-es projekt Tágasabb és könnyebb lett az elődjénél
A P31 kódjelű program, az új nagy Volvo tervezési folyamata eredetileg elég sokat bizonytalankodott a forma kérdésében. A dizájner, Jan Wilsgaard finom vonalú, különleges ferdehátú kocsit akart, viszont a pénzügy lapos, egyszerű, könnyen legyártható formákat követelt, sok derékszöggel, kevés ívvel.
A pénzügy nyert, viszont Wilsgaard hírneve is sokat köszönhet a rideg racionalitás kényszerének. A 760-as meredek hátsó szélvédője, drasztikusan lecsapdosott peremű lemezei, könyörtelen kockasága olyan autó formáját adja ki, amely harminc év múltán is csodálatot kelt mindenkiben, akiben egy csöpp rajongás is van az autók iránt. A 7-es Volvo nem kényszermegoldás lett, hanem igazi jellem, a svéd autó intézményének ikonja egész a mai napig.
Európa hátrahőkölt, az USA imádta
Az óhaza közönsége meglehetősen értetlenül fogadta a baltával faragott formát, viszont az USA, ahol az igazán nagy pénz volt ekkoriban (is), imádta a kocsit. Nem is csoda: hosszú, lapos és szögletes, amilyenek az ő autóik is voltak akkoriban – ugyanakkor egyértelműen európai. A 7-es Volvo megszületett.
A Volvo olyan autót tervezett, amely méretében, biztonságában nem jelentett megalkuvást A legendárium szerint a hosszú fejlesztés végén, ’78-ban a projektet átkeresztelték 1155-re: öt perc éjfélig, sietni kell! Bár 1978 tavaszára már elkészült az első prototípus, és ’79-re 3 200 000 tesztkilométer állt a modell mögött, három kontinensen, mégis megcsúszott a piacra dobás.
Részben a pénzügy érdeme az egyszerű, szögletes forma
Wilsgaard eredeti terve, a ferdehátú szögletes autó rajzai nyomán elkészült ugyanis Volvo Concept Car néven az a koncepcióautó, amin a gyártó a ’81-es Frankfurti Autószalonon még egyszer utoljára le akarta mérni a piac reakcióját: jó lesz-e a kocka? Jó lett.
A 760-ast a Volvo végül 1982 februárjában mutatta be a közönségnek. A motorpaletta kezdetben egy négyhengeres turbóból, egy V6-os 2,8-as benzinesből és a Volkswagen LT teherautóból származó, hathengeres dízelből állt, amelyet a Volvo turbófeltöltéssel épített be a az autóba. Ekkoriban a dízel 760-as volt a világ leggyorsabb dízelmotoros személyautója. ... www.vezess.hu/magazin/2012/02/02/30-eves-a-legkockabb-volvo/ |
|
pandala |
|
.... 513 Kg Még ez az újabb elektromos változat is csak ennyi! (Az alapverzió, gondolom.) |
|
|
gajo |
|
Emmeg mi? MicrolinoMicrolettaSustainabilityVisionSupport
Microlino Discover Experience liveConceptPerformanceEnvironment
|
|
|
pandala |
|
https://koponyeg.hu/hireso/egy-aprocska-torpe-lehet-a-legolcsobb-elektromos-auto
Egy aprócska törpe lehet a legolcsóbb elektromos autó - - - 2021. szeptember 19., 11:00
Az e-autózás egyre népszerűbb a világon, egyre többen látják ebben a jövő lehetőségeit, mind üzleti, mind környezetvédelmi szempontok szerint. Hiszen bár most még akár rosszabb értékek is kijöhetnek egy elektromos autó életútja során a szennyezés szempontjából egy benzinessel szemben, ez a tendencia erősen változni fog az energiatermelés átalakulásával és az akkumulátorok forradalmával. ....
És, legalább szép is!! ...
|
|
gajo |
|
Volt egyszer egy Ikarus... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Late Devonian |
|
Gyanús nekem ez, szerintem ez csak egy sima piktogram ami nem jelent semmi mást mint hogy: "húzz a benzinkútra öreg"!
