Téma: Vezetéstechnika |
R.András |
|
ORFK: indul a sebességalapon működő hűségpontrendszer 2021. július 27. 12:51 Augusztus első napjaiban indul az Országos Balesetmegelőzési Bizottság OBBPoint elnevezésű applikációja, amely a világon az első sebességalapon működő hűségpontrendszer - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) kedden a police.hu oldalon.
Az alkalmazás felhasználói akkor kapnak pontokat, ha a sebességhatárokat betartva, szabályosan közlekednek. Az alkalmazással gyűjtött szabályossági jutalompontokat a későbbiekben különböző üzletekben és szolgáltatóknál lehet majd beváltani kedvezményekre, ajándéktárgyakra. Az OBBPoint hamarosan szabadon letölthető lesz android és IOS-változatban is, a letöltéshez regisztrációra lesz szükség. Az OBBPoint aktív állapotában figyeli azoknak a járműveknek a sebességét, amelyekben bekapcsolták az alkalmazást, és ha a vizsgált útszakaszon a sofőr nem lépte túl az ott érvényes sebességhatárt, akkor jutalompontokat jegyez fel a program a használónak. A szoftver a helykoordináták alapján tudja, hogy az adott útvonalra milyen sebességhatárok vonatkoznak, és kellően naprakész ahhoz, hogy az időszakos korlátozásokat is azonosítsa. Nem tekinti szabálysértésnek, ha valaki rövid ideig - például egy előzéshez - túllépi a megengedett maximális sebességet, feltéve, hogy a manőver befejezése után a sofőr visszalassít a megengedett sebességhatárra.
A tájékoztatás szerint az OBBPoint alkalmazással nemcsak a felnőttek gyűjthetnek pontokat, hanem az autóban utazó gyerekek vagy a sofőr mellett utazó másik felnőtt is, az alkalmazást ugyanis úgy tervezték meg, hogy egy autón belül párhuzamosan két telefonon futtatható. A gyerekek az applikáció számukra kialakított változatát használva különböző rendőrfigurákat - például közlekedési rendőröket, kommandósokat, nyomozókat - építhetnek fel, öltöztethetik, speciális eszközökkel szerelhetik fel őket, attól függően, hogy hány pontot sikerült gyűjteniük, azaz, hogy az a felnőtt, akinek a kocsijában utaztak, mennyire vezetett szabályosan. A tervek szerint a felnőttek is versenyezhetnek: a szabályos közlekedéssel elért pontjaik alapján a regisztrált játékosok rendfokozatokat kapnak és az azonos rendfokozatúak között a későbbiekben ajándékokat sorsolnak ki. Ebben a játékban értékes telefont vagy akár egy autót is lehet majd nyerni - írta a rendőrség. A közleményben kiemelték: nincs jogi akadálya, hogy az alkalmazás használatával a rendőrség jutalmazza azokat, akik a szoftver alapján szabályosan közlekedtek. Sem a vezetés közbeni pontgyűjtés alatt, sem a pontok beváltásakor nincs adatgyűjtés - szögezték le. Hozzátették: az applikáció és a mögötte futó program nem hitelesített sebességmérő eszköz, és nem alkalmas a gépjármű és a gépjárművezető beazonosítására. Az OBBPoint nincs autóhoz kötve; a vezető által bármikor ki- és bekapcsolható. MTI ... https://gondola.hu/hirek/276298-ORFK__indul_a_sebessegalapon_mukodo_husegpont ... |
|
Rendes Kis |
|
Kötelezővé kéne tenni – többet érne, mint a zéró-tolerancia
A nagy sikerkönyvek szerint az életben az előrehaladás kulcsa, ha mindig a célt nézzük és nem az akadályokat. Szerdán kiderült, hogy ez a volán mögött sincs másképp, csak itt nem a magas villanyszámla keserít el, hanem a teherautó differenciálműve amint az arcodba érkezik meg. A nagy bölcsességet Sárvári Zsolt, a Drivex instruktora sulykolta belém a március 7-i vezetéstechnikai tréningen, ahova a karácsonyi Totalcar-Hiéna révén jutottam el, ezúton is hálás köszönet a szervezőknek.
... A nyolcfős társaságból senkinek nem sikerült elsőre egyik feladat se. A fékezés nélküli elkerülés átlagban csak harmadik-negyedik próbálkozásra. Utcai körülményekre lefordítva ez három-négy figyelmetlen nyugdíjast vagy labdázó kiskölköt jelent, mire az ember megtanulja, hogy kell csinálni, feltéve, hogy valaki ül mellette és tanácsokat ad, mert magától nem biztos, hogy rájön – bár a börtönben sok idő van gondolkozni. A legtöbb kihívást a vészfékezéses elkerülés jelentette 50-ről: ABS-sel meg kormányszervóval nem egy nagy ügy, de nélkülük emberes mutatvány. Blokkold a féket, tekerd el a kormányt, majd a megfelelő pillanatban engedd fel és kerüld el az akadályt, majd vissza eredeti irányba és fék megint. A sorrend fontos. Az időzítés még inkább. De amikor sikerül, az nagy élmény. És tényleg segít, ha azt nézed, hol akarsz elférni és nem a leendő áldozattal szemezel. Ahogy körbe-körbe, a csúszáshatáron menni, megcsúsztatni és megfogni is nagyon mókás. Aki teheti, próbálja ki ezeket egy régi kocsiban, mert nem csak az utazást teszi biztonságosabbá (bármikor bemondhatja az unalmast az elektronika), de móka is a javából. Aki nem teheti, annak is érdemes összespórolni rá a pénzt, mert olcsóbb, mint egy ügyvéd – vagy mint a karosszérialakatos.
... http://www.drivex.hu/kotelezove-kene-tenni-tobbet-erne-mint-a-zero-tolerancia/ |
|
|