Téma: Pedagógia |
|
katáng |
|
Szerintem nehezebb a délutáni időt tartalmasan kitölteni, a (meg)fáradt gyereket felügyelni. |
|
katáng |
|
Megvívtam négy óráért. De nem merem kitenni ama győzedelmi zászlót, irritálná a kollégát. Pedig munkavédelmis szépen elmagyarázta (hangos kacaj közepette), hogy kerüljük a stresszt, mert árt az egészségnek, no meg a gyerkőcöknek. Javallat: az igazgató segítségét kérjük a megoldásban, vagy vezessük le... Milyen jó, hogy bicajjal mentem suliba! Vezethettem le hazafelé. |
|
gajo |
|
Akkor ez az ÓRAHARC? ...és ez lesz a végső? |
|
mpd |
|
Immár nemigen takargatható, hogy a béralap emelésével egy időben megszüntetnek mindenféle pótlékot és túlórát. Ez mindenféle ésszerű gondolkodással ellentétesen a kevesebb munkára ösztönöz. A legutolsó lógós is ugyanannyit fog keresni, mint a vele egykorú szorgalmas. |
|
mpd |
|
No, ma reggel érdekes dolgot mondott a Rozika: azt mondta, mindent megtesznek, hogy az ügyben érintett mintegy 4500 pedagógusnak SE csökkenjen a fizetése! Ejnye no! Erről eddig szó se volt, csak én említettem meg, hogy lehet olyan is, akinek a fenenagy emeléstől kevesebb lesz a fizetése. |
|
katáng |
|
Folyik a harc a tényleges órákért. |
|
mpd |
|
Ja, a másik csodálatos eredmény az, hogy nagyjából egyformán fog keresni, akinek X órája van, és Y órát majd felügyeli a nebulókat délután, mint az, akinek x+y tényleges órája van. Utóbbi még a kötelezőn felül is túlórázni fog, ugyanis dolgozatot nem vihet haza javítani, ellenőrzőt nem vihet haza (félévi értesítőt írni)...... |
|
mpd |
|
A Nőtársnak (ált. iskolai tanár), úgy néz ki, CSÖKKEN a fizetése. Az, amit a számlájára utalnak. Nagyon sok helyettesítése volt, mert a másik magyarszakos az igazgatóhelyettes. Így mostantól: - ugyanúgy rengeteg túlórája lesz (helyettesítés, énekkar) - de nem kap érte egy vasat sem.
Bravó. |
|
|
Rendes Kis |
|
„Az átváltozás”- avagy Szingapúr sikerének kulcselemei az oktatási rendszer terén
Mit tud kezdeni egy természeti erőforrásokkal nem rendelkező, szegény, kis ország saját korlátaival, hogyan tud a mankókból szárnyakat varázsolni?
Amikor az ember először olvas Szingapúr, e kicsiny trópusi sziget oktatási rendszeréről, ahol egy emberöltővel korábban még kötelező közoktatási rendszer sem létezett, nem számít különösen kiugró teljesítményekre. Arra pedig valószínűleg pláne nem gondolna, hogy pár évtized múlva a világ élvonalában találja magát a legtöbb oktatási felmérés rangsorában.
De nézzük, mi lehet ennek hátterében, vajon milyen filozófiából táplálkozva jött létre ez az elképzelhetetlen ütemű fejlődés?
... http://erdely.ma/vilag.php?id=145651&cim=az_atvaltozas_avagy_szingapur_sikere ... |
|
Rendes Kis |
|
Minek tanulni?
Az a jó iskola, okos szülő, amely és aki meggyőzi a felkészületlen gyermeket, jobb, ha nem is áll érettségizni, mert csak rontja a statisztikát – ez derül ki Király András, az oktatási minisztérium RMDSZ-es államtitkára Transindexen megjelent eszmefuttatásából. Király egyébként elégedetten magyarázza, milyen jó, hogy egyre többen rájönnek, „van élet érettségi nélkül is”.
Érdekes személet ez egy kisebbségi ügyekkel, magyar oktatással évek óta foglalkozó, s ez okból szakértőnek is nevezhető tisztviselő részéről. Álláspontjából kitetszik: nem tudásra, tanulásra, hanem kényelmes lemorzsolódásra kell ösztönözni gyermekeinket. A szaktárcának nem okos tantervek, jó tankönyvek, érdekes és hasznos tartalmak összeállításán kell fáradoznia, elég, ha így, tanév végén, az újabb és újabb katasztrofális eredmény után elmagyarázza: nem is kell mindenkinek tanulnia. Miközben a világ legfejlettebb államai évről évre növelni igyekeznek a felsőfokú képzésben részesülők arányát (Kanadában például a lakosság 51 százaléka rendelkezik felsőfokú végzettséggel, Izraelben 46 százalék, Japánban 45, az Amerikai Egyesült Államokban 42 százalék), nálunk a magyar oktatásért felelős államtitkár minél több diákot szakiskolába irányítana, s arra biztatja őket, ne kínlódjanak az érettségi diploma megszerzésével, érjék be technikumi képzéssel. Bizonyára minisztériuma álláspontját is közvetíti, s szavaiból kitetszik, nem tartják fontosnak, hogy a szakiskolában, szaklíceumban éveket eltöltő fiatalok szakmán kívül megtanulják az alapokat irodalomból, földrajzból, történelemből vagy akár matematikából. Szerinte bőven elegendő, ha valamilyen mesterségre kiképzik őket, pedig a valóság az, hogy igazából még arra sem, vagy ha igen, nincs esélyük munkahelyet találni.
