20:46:10
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Szakmai
Téma: Elektromos hajtás (Ebringa)
... Elejére 1. lap 
HAME
Olvasta: 2 | Válasz | 2010. július 24. 16:34 | Sorszám: 21
"Egy elektromotor sokkal egyszerűbb és olcsóbb, mint egy benzines."

Pláne ezek a kefe nélküli motorok. Az egyedüli kopó alkatrész benne a csapágyazás. Ez persze elektronikát igényel, továbbá a permanens mágnes idővel veszt az "erejéből"
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2010. május 11. 13:37 | Sorszám: 20
Híresember az Öko-Moto standján a Motorrevü-napon:



iszalag
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. augusztus 02. 20:39 | Sorszám: 19

Kerékpáros (motoros9 információk!
http://www.fsz.bme.hu/mtsz/kerekpar/kerekpar.htm

/Remek, h .gif képeket is be lehet tenni! Gratula az alkotónak!
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 20:18 | Sorszám: 18
Vszleg kell hozzá "valamilyen" jogsi. De hogy pontosan milyen, azt még meg kell kérdenem a közlekedési felügyelettől. (A motoros iskolát fölhívtam, de azok nem tudták ! )
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 20:09 | Sorszám: 17
Jó, igazad van, én csak a saját igényeim szerint vizsgálom a dolgokat, azért hasonlítottam az 50 cm3-hez.
Eszerint a teljesítménye miatt a motorkerékpárok közé tartozik, vagyis "A" kategória kell hozzá?

Háát, a munkaidejét értem a "mit bír" alatt, vagyis hány km-t tud vajon? Ez csak az összehasonlításnál volt érdekes a ktsg-ek miatt. Egy elektromotor sokkal egyszerűbb és olcsóbb, mint egy benzines.
Egy 50-es robogót max. 8-10 ezrenként teljesen fel kell újítani, vagy a blokkot cserélni, közben meg ékszíj, gyertya, stb. Sz'al nem olyan olcsó az sem, csak a megnyert idő az, ami miatt megéri.

Jelen, jelen! Tudod mi a jelen?
A kormány, a vezetője és a produktumuk!
Ezért is nem fog gyorsan terjedni a Vectrix, bár marha nagy lépés a korábbiakhoz képest!
Egy megszállott, benzingőzzel fertőzött, hagyományos értelemben vett motoros nem fog ilyenre ülni egy darabig.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 19:27 | Sorszám: 16
Ez nem "robogó", hanem "nagytestű robogó" (maxi-scooter) kategória.
Bizonyos szempontokból a 125 cm3-es, más szempontokból a 250-es benzinessel van 1 kategóriában (sajnos, a szempontokat nem tudtam megjegyezni a vetített demóból ... de majd elkérem ...)
Mit értesz azon, hogy "mit bír" a motor ?
A demót tartó (műszaki) ember enyhe "megvetéssel" szólt a motorról, hogy szinte "nincs is benne alkatrész" !

Ez már a jelen !
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 19:17 | Sorszám: 15
Az a robogó, amit te nézel, nem robogó, hanem robogó formájú, 125-650 cm3 közötti motorkerékpár.

A "robogó" kategória 50-70 cm3 közötti, azok pedig 200-600 ezer között kaphatók.
a drágábbak: http://motoitalia.hu/index.php?p=10
az olcsóbbak: http://motowell.hu/arlista.php

Ja, teljes kisütés, utána 80%-kos töltés.

Húú, télleg! Kissé elszámoltam! "Csak" 1794 ezer áfá-val, 230-as árfolyamon.

Akkor nem sokat tévedtem, csak az akkuk árában, ami viszont rontja a villanyos előnyét.
És még mindig nem tudjuk, hogy a motor mit bír és mennyibe kerül, bár nem lehet túl drága, ha nem valami spéci dolog.

Szóval, ez még mindig áll: "Sztem ez még a jövő zenéje, kell hozzá 1-2 évtized.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 18:52 | Sorszám: 14
1ébként azzal is lehet, én kavartalak +, hogy 2 rovatot összevontam.
Az élettartamot ő így közli:

* battery deep discharge cycles (80% charge): 1700

* estimated battery life: 50000 miles / 80000 km

vagyis, ez utóbbit ő is "átlagos" töltögetési gyakorlattal számolva hozta ki ...

Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 18:31 | Sorszám: 13
Bocsánat, lehet, hogy rosszul fordítottam, ez az ami 1700: "battery deep discharge cycles (80% charge)"

(Én azt hallottam, hogy a NiMH akksi ára 3x-osa az ólmosénak ...)

A Vectrix ára "csak" 6.500,- € (+ ÁFA)
Az ilyen kategóriájú benzines robogó sem 350 eFt: http://www.suzuki-motor.hu/akciok/index.html
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 18:12 | Sorszám: 12
Nna! Ezek már elég komoly adatok!

Valami azért gyanús nekem: "- Élettartam: 1700 kisütés (~80 000 km)"
Hogy a fenébe jön ez ki?
Ha 100km-t veszünk egy töltéssel megtehető távolságnak, akkor az 1700 kisütés 170 ezer km-nek felel meg, ami teljes képtelenségnek tűnik! Gondolom úgy számolják,hogy nem minden töltés előtt merül 0-ra az akksi, pláne a NiMh-et lehet bármikor tölteni, tehát az inkább 1700 töltés lesz, nem pedig kisütés. Igy kijöhet az elméleti 80 ezer km. Természetesen nincs motor, vagy robogó, ami ennyit tudna megtenni fődarabcserék nélkül.

