Téma: Pedagógia |
|
mpd |
|
Jó. De valami értelmes tudományegyetem legyen, mondjuk Neodarwinista Evolúcióbiológiai Intézet. |
|
Rendes Kis |
|
Ez szép. Ez egy. Ettől még lehetne nekünk még egy. |
|
|
mpd |
|
Minek? Matolcsy már csinálja az unortodox közgázt. Nem olvastad? |
|
|
mpd |
|
De nem lesz. Szakimukik lesznek. |
|
Rendes Kis |
|
Távoktatás. Egy tanarnak lehet 1000 diákja. |
|
mpd |
|
Aszonta a min.elnök: a kiművelt emberfők sokasága a garancia minden jóra. Érdekelne, ezzel hogyan jön össze a felsőoktatás leépítése. |
|
Rendes Kis |
|
Nem tetszik nekem ez az elvándorlás. Ez azt jelenti, hogy nem idehaza ég a tűz. Tessék idehaza is tüzeket gyújtani. Persze, azt sem szeretem, ha hozzánk vándorolnak. A külföldiek maradjanak szépen otthon, a magyarok meg itthon. Ha nagyon hiányoznak egymásnak, írjanak levelet. |
|
|
|
tiszavirág |
|
Mint nem adtunk volna, ha annak idején mi is elmehettünk volna.... Jó a szabadság! |
|
hulot |
|
A fiataljaink mind a mai napig húznak nyugatra? Ki a fene a hunyó ebben...ma is?!!
|
|
rintintin |
|
Egyyébiránt ami ide írt: destruktiv szöveg, destrukrtiv gondolkodásmód.És nem is érti MIRŐL VAN ITT SZÓ? NEM arról, hogy most(?!) mi van? Hanem arról: hogyan s' mit köll tenni ahhoz, hogy ami rosszul van jól, tehát MÁSKÉNT LEGYEN!Ez a változtatás lényege, s nem az örökös siránkozás. |
|
rintintin |
|
Nem nyavalyogni kell, hanem valamit jól csinálni! És biztatni a fiatalokat, hogy IGENES LEHET JÓL CSINÁLNI! |
|
rintintin |
|
"..Félreérti öregem: a magyar szakmunkásképzés a nyugat-európai munkaerő-igényt hivatott kielégíteni." Ez lehet hogy bizonyos mértékben ma még "így" van--bár azért az kérdéses, hogy ha valamilyen mértékben ez a helyzet, akkor úgy kellene tennünk mintha "am block" teeljesen így lenne.De még ha így is lenne akkor is itt MÁSRÓL VAN SZÓ! Arról ugyanis, hogy hogyan s mit köll(lene) tenni, hogy NE "így" legyen.Egyrészt. Másrészt hogy mennyire NINCS ÚGY, ahogyan ÖN írja azt bizonyitja a következő eset.A közvetlen szomszédomban--a házunkkal szemközt--egy kb.24 éves SRÁC nyitott egy javitóműhelyt.Melyben eredetileg cipőket talpalt, leszakadt szandálpántokat varrt-ragasztott föl etc..etc..NAGYON JÓL MEGY A BÓT--NEKI! És most már késeket is élez, síléc kötéseket is javit, korcsolyákat élez, cipőre szerel etc..etc.. Legújabban TÁSKÁKAT IS JAVIT! Nem nyugat-európában: ITT MISKOLCON.Úgy, hogy cipészként sszerzett segédlevelet ugyanitt.Erről beszélek! Jól megy az üzlet és az ügymenet ha jól csináljuk és nem azon törjük a fejünket, hopgy valamit hogyan NEM LEHET?! |
|
jojoba |
|
PC használaton kezdve az okos telefonok rejtelmein kersztül a "tablet"-ekkel való játszadozásig, de persze azért nemcsak ilyesmikre van szükség
Lényegében ezekre nincs szükség, persze a felhőket lehet csépelni, csak nem látom értelmét. Kiszolgáló nemzet voltunk, azok is maradtunk. |
|
mpd |
|