|
|
gajo |
|
Elhiszem, hogy kiesnek a szemeida blődlinek nincs határa.... |
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Megbízható használtautók! Nagy választék és kedvező árak. Le ne maradj! Tetszikelj! ... www.facebook.com/akedvencauto?sk=app_100265896690345&ft&ft[ei]=AQIiv5DhBxGPusnFem4ifzhY6JYpdGLnOR9bb7zT0jWe0 Aw1HnRewqi0rBAgm6Q74f9Ye-6FwXLVMfKrFqHjSkhKHTljJ4sgMZ-ZelfRGunK8AgTGK59Y3kC2MnwEaiMP4igvVMR4GUJri3a7oXGxpng7PuRDqP71D yfI36l309YXBC8cNGoV8tYFkaU3R7Xa3i3jKeXkHiM-cTlTfXg7j5K2abh5WliUB8SJ_41dzkM5V9AoJEpcWY5QEASvM4NClOUspgjXEBSHkkrmvHWlAglhNK0uVgv-cwN872ypSnWrQ67SxocjgTpVWHhW0OFd8k6wIMq_dLswhxG9Wht0vi_bq-QU_cx6xvdf62u16AH0LcC2XTC_HQ1CJ1kUKVjhYb9vjufC9axfkK0-ippFPCtBs4nc4oAnwQMguWXNK3moR8iy2pg5Lzphdb0sSASD13Rcmg0P2wWT BCt5dyLSQsM79vWtN_AK1H17yxI4L9LhWfWqdFMrkJ_Uz-l3TRds3RNPHED0YqsW7dCf4DBZBa69VbWwGB8cQEtzyH2FpeQ-je7HdTxQ36IzGST9x9EnNyR-PkaWTIy7cBPvba097C-vrv11MEgxEbA8X_QKBcg3J0fT3MQuBeyBJnx421T-UKISe2Fnb6ck76B9k4_ajpxqHVp8r9Ua-RP6OaAETQHs43HiHS23wISOm-n6d064CcLj3VIew9cz3aHms5gYVW_l8nY4dl6ynQpnAGBZzHd69t68By2a7k50tMGbbvQHSjfV-g554v3uNuEBNC7VnfRCXuU_AlkuV0G6CSJ_en9jwMCrGI4XnVnpI Oyo7HTPwYyzzhoartsFoA6uuUZDlvGfBVaVPEVeCcblKrYrNtnzPw-yVmR8fpQQnES709aiHOv7CIqGdIs2HP74kdS-d4xgijsaUvnZoij vL3GQHHwf3sj0FKAxgj8MvK1sQ8oNmSLw1AjOiCWtwP7iTW13PZQ VdnZWQht1vGXMvjZ5n17ecwLqvg5wCZh6OZ7w-IZNecENaxwBeNgHwv9zJqAIRCfTsPTTXz2_eT8RzgBfE_bOjdE2y89EXBTUPkD5 oE40mJgvON4VSymoBnanlJqKFQ9Mo9UScae8TQ aXGke4oLfOA9WCNTGEbxV_51a-9kPo0xc-Z4pKd7uYOCdbUQwAciJYn9eOfKK4pZK9GMHdCSG6T-dBPuEuBfHpfZO7i0I50cyrGJgkmNh8o90dR3_l3lxTalJX8NmHZVn_rTOnWVGHtTzDik3RMlYAU5I4MXc8hA-JnldYhVI8GEDlB9Ku_C2Z_XHeLHQifKdCW4DQP08MBbb8oc1a-9EWYAfWD08ewQiGWFXnqHyZkQQzGIH0aKbBE6yaAFRlARO-pZ8mg3NRtOaIEUYnNbp-VMXU4aO3hhlUyMoZp9MGKvLR3-0Ucwpf8bBoJewHWz9ZBkap8R6sqgFH_ceRfR73cez_U89m-JsLi9e1GD70fn45EvIABSnfTPGOdVnuqQOjnRR-slopge8EWi7BgVp8YZKPAC1A5ysIfvgaHy2gKfFGE0fBOfNngThEdsLy-zroOL0Z_lWcgZ4ffKrduvYYLI2jK9WDRbsYbBc6TZd1xCCRXBXAJqtgfLgPZYOm3sDBit_OVbf8uB8hwvdmQSBF-deyMw6j2GKtsw_QceHItnJIJNO_88D872MIunlHPo-1iFh3_RxQTWzaBKQq8_OHENxSEwyym55RyO-2mxcM2CbflO0293Ll48bZ8_1vQgZIwON9ynT4Lj3zYUZQDw