... http://erdely.ma/publicisztika.php?id=145144&cim=minek_tanulni |
|
|
|
|
negyven rabló |
|
Álságos és hazug! Lózungokkal operál, miközben letarolja a szakmát! Pont olyan, mint a politikusaink! Nem szeretem! |
|
|
|
Rendes Kis |
|
lámpás | 2010. március 03. 08:46 | Sorszám: 1652 Ez mind igaz. Közben súlyos 100 milliók mennek szakértőkre, kompetencia-alapú oktatás, minőségbiztosítás, nem szakrendszerű oktatás címen mindenféle marhaságokra. A pedagógus félti az állását és zokszó nélkül csinálja. Senki sem sikít. Alig várom,hogy ennek vége legyen, és szóhoz jussanak a hivatásukat szeretők is, nem csak a pénzhajhászok. Ld. bukás visszaállítása,iskolából való eltanácsolás. Az igazi pedagógusok, tudták, hogy mindezek generálják a bajokat, nem megszüntetik. Előzmény: mpd 2010. március 03. 08:27 | Sorszám: 1649
A. E. | 2010. március 03. 08:34 | Sorszám: 1651 Van ahol így lehet, de ne általánosítsunk. Az állam ma mindenesetre nem finanszírozza a közoktatást már egészében, ami megdöbbentő... Ellenben így is elműködnek, ami azt jelenti, hogy kreatív a magyar... Előzmény: mpd 2010. március 03. 08:27 | Sorszám: 1649
fokos | 2010. március 03. 08:31 | Sorszám: 1650 Nem csak a vidéki iskolákba. Előzmény: mpd 2010. március 03. 08:27 | Sorszám: 1649
mpd | 2010. március 03. 08:27 | Sorszám: 1649 Abszolút igaz. Vegyük csak az iskolákat. A vidéki iskolába a szülők küldik a wc-papírt meg a papírzsebkendőt, kéztörlőt. A szülők veszik a függönyt az ablakra, vesznek a fénymásolóba papírt. Akinek van szobafestő az osztályában, annak van kifestve évente a terme (ezért is cserélgetik a termeket). És ez nem vicc, Magyarország, 2010-ben.
... http://forum.gondola.hu/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=2&t=010525 |
|
|
iszalag |
|
Idézet: Azoknak, akiknek kamasz/bakfis gyerekeik vannak.
Bill Gates beszédet mondott amerikai középiskolásoknak és ennek során 11 szabályt említett meg, amit nem tanítanak az életről az iskolákban.
1. Az élet igazságtalan - szokj hozzá már most!
2. A környezeted nem fog gondoskodni az önbecsülésedről.
A környezeted arra számít, hogy előbb te viszel véghez valamit, ami miatt jól érzed magad.
3. Nem fogsz 60.000 dollárt keresni az első évben rögtön az iskola után. Nem leszel igazgatóhelyettes szolgálati kocsival és szolgálati mobillal addig, amíg te magad meg nem tudod keresni a rávalót.
4. Ha azt hiszed, hogy a tanárod követel, csak várj, majd meglátod, milyen szigorú lesz a főnököd.
5. Sütődében, gyorsétteremben, mosodában vagy kifőzdében dolgozni nem rangon aluli dolog. A nagyszüleid ezt még lehetőségnek tekintették.
6. Ha elcsesztél valamit, az nem a szüleid hibája, tehát ne nyávogj, inkább tanulj belőle!
7. Mielőtt megszülettél, a szüleid nem voltak olyan unalmasak, mint most. Az tette őket azzá, hogy fizetik a számláidat, tisztítják a ruháidat és hallgatják, hogy te milyen cool-nak érzed magad. Tehát mielőtt a természetet akarnád megmenteni az azt szennyező szüleidtől, próbáld meg tisztán tartani a saját szobádat!
8. Az iskoládban lehet, hogy nincsenek nyertesek és vesztesek, és talán még megbukni sem lehet, mert újra és újra próbálkozhatsz. Ez a leghaloványabb kapcsolatban sincs a valós világgal.
9. Az életben nincsenek tanévek, és nem kapsz nyári szünetet. Mi több, nagyon kevés munkáltató fog segíteni neked megtalálni önmagadat. Ezt szabadidődben kell majd megtenned.
10. A tv nem az igazi életet mutatja. Valójában az emberek nem a kávézóban ülnek, mint a szappanoperákban, hanem dolgoznak.
11. Legyél kedves azokkal, akik szemetek veled. Jó esélyed van rá, hogy egyszer még valamelyik a főnököd lesz.
http://www.tornadohirkuldo.com/forum6/index.php |
|
missmarple |
|
Hogyne. Tesz is. De az általános működés megváltoztatásához sajnos nem elég. |
|
katáng |
|
Tapasztalom néha, hogy az értelmi és az érzelmi szint nagyon eltérő lehet ugyanannál az emberpalántánál. Az érzelmi intelligencia fejlettsége, az egyszerű bölcsesség, az empátia de nagyon fontos! Nem kell minden helyzetben nyerni, megsértődni, agresszívnek lenni, ha nem javunkra billeg a mérleg! Mekkora belső erő kell ehhez! Viszont igen fontos a saját elképzelés mellett kiállni, ami a léleknek is jót tesz. |
|
katáng |
|
Kellem, szellem, jellem! |
|
iszalag |
|
+ az Egyház is sokat tehet.. |
|
|
|