Téma: Pedagógia |
|
rintintin |
|
Szakképzés. Mondják: átalakulás előtt áll a magyar szakemberképzés--középfokon és annál gyakorlatibb szinten is.A sokat, hovatovább unos-úntalan hangoztatott igény, ill. annak megfelelő "mondóka"--amely azért nagyonis lényeges tartalmat takar--hogy "közelebb kell vinni a szakemberképzést a munkaerőpiaci igényekhez"!Magyarán, hogy olyan minőségű szakemberként jöjjön ki a a "gyerek"--bocsánat: fiatalember--a szakmunkásképzőből meg a szakközépiskolából, hogy őt a KKV-k meg a vállalkozók meg a menő külföldi nagyvállalatok is akár minél előbb mint effektív ANYAGI ÉRTÉKTERMELŐ munkatársat foglalkoztathassanak--saját termelői hasznukra és a fiatal szakember mielőbbi szakmai boldogulására.Ez mint CÉl rendben is van, de hogyan lehet megvalósitani főleg a szakmunkásképzőkben--és kevésbé a szakközépiskolákban--mikor az általános iskolákból zömmel félanalfabéta gyerekek jönnek oda, akiknek jó ha a négy számtani alapművelettel úgy-ahogy nincs gondjuk--és akkor még mértani, fizikai ismeretekről szót sem ejtettünk.És a legfőbb "mai keletű dolog, igény" amire leginkább szükség van vagy lenne manapság egy fiatal szakemberrel kapcsolatban: az állandó változni, át-és továbbképződni tudás, a fejlődés készsége, a tanulni-megismerni tudás káépességébe való bevezetés..... Persze valószinűleg nem annyira koromsötét a helyzet, mint amennyire első pillanatban fölsejlik, hisz' fiataljaink nagyok sokmindent "maguktól" megtanulnak--gondolhatunk itt a PC használaton kezdve az okos telefonok rejtelmein kersztül a "tablet"-ekkel való játszadozásig, de persze azért nemcsak ilyesmikre van szükség: mert forgácsológépeket kezelni, villanyt szerelni, vízvezetéket-gázkészüléket szerelni tervezni, cipőt javitani is tudni kéne és a fene tudja még mi mindent.... Lényeg szerintem, hogy meg kell határozni pontosan: 1.) Ami most van;(és ami persze nem túl szívderítő)és: 2.) Ami-t AKARUNK HOGY LEGYEN-- egy fejlettebb és praktikusabb magyar iparban és gazdaságban. S hogy nem reménytelen a helyzet azt az is előrevetíti, hogy a német, idetelepült, többnyire közlekedési eszközgyártó cégek legfölsőbb szintű vezetői is SZAKMUNKÁSKÉNT INDULTAK s lettek diplomás nagyfőnökök.Tehát NEM SZABAD ELKESEREDNI VAGY ELKENŐDNI azon, hogy most még a tanműhelyek és szakmunkásképzők...hát...meglehetős: avittak, "szicialista rendszerbélien" lehasználtak-lelakottak. |
|
panda |
|
Nem baj, azok általában a legszebbek... Zenében is. |
|
Rendes Kis |
|
A mai magyar középiskolák outputja: tragédiák. |
|
|
|
tiszavirág |
|
Velem is megtörtént, hogy elaludtam a nagyteremben. De én az ülésen nyúltam végig, hogy a prof ne lásson. |
|
|
keresztkem |
|
"..zökkenőmentes tanévkezdésről számolt be - " Zökkenémentes tanévkezdés NINCS és NEM IS VOLT SOHA ÉS SEHOL! Ezt a megállapitást azoknak a középiskolai mérnöktanárként ledolgozott éveknek a "szellemi birtokosaként" állitom, amelyet jómagam is átéltem--tanárként.Amely "zökkenőkből" persze a diákok vagy a szülök általában és többnyire nem vettek észre semmit.De amig az órarend "zökkenőmentesen berázódik", az mindig és mindenhol kb. október 2. hete.Aki ezt tagadja, nem mond igazat. keresztkem |
