Téma: Magyar Unitus Teológiai Intézet ! |
|
Rendes Kis |
|
Templom
Miből építsük a templomot ? Lélekből. Hol ?
Idézet: Amikor imádkoztok, ne tegyetek úgy, mint a képmutatók, akik az emberek szeme láttára szeretnek imádkozni a zsinagógában meg az utcasarkon, hogy mutogassák magukat! Bizony mondom nektek: megkapták jutalmukat. Te amikor imádkozol, menj be a szobába, zárd be az ajtót, s imádkozzál titokban mennyei Atyádhoz! S mennyei Atyád, aki a rejtekben is lát, megjutalmaz. Amikor imádkoztok, ne szaporítsátok a szót, mint a pogányok, akik azt hiszik, hogy ha ömlik belőlük a szó, nyomban meghallgatásra találnak! Ne utánozzátok hát őket! Tudja a ti Atyátok, mire van szükségetek, mielőtt még kérnétek. Ti így imádkozzatok: Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a neved, jöjjön el az országod, legyen meg az akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is. Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma, s bocsásd meg a vétkeinket, amint mi is megbocsátottunk az ellenünk vétkezőknek. És ne vigy minket kísértésbe, hanem szabadíts meg a gonosztól. (Mt 6,5-13)
Hányan legyünk ?
Idézet: Ahol [ugyanis] ketten vagy hárman összegyűlnek a nevemben, ott vagyok közöttük. (Mt 18,20)
Építhetünk-e kőből templomot ? Kőből nem lehet templomot építeni, de Istent szabad énekkel dícsérni és a dicsőítő éneket szabad kőbe faragni !
|
|
|
Rendes Kis |
|
„Marxista”, „kommunista” és „pauperista”: Ferenc pápát a szegénységre, a társadalmi igazságosságra mondott szavai, a nélkülözők helyzetére vonatkozó gyakori felhívásai miatt kritikák és néha kemény, szarkasztikus támadások érték. Hogyan éli meg mindezt? A szegénység miért ennyire erőteljesen jelenvaló a tanításában?
Péter apostol székébe olyan pápát választottak meg 2013-ban, aki soha sem kötelezte el magát egy bizonyos felszabadítási teológiai ideológia mellett, ugyanakkor közelről megismerte egy bizonyos kapitalizmus katasztrófáit. Sokakat kényelmetlenül érint, hogy oly gyakran beszél a szegénységről, hogy kritikával illeti a pénz bálványimádását, amelyre társadalmaink láthatóan mindinkább alapulnak, s amely immár korlátlan egyeduralomra tett szert. A túlérzékenység, amellyel egyes, még katolikus körök is eljárnak, hogy lefagyasszák a vitát, és olykor nevetségessé tegyék a püspököket, akik fel merészelik emelni a hangjukat a társadalmi kérdések, a bevándorlás, a szegénység ügyében, megmutatják a nyugtalanságot, amelyet egy lehetséges változástól tartva éreznek. A nyugtalanságot egy pápa miatt, aki megerősíti az egyház társadalmi tanítását, és azon megfontolások miatt, amelyek megkérdőjelezni látszanak napjainkban a kapitalizmussal kötött vélelmezett „szent szövetséget”, melyet sokan már ténykérdésnek tekintenek. ... www.facebook.com/Sajgo.Szabolcs.SJ?fref=nf |
|
|
Rendes Kis |
|
Pál apostol ezt írja a korintusiaknak (2Kor 3.6): Idézet: A betű öl.
És ez nem csak afféle allegória. Ez kőkemény, véres valóság. Isten fiát az Isten(nek tulajdonított) mózesi Törvény betűje alapján ítélték halálra és végezték ki.
Paradox módon, Szent Ágostont éppen ez a páli mondat sarkallta a Biblia szenvedélyes tanulmányozására.
Mindenesetre, a fönti zsoltáridézet, Atanáz atya kommentárja nélkül inkább alkalmas az irgalmas Istenbe vetett hit megingatására, mintsem megerősítésére. Találkoztam már olyan emberrel, aki éppen az Ószövetségben olvasható brutális kegyetlenkedések olvastán fordított hátat az Egyháznak és Istennek. A baj az, hogy Atanáz atya kommentárját kevesen olvassák, a Biblia "nyersfordítását" pedig milliós példányszámban kinyomtatják és e "gyilkos betűket" boldog-boldogtalannak a kezébe nyomják. Azt kell mondjam, hogy a lutheri reformáció ebből a szempontból sátáni fordulat, oda vezethető vissza ez a hibás gyakorlat.
A reformot éppen az ellenkező irányban kellene végrehajtani: a Biblia eredeti szövegét a Vatikán pincéjében hét lakat alatt kellene őrizni és csak a modern nyelven írt, éltető lélektől áthatott szent írásokat szabadna publikálni. |
|
Rendes Kis |
|
Elolvastam Atanáz atyának a "Hit és emberi boldogság" c. kötetben megjelent esszéjét, ami lelkiismereti földcsuszamlást, nem félek mondani: megtérésélményt okozott bennem.
Atanáz atya az esszében a többi "boldogmondások" között megemlíti a 137. zsoltár 8-9. versét, amely Gál Ferenc fordításában így hangzik: Idézet: Bábel leánya, te pusztító, áldott, aki megfizeti neked, ami gonoszságot velünk tettél! Áldott, aki megragadja gyermekeidet és szétzúzza őket a sziklán!
Döbbenet. Bevallom őszintén, én a teljes Ószövetséget végigolvastam, de erre a két versre nem emlékeztem. Alighanem a szemem végigfutott ezeken a sorokon is, de ez olyan mértékben ellenkezett az irgalmas és jóságos Istenről alkotott prekoncepciómmal, hogy az olvasottakat a tudatomból azonmód kirekesztettem.
Atanáz atya nem is idézi az esszében ezt a részletet, csak megemlíti, hogy ez bizony ott van, de "nyilván nem" azt jelenti, amit ezek a szavak jelentenek, hanem.
Súlyos kijelentés. Szó szerint: halálmegvető bátorság kell hozzá. Ha komolyan vesszük, hogy a Biblia szent írás, akkor ennek az írásnak a szavait, Isten szavait kétségbevonni istenkáromlás. Jézust pontosan ilyen istenkáromlás vádjával, a mózesi Törvény betűjére hivatkozva ítélték halálra. |
|
|
Rendes Kis |
|
Cherubini: Veni Jesu Amor mi PolyPhony Ensemble |
|
Rendes Kis |
|
Gustav Mahler: Symphony No. 2 in C-minor "Resurrection" |
|
|
Rendes Kis |
|
KÜLDJ, URUNK, MUNKÁSOKAT ARATÁSODBA A provinciagyűlés alatt kitekintve a Manréza kápolnaablakán látható az alábbi kép. A decemberi drámai időjárás okozta pusztulás után megindult a "helyreállítás". A növekedést Isten adja. Úgy, mint a társadalomban a tévedések és bűnök okozta károk helyreállítása során is. - Mennyi a munka, Istenünk! Küldj nagylelkű és kitartó társakat, akik segítségeddel az Élet munkatársai lesznek. ------ SUMMA 1539-BŐL - Loyolai Ignác és az első társak az alábbiak jegyében voltak együtt, egy apostoli közösség megalakításának szándékával. Ebből lett az a Formula Instituti, amit aztán 1540. szept. 27-én hagyott jóvá III. Pál pápa. Az a jóváhagyás jelentette a jezsuita rend megalakulását. ... www.facebