Téma: Pedagógia |
|
R.András |
|
Farage küzdelemre hív a nyugati civilizációt belülről fenyegető neomarxista erőkkel szemben Nigel Farage brit politikus, a Brexit Párt alapítója, aki egykor európai parlamenti képviselőként a föderalista brüsszeli elit egyik legkérlelhetetlenebb ellenfele volt.
Farage beszéde elején arra hívta fel a figyelmet, hogy a zsidó-keresztény kultúra alapjain nyugvó társadalmaink a valaha volt legnagyobb fenyegetéssel szembesülnek napjainkban. Világossá tette: nem az egyébként szintén jelentős külső kihívásokról van szó, hanem arról a neomarxista kísérletről, amely szétzúzná a nyugati civilizáció összes fontos értékét, mindent, ami különlegessé tesz bennünket: „A legnagyobb fenyegetés, amivel szembenézünk, belülről jön: az az ötödik hadoszlop, amely megpróbálja lerombolni családi közösségeinket, zsidó-keresztény kultúránkat, alkotmányunkat, a történelmünket és büszkeségünket arra, hogy kik vagyunk és honnan jöttünk.”
Rámutatott, hogy ebben a háborúban a legfontosabb harcmező az oktatás és a felsőoktatás, melyet meghódítva a baloldali erők átnevelik gyermekeinket. Nyugaton „az egyetemek a Marxizmus szószólóivá váltak”. Másik fontos hadszíntérként a médiát említette. Farage bemutatta, hogy a baloldali erők a tömegtájékoztatás csatornáit megszerezve miként próbálják manipulálni az embereket. Utóbbit a BLM mozgalomhoz kapcsolódó kifejezések és gondolkodásmód terjesztésével szemléltette, amely a harmónia helyett éppen az ellentéteket erősítette. Farage ezt követően kijelentette, hogy a küzdelemben a baloldali erőkkel szembeni nincs helye a megalkuvásnak és a megingásnak. A gyávaság, a „cancel culture”-tól való félelem vereséghez vezet.
A genderőrület kapcsán elmondta, hogy az ilyen gondolatok csak a globalista eliten belül népszerűek. „A csendes többség még mindig a mi oldalunkon áll, és velük együtt nyerhetünk. Történelmi tanulság, hogy az inga elmozdulhat egy irányba – jóval messzebbre, mint azt sokan szeretnék – de a végén visszalendül. És azt hiszem, már látszik a józan ész előretörése.” A jobboldal sikerei mindeközben rámutatnak arra, hogy az emberek „elkezdték megérteni és felfogni, hogy mi forog kockán, hogy annyi minden, amit vér és veríték árán építettek, vagy védtek meg, veszélyben van”.
Mindez ez reményt ad a nemzeti erők nemzetközi összefogásához, amit – az amerikai elnökválasztás és az európai parlamenti választás miatt Orbán Viktor által is meghatározó jelentőségűnek nevezett – 2024-es esztendőig a konzervatív erőknek meg kell valósítaniuk. Beszéde végén Farage kiemelte: nagyszerű látni, hogy a CPAC 2022 körbejárja a világot, aláhúzva ennek üzenetértékét. ... www.facebook.com/alapjogokert/photos/a.769799143052160/5728562650509093 |
|
R.András |
|
Tanító-tanítvány kapcsolat "Egy buddhista tanító helyzete egyáltalán nem bonyolult. Csak ugyanazt kell tennie és mondania. A döntést, hogy a tanítvány a tanítót minden tulajdonságával együtt kiválasztja vagy sem, már a tanítványnak kell meghozni.” Láma Ole Nydahl, Ahogy a dolgok vannak ... www.facebook.com/events/754659378897317/ |
|
R.András |
|
"Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja." Ez volt a régi mondás. Ehelyett én ezt mondom: "Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, az ne csinálja." |
|
R.András |
|
A pedagógusok szerint az online oktatásban nincs mód a tananyag szükséges magyarázatára, és ami oly fontos: a diákok aktív bevonására. Ki tudná megmondani? Ha még sokáig folytatódik a mai járványhelyzet, nem akarom megérni, milyen tudású lesz a mai gyermek- és ifjúsági generáció, vagyis a jövő nemzedéke. Rémhíreket olvasok és hallok arról, mennyire lemaradnak a tanulásban a mai tanulók, diákok – a koronavírus-járvány okozta tantervi kiesések miatt.