|
mandala |
|
69 RK? (69 Roma Kalkulátor.)
|
|
onogur |
|
Ennek a feladatnak nincs pc megoldása. |
|
|
|
|
mpd |
|
A szeptembertől kialakult gyakorlattal maga az oktatási államtitkár sem elégedett. Hoffmann Rózsa az Origónak azt mondta, hogy szomorúnak tartja az elmúlt hetek tapasztalatát, mert a törvényből szerinte nem következett volna, hogy egyszerű gyerekmegőrzővé degradálják az intézmények az egész napos iskolát. A helyzet javítása érdekében az államtitkárság oda fog figyelni, hogy a jövőben mindenütt tartalommal - érdemi programokkal, foglalkozásokkal - töltsék ki a kötelezően iskolában töltendő időt. Ennek megvalósulását állítása szerint ellenőrizni is fogják, és ha kell, tanácsokkal, javaslatokkal látják el az intézményeket. |
|
mpd |
|
Ja. Burundiban meg nincsen is egyetem. |
|
Rendes Kis |
|
Nagynénémék 1 időben az Egyesült Államokban dolgoztak, emiatt az unokatestvérem néhány éven át ott járt iskolába. Osztálymásodik volt. Az osztályelső 1 Dél-Koreából jött gyerek volt, aki ahhoz volt szokva, hogy odahaza reggel 9-től est 9-ig tartott az iskola. |
|
mpd |
|
Pedagógus mutatja az elsős gyermeke órarendjét: hétfőn 7 (hét, seven, sieben stb.) órája van a kis ördögnek. Mikor én gimnazista voltam, középiskolában is tilos volt, nem is fordult elő soha. Most meg: ált.iskola 1. osztályában. Gratula. |
|
katáng |
|
Reménykedem, hamarosan javítják, közelebb hozzák a valósághoz. A (le)fárasztáshoz tökéletes. |
|
mpd |
|
Egyetlen kollektív szerződésben sem fogják lefektetni, hogy "amit tudsz , csináld meg otthon, vagy a Börzsönyben". Mert nem vállalják fel, hogy felsorolják: iskolán kívül végezhető a dolgozatjavítás, az e-napló vezetése, a felkészülés, vázlatírás, anyaggyűjtés az órákhoz. (persze lehetne folytatni) |
|
mpd |
|
(3) A pedagógus a kötött munkaidőben köteles a nevelési-oktatási intézményben, pedagógiai szakszolgálati intézményben tartózkodni, kivéve, ha kizárólag az intézményen kívül ellátható feladatot lát el. A kollektív szerződés, ennek hiányában a munkáltató határozza meg, hogy melyek azok a feladatok, amelyeket a pedagógusnak a nevelési-oktatási intézményben, pedagógiai szakszolgálat intézményében, és melyek azok a feladatok, amelyeket az intézményen kívül lehet teljesítenie.
Most akkor mi is a helyzet? Ez az, ami a lényeg. |
|
katáng |
|
Mi számít be a 32 órába?