Próbálok kötözködni, de akárhogy is számolok, ha igaz a 80 ezer km, akkor az üzemeltetése tényleg olcsóbb mindennél még akkor is, ha egy akkucsere (6x60 Ah-s ólomakksit számolva) kb. 160 ezer Ft. A NiMh-ra nem találtam árat, de legalább a kétszerese.
Összehasonlítva az elméleti 80 ezer km-en a kettőt:
Egy közepes, benzines, kétütemű robogó, mondjuk 350 ezer. (Van 200-ért is)
Benzin 80 ezer km-re: 1024 ezer Ft
Olaj " " " : 1760 ezer Ft
Kb. 8 motorfelújítás, vagy blokkcsere: 160 ezer Ft
Egyéb: Fékbetétek, gumik, stb. 150 ezer Ft
Összesen: 3444 ezer Ft

Vectrix ára: 2145 ezer
üzemanyag: (Valahol olvastam,hogy 100km/70 Ft) 56 ezer
fék, gumik, stb. legyen ugyanannyi: 150 ezer
elektromotor mennyit bír, mennyibe kerül?
akkucsere 1x: 320 ezer
összesen: 2671 ezer

Egyszóval, ennyi használat mellett olcsóbbnak tűnik az elektromos, bár az ismeretlen motorárat hozzászámítva nem is olyan sokkal!

Kérdés: Ki akar/tud ma ennyi pénzt kiadni villanyos motorért, amikor az árából kocsit is tud venni? (Valaki, aki ismeri és ért hozzá, betehetné az árat)
Sztem ez még a jövő zenéje, kell hozzá 1-2 évtized.
Azért hozzáteszem, hogy ez a teljesítmény és dizájn lenyűgöz.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 15:18 | Sorszám: 11
510 lbs:

Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 14:58 | Sorszám: 10
Önsúly:
- doksi szerint: 462 lbs (210 kg)
- honlap szerint: 510 lbs (231 kg)
- az eladó tartott nekünk 1 demót, ahol a 210-es számot vetítette, de a 231-es számot mondta ...
Akksik:
- Az önsúly ~50 %-a az akksik. (A robi aljában vannak, ezért alacsonyan van a súlypont).
- NiMH (nikkel-metál-hidrid ... nem "hibrid" !)
- 30 Ah / 3,7 kWh
- Töltési teljesítmény: 1,5 kW
- Töltési idő (80 %-ra): 2 óra
- Élettartam: 1700 kisütés (~80 000 km)
Motor:
- Csúcsteljesítmény: 16 kW (3000 1/min)
- Max. nyomaték: 65 Nm
- Max. sebesség: 100 km/h
- Gyorsulás 0-80 km/h-ra: 6,8 s
- Autonómia:
-- 100 km/h: 50 km
-- 50 km/h: 85 km
-- 40 km/h: 110 km
Fék:
- Visszatáplálós motorfék !
- 0 sebességről indulva: hátramenet !
- Mechanikus első- és hátsó kerékfék
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 14:36 | Sorszám: 9
Viheted a visszapillantót.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 14:30 | Sorszám: 8
"Mennyit enged az ár 10 %-ából ??"
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 14:20 | Sorszám: 7
http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.07.24.&359291
Ezt nézzétek meg: igaz, hogy négy kereke van, de 220-al cammog, 400 km a hatótávolság, s 10 perc alatt feltölthető. Egy apró szépséghiba: 45 milló forint...
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 14:10 | Sorszám: 6
Ez qrva jól néz ki!
Kérünk még képeket, mert a neten lelhető katalógusképek nem annyira életszerűek!
Meg adatokat is! Önsúly, milyen akkui vannak, súlyuk, teljesítmény, töltési idő, hatótáv,stb. Motorkerékpárnak minősül-e, vagy segédmotornak? A gúglin nagyon kevés adat van róla.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 24. 09:29 | Sorszám: 5
Megjött !

A Vectrix a lengyel-uher határon:

gajo
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 11. 19:16 | Sorszám: 4
És kétárbócos kivitelben, spinakkerrel is kapható?
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. július 11. 12:04 | Sorszám: 3
J Ö N !

... a Vectrix !
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. június 03. 10:14 | Sorszám: 2
Pontosítok: ami nekünk sem kell gyakrabban, mint 1 irodistának !
Login
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. június 03. 10:11 | Sorszám: 1
Pedig amilyen meleg van...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2008. június 02. 15:39 | Sorszám: 0
Ez az, ami nekünk nem kell:
Idézet:
Subject: OFFTopic: zuhanyzási lehetőség

Sziasztok!

Lehet hogy néhányan már tudtátok, de azért körbeírom van az Infopark ... épületében zuhanyzós öltözési lehetőség ... (gazdasági bejárat mellett)

Bocs a zavarásért,
X. Y.

ps - ha tudtok bringás külsősről, annak adjátok át az infót.
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...