Félreérti öregem: a magyar szakmunkásképzés a nyugat-európai munkaerő-igényt hivatott kielégíteni. Magyarországról a kormány bevallása szerint is több, mint hatszázezren dolgoznak nyugaton. Ebből félmillió bizonyosan szakimuki. Naná, órabérük odakinn háromszorosa annak amit itthon kapnak. Ezért érdeklődéssel figyelem, hogy a jövőben még a gimnazisták helyett is szakmunkásokat képzünk, akik majd mind mennek nyugatra - természetesen. |
|
rintintin |
|
Szakképzés. Mondják: átalakulás előtt áll a magyar szakemberképzés--középfokon és annál gyakorlatibb szinten is.A sokat, hovatovább unos-úntalan hangoztatott igény, ill. annak megfelelő "mondóka"--amely azért nagyonis lényeges tartalmat takar--hogy "közelebb kell vinni a szakemberképzést a munkaerőpiaci igényekhez"!Magyarán, hogy olyan minőségű szakemberként jöjjön ki a a "gyerek"--bocsánat: fiatalember--a szakmunkásképzőből meg a szakközépiskolából, hogy őt a KKV-k meg a vállalkozók meg a menő külföldi nagyvállalatok is akár minél előbb mint effektív ANYAGI ÉRTÉKTERMELŐ munkatársat foglalkoztathassanak--saját termelői hasznukra és a fiatal szakember mielőbbi szakmai boldogulására.Ez mint CÉl rendben is van, de hogyan lehet megvalósitani főleg a szakmunkásképzőkben--és kevésbé a szakközépiskolákban--mikor az általános iskolákból zömmel félanalfabéta gyerekek jönnek oda, akiknek jó ha a négy számtani alapművelettel úgy-ahogy nincs gondjuk--és akkor még mértani, fizikai ismeretekről szót sem ejtettünk.És a legfőbb "mai keletű dolog, igény" amire leginkább szükség van vagy lenne manapság egy fiatal szakemberrel kapcsolatban: az állandó változni, át-és továbbképződni tudás, a fejlődés készsége, a tanulni-megismerni tudás káépességébe való bevezetés..... Persze valószinűleg nem annyira koromsötét a helyzet, mint amennyire első pillanatban fölsejlik, hisz' fiataljaink nagyok sokmindent "maguktól" megtanulnak--gondolhatunk itt a PC használaton kezdve az okos telefonok rejtelmein kersztül a "tablet"-ekkel való játszadozásig, de persze azért nemcsak ilyesmikre van szükség: mert forgácsológépeket kezelni, villanyt szerelni, vízvezetéket-gázkészüléket szerelni tervezni, cipőt javitani is tudni kéne és a fene tudja még mi mindent.... Lényeg szerintem, hogy meg kell határozni pontosan: 1.) Ami most van;(és ami persze nem túl szívderítő)és: 2.) Ami-t AKARUNK HOGY LEGYEN-- egy fejlettebb és praktikusabb magyar iparban és gazdaságban. S hogy nem reménytelen a helyzet azt az is előrevetíti, hogy a német, idetelepült, többnyire közlekedési eszközgyártó cégek legfölsőbb szintű vezetői is SZAKMUNKÁSKÉNT INDULTAK s lettek diplomás nagyfőnökök.Tehát NEM SZABAD ELKESEREDNI VAGY ELKENŐDNI azon, hogy most még a tanműhelyek és szakmunkásképzők...hát...meglehetős: avittak, "szicialista rendszerbélien" lehasználtak-lelakottak. |
|
panda |
|
Nem baj, azok általában a legszebbek... Zenében is. |
|
Rendes Kis |
|
A mai magyar középiskolák outputja: tragédiák. |
|
|
|
tiszavirág |
|
Velem is megtörtént, hogy elaludtam a nagyteremben. De én az ülésen nyúltam végig, hogy a prof ne lásson. |
|
|