326/2013 ( Kormányrendelet) 17. § (1) A pedagógus számára a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében 1. foglalkozások, tanítási órák előkészítése, 2. a gyermekek, tanulók teljesítményének értékelése, 3. az intézmény kulturális és sportéletének, versenyeknek, aszabadidő hasznos eltöltésének megszervezése, 4. a tanulók nevelési-oktatási intézményen belüli önszerveződésének segítésével összefüggő feladatok végrehajtása, 5. előre tervezett beosztás szerint vagy alkalomszerűen gyermekek, tanulók – tanórai és egyéb foglalkozásnak nem minősülő – felügyelete, 6. a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével kapcsolatos feladatok végrehajtása, 7. a gyermek- és ifúságvédelemmel összefüggő feladatok végrehajtása, 8. eseti helyettesítés, 9. a pedagógiai tevékenységhez kapcsolódó ügyviteli tevékenység, 10. az intézményi dokumentumok készítése, vezetése, 11. a szülőkkel történő kapcsolattartás, szülői értekezlet, fogadóóra megtartása, 12. osztályfőnöki munkával összefüggő tevékenység, 13. pedagógusjelölt, gyakornok szakmai segítése, mentorálása, 14. a nevelőtestület, a szakmai munkaközösség munkájában történő részvétel, 15. munkaközösség-vezetés, 16. az intézményfejlesztési feladatokban való közreműködés, 17. környezeti neveléssel összefüggő feladatok ellátása, 18. iskolai szertár fejlesztése, karbantartása, 19. hangszerkarbantartás megszervezése, 20. különböző feladatellátási helyekre történő alkalmazás esetében aköznevelési intézmény telephelyei közötti utazás, valamint 21. a pedagógiai program célrendszerének megfelelő, az éves munkatervben rögzített, tanórai vagy egyéb foglalkozásnak nem minősülő feladat ellátása rendelhető el. (2) Egyéb foglalkozás a tantárgyfelosztásban tervezhető, rendszeres nem tanórai foglalkozás, amely a) szakkör, érdeklődési kör, önképzőkör, b) sportkör, tömegsport foglalkozás, c) egyéni vagy csoportos felzárkóztató, fejlesztő foglalkozás, d) egyéni vagy csoportos tehetségfejlesztő foglalkozás, e) napközi, f ) tanulószoba, g) tanulást, iskolai felkészülést segítő foglalkozás, h) pályaválasztást segítő foglalkozás, i) közösségi szolgálattal kapcsolatos foglalkozás, j) diákönkormányzati foglalkozás, k) felzárkóztató, tehetség-kibontakoztató, speciális ismereteket adó egyéni vagy csoportos, közösségi fejlesztést megvalósító csoportos, a szabadidő eltöltését szolgáló csoportos, a tanulókkal való törődést és gondoskodást biztosító egyéni, a kollégiumi közösségek működésével összefüggő csoportos kollégiumi, valamint szakkollégiumi foglalkozás, l) tanulmányi szakmai, kulturális verseny, házi bajnokság, iskolák közötti verseny, bajnokság, valamint m) az iskola pedagógiai programjában rögzített, a tanítási órák keretében meg nem valósítható osztály- vagy csoportfoglalkozás lehet. (3) A pedagógus a kötött munkaidőben köteles a nevelési-oktatási intézményben, pedagógiai szakszolgálati intézményben tartózkodni, kivéve, ha kizárólag azintézményen kívül ellátható feladatot lát el. A kollektív szerződés, ennek hiányában a munkáltató határozza meg, hogy melyek azok a feladatok, amelyeket a pedagógusnak a nevelési-oktatási intézményben, pedagógiai szakszolgálat intézményében, és melyek azok a feladatok, amelyeket az intézményen kívül lehet teljesítenie. |
|
mpd |
|
Ezt nem lehetne fészbukk nélkül? Így ugyanis nem látom. |
|
|
mpd |
|
Ebben hol látni azt, amit a 2. pontban írt?
(5) A nevelési-oktatási intézményekben pedagógus-munkakörökben dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő) az intézményvezető által - az e törvény keretei között - meghatározott feladatok ellátásával köteles tölteni, a munkaidő fennmaradó részében a munkaideje beosztását vagy felhasználását maga jogosult meghatározni.
(6) A teljes munkaidő ötvenöt-hatvanöt százalékában (a továbbiakban: neveléssel-oktatással lekötött munkaidő) tanórai és egyéb foglalkozások megtartása rendelhető el. A kötött munkaidő fennmaradó részében a pedagógus a nevelés-oktatást előkészítő, nevelés-oktatással összefüggő egyéb feladatokat, tanulói felügyeletet, továbbá eseti helyettesítést lát el.
Tanulói felügyeletet, eseti helyettesítést elég nehéz otthon vagy a Börzsönyben végezni. |
|
mpd |
|
Aha. Kár, hogy ezt az igazgatók nem tudják. Hogy, hogy nem, hozzájuk ez az infó nem jut el. Vagy feltételezzük, hogy Csontos tanár úr (ld. alant) hazudik? Ismerem személyesen, én nem hiszem hogy hazudna. Annál is inkább így gondolom, hogy a családunkban több pedagógus is megerősíti. Persze, hazudhat mind..... |
|
|