Az online oktatás állítólag az elején még megfelelőnek látszott, de mára elvesztette kezdeti lendületét, egyre gyengébb előrehaladást eredményez. A pedagógusok szerint nincs mód a tananyag szükséges magyarázatára, és ami oly fontos: a diákok aktív bevonására. A tanulnivalónak csak elenyésző részét tudják átvenni. Ha mostanáig esetleges hézagokról beszéltünk a diákok műveltségét illetően, újonnan egyenesen szakadékokat emlegetünk.
A másik félelmetesen terjedő jelenség a csalás. Tudjuk, hogy nem is igazi diák, aki néha-néha nem folyamodik valamilyen csaláshoz.
Normális körülmények között persze elenyésző erre a lehetőség. Nem úgy az online tanítási módszer esetében. Ez a csaláslehetőségek tárháza. Komoly feleltetések, egyetemisták esetében írásbeli, illetve szóbeli vizsgák folynak le úgy, hogy a diákok kölcsönösen segítik egymást. A számítógép kamerája nem öleli fel az egész teret, így oldalirányból vagy a kamerával ellentétes oldalról egy jóbarát vagy barátnő odatartja a könyvet vagy a jegyzetfüzetet a vizsgázónak, aki anélkül, hogy készült volna, jó eredménnyel vizsgázhat. De vajon mit fog tudni majd az ilyen diák, amikor kikerül az életbe, és szembe találja magát egy fontos kérdéssel, amelyre ugyan jelesre vizsgázott, de a valóságban gőze sincs a megoldásról.
A szakemberek szerint a gyakori puskázás mindenképpen megbosszulja majd magát.
A diákok egyelőre csak amiatt izgulnak, mi lesz velük, ha az államvizsgát élőben kell majd letenniük. De mit mondjon az a földi halandó, akinek az ügyét ilyen felemás képzettségű emberek veszik majd kezükbe?
Még egy aggasztó jelenség uralja a tanulók és diákok körét. Ez pedig a depresszió. Az otthon ülés, a bezártság, az egyedüllét szintén megteszi a magáét. Egyre növekszik az egyetemista depressziósok száma, de a fiatalkorúak sem nagyon maradnak el mögöttük. A levertség, a letargia súlyos következményekkel jár. Az osztálytársak és az oktatók hiánya, a szinte egész napon át üres ház vagy lakás börtönként hatnak az otthonmaradottakra.
Nehezen tudnak összpontosítani, nem képesek odafigyelni a tanítás menetére.
És erről nem tehetnek, mindez önhibájukon kívül megy végbe. Az sem segít – sőt még inkább ront – a helyzeten, ha szüleik, látva a lemaradást, szidalmazással próbálják jobb belátásra bírni gyermeküket.
Hogy mi lesz ebből, senki sem tudja megjósolni. Mint ahogy azt sem, meddig tart még ez az állapot. És nincs az az ember, aki megmondaná, hogyan lehetne változtatni a tanítás-oktatás terén felmerülő nemkívánatos gondokon. ... https://ma7.sk/tollhegyen/ki-tudna-megmondani
Kommentár: Steve Jobs már 1996-ban megmondta, hogy az "internet changes everything". Többek között az oktatást is. Jelkó (Jelenits István piarista szerzetes, művészettörténész, gimnáziumi tanár) már több mint tíz éve lemondott arról, hogy a diákjaitól önálló műelemzést kérjen, mert úgyis fölpattannak a netre, letöltenek 6 műelemzést és abból szerkesztenek 1 hetediket - és ő a műelemzések elemzését fogja kézhez kapni. A tantermi oktatás vészesen elavult XIX. századi porosz oktatási forma. Ideje volna túllépni rajta. Éppúgy, mint a felnőttek munkába járásán: home office, online suli ! |
|
R.András |
|
Reményik Sándor: Templom és iskola
Ti nem akartok semmi rosszat, Isten a tanútok reá. De nincsen, aki köztetek E szent harcot ne állaná. Ehhez Isten mindannyitoknak Vitathatatlan jogot ád: Ne hagyjátok a templomot, A templomot s az iskolát! Ti megbecsültök minden rendet, Melyen a béke alapul. De ne halljátok soha többé Isten igéjét magyarul?! S gyermeketek az iskolában Ne hallja szülőjé szavát?! Ne hagyjátok a templomot, A templomot s az iskolát! E templom s iskola között Futkostam én is egykoron, S hűtöttem a templom falán Kigyulladt gyermek-homlokom. Azóta hányszor éltem át ott Lelkem zsenge tavasz-korát! Ne hagyjátok a templomot, A templomot s az iskolát! A koldusnak, a páriának, A jöttmentnek is van joga Istenéhez apái módján És nyelvén fohászkodnia. Csak nektek ajánlgatják templomul Az útszélét s az égbolt sátorát? Ne hagyjátok a templomot, A templomot s az iskolát! Kicsi fehér templomotokba Most minden erők tömörülnek. Kicsi fehér templom-padokba A holtak is mellétek ülnek. A nagyapáink, nagyanyáink, Szemükbe biztatás vagy vád: Ne hagyjátok a templomot, A templomot s az iskolát! 1925 ... www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Verstar-verstar-otven-kolto-osszes-verse ... |