QN0573Y5g6VpBkumCcbUOgfyQrnM2YEbIAjtzPXWMxUa0uZA-lgAAk2oATA8xsvnnvYIyo9fSYLyrlS3wObAi4EidskXh1-dM_GPmlQEXjiTGTAuVY_QPkF4oXIK6__lfdcnnX-BhF9YjOOvPrD-Te9JWFzDepatWseNLL2kGh-LCUypc-BLF6FGDobmv6CkXf_Z5lZNAJnU-2P6i5Vszfgg12po2hBwGt2mC7t6l2BIJs3q_U9A-0FenIjjCvi_0ny2USQ7uaglct8H59C6VTC4TOvbKPLYBRTQxQq6X7hMRWiIMbHD6pFgxLL02MznSQBVgDFLW7 XxMf0CghmiMjsEY65XVw-WAULxSc731rkG3C_fBxND7oUkJRo4cMfDCx8B2aNLvuPAGqsY2hKOTJ-KYEQ96-4nb7w1m5O5d_KHE8swx96pcl-X3ORa4x2zeRP6NT1qNwXv6kh4zJ1Dq5RTysoOUljQZDXQp1LZ7mYb9 ITdRBy1hoGkZYNTdYNRq4cO_jiyhI0f3L7EJXlNZh12TkvE3o7n-GsQbPJ8Be9mlYDtOY6tPcgdmGOOqTEhRg_5chaAx8jI9gyTAaR6nF7bHT2F0Jk2o8hK5rn-BM2XNiCmKZNLUFFKERzAO7Isu4dzs7-bKkay94MV3PyTB9aCgzZmMcNigBEtwK37QUfxAUoMnJ_f4a8RF_Gv4at4XVsAg 5nviBzt0gCE7vSH3Xln6Li5eBl8VM9FWy92bfotdDvi-LafaaU9-0WatZBCL1g6Kd7eKGnmjWrJ5Iqoc8jdvPgWbFkJZTYR8kPySEXj538x voNjLOFWuWsLa7sva2QYJf9mYoUKyUYzfyLQ0UqkC-jiEL8Rq-BqMr-dv7MhGbuk5QsYykQ8fj5NziQDFDFOiG67yJ1sx86mxemqHUgzLL9JrEw2tdInR6Xicrq1Dugkm6KcfemVMh6H-FbyrsAAu4cVnF0lh7uYFP51OnPOxHzYKBI6EwYidXosZFMD9BdqPVJDhDR45N-4w5xraJFqGFc5lXi1lnMmbHabZ5VnsSXmBMuppLak-VxJr0paFRGCRbACfiiJgIIe3o6jlydwMZ8iSu1CEsDjqzoDGUof1XdsDoYE18DtowvciBUYrqC6krU--n15wRtBb5gHMFuRqdo1IzvMdUVKxoxF4lkauyTpsYKeMUzTdTHTdzvjW1zy-f9QoTu0Sq5ODpyr8cW74m-4seJzFRM7O4pNuzurmyzcZctgMpkaXRkOrYWsMsADY8Pne6H4Xm3yA-p2GYKKZ4HKXijwxDayICHMhfrJkJWX-7xRJBeptBuVF1Gp-GnxvCBADqMxdh_cpseGTt3rbZWe-PGNMTyqO6Gc4exVMUUKP3uoWGc2cWUSFqaI-U0QOJfIK9ffQZBf5mKcclLtatlsuuomi9Av7Yf4fMDUonT3m672s5Rm46QYgqQDanQX-brfEtFvFY0-W_0wWopiqpAT4KFv7svJwl29DUDCV_g2NvYoyAXTx_TGdWN81pCeZLq8dSR9FXSFkgRINKhOHqtVxxJ5y-zgbYbIExzCrBY6fxUZIHeOzgV0f3F3hOprnMme3aR82lfmDT9JdifNGe ev91LFDIIgRD5SxZJTrsHA6wEFspWULw98I92hYYfBabF7q_r-cg3uQexqz80shBDKvGV_IjUUWcEk3kYhrKnDletiGP6fGJatOhGFSTlkVV1vT3bWV-cvNtClYIU9vBWWwWWP2XSgwuliiTJWj-XdbScx4ru0R1QykgHctkTQ1JqoroC2joQJRe7Sh_doo3ur-6RYWE2TKpM2nYHsHlBcKqh0zGSkZsORI_Pe2Uet0yaJ-PlPMj_8FDxckR5xToqTID_VMrSGGw7_ZrqGvVN1B5jXF0_2-Bi_FeJKJaJMS8-oTo59Wh_FOZLuH-9A&ft[qid]=6178636349363120272&ft[mf_story_key]=8442055026211611865&ft[eligibleForSeeFirstBumping]=&ft[fbfeed_location]=1&ft[insertion_position]=19&__md__=1 |
|
rafiki |
|
Újabb áremelkedés a láthatáron: szervizelve, vizsgáztatva! |
|
negyven rabló |
|
Na, tartok tőle, hogy a tisztelt olvtárs némi iróniát csempészett a hozzászólásába! Talán kicsit lassú voltam, de a közeledő demencia nagy úr ám! |
|
|