|
R.András |
|
Az iskola: janicsárképző. Ahol az állam, ez a terrorszervezet elvadítja a szüleiktől a gyerekeiket. És a templom is. És a cserkészet is. |
|
R.András |
|
Egy szóban meg tudtam fogalmazni, hogy mi a baja az oktatásügyünknek: proletárdiktatúra. |
|
|
R.András |
|
The aim of education should be to train happy individuals who will make up a peaceful society. It requires warm-heartedness and taking a broad-minded, holistic and far-sighted approach that enables people to cope, whatever happens. This entails focussing not only on self-satisfaction, but on the good of the community. Wise self-interest takes the needs of others into account. ... www.facebook.com/DalaiLama/posts/10157778314937616 |
|
|
R.András |
|
Élményekkel nevel a bakonyi erdőrengeteg Napjainkban a természetközeli életre nevelést nem lehet elég korán kezdeni. Erdei Iskolánkba óvodás csoportok is érkeznek, ezek a gyermekek játékos formában ismerkednek meg munkánkkal. Az általános iskolai csoportok életkoruknak megfelelően erdőpedagógiai foglalkozás keretében kapnak ismereteket az általunk végzett erdő-, és vadgazdálkodásról. ... https://gondola.hu/cikkek/113173-Elmenyekkel_nevel_a_bakonyi_erdorengeteg.html |
|
R.András |
|
We need to improve the current education system by introducing instructions on ways to cultivate positive emotions like warm-heartedness. Relying on religious tradition won’t appeal to everyone. We need a more universal approach based on common experience, common sense and scientific findings. ... www.facebook.com/DalaiLama/posts/10155099418837616 |
|
R.András |
|
Today we tend to think of education as if its only purpose was to make us more inventive and resourceful. Sometimes it even seems that those who are less educated are more honest and straightforward. Even though our society doesn’t emphasize it, the most crucial use of knowledge and education is to understand the importance of more wholesome action and disciplining the mind—essentially the development of a good heart. ... www.facebook.com/DalaiLama/posts/10155081308952616 |
|
|
R.András |
|
A gtk kiválása mindkét intézményt mélyen érintené
A Budapesti Műszaki Egyetem (BME) gazdaság- és társadalomtudományi karának kiválása és beolvadása az Eötvös Lóránd Tudományegyetembe (ELTE) mindkét intézményt mélyen érintené - mondta Mezey Barna, az ELTE rektora szerdán reggel az M1 aktuális csatornán.A rektor szerint a diákok ebből nem sokat érzékelnének, mert arra törekednek, hogy a képzés helyileg ugyanott maradjon, csak a diplomán szerepelne egy másik intézmény, mint most.
"Én azt gondolom, hogy ha mind a két oldalon felkészülünk és következetes a fenntartó álláspontja ebben a kérdésben, akkor meg lehet úgy oldani a kérdést és le lehet úgy vezetni a tárgyalásokat, hogy a legkisebb fájdalommal és a legnagyobb nyereséggel záruljon" - mondta a rektor a kar kiválásáról. ... http://gondola.hu/hirek/198124-A_gtk_kivalasa_mindket_intezmenyt_melyen_erint ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Hogyan növeljük a gyerek tudásszomját? És azt hogyan érhetjük el, hogy kitartó és hatékony legyen? Milyen készségek segítik gyerekeinket, hogy jól teljesítsenek? A Child Trends kutatása erre a kérdésre kereste a választ. A képességek közül ezúttal a kitartással, a tudásszomjjal és a hatékonysággal foglalkozunk. ... http://kepmas.hu/hogyan-noveljuk-a-gyerek-tudasszomjat.html |
|
Late Devonian |
|
tárgyat tanítani kell, alanyt meg oktatni, szvsz de, tulajdonképpen nem teljesen van ez kőbe vésve ..
".. Én egész népemet fogom nem középiskolás fokon taní- tani!
1937. április 11."
|
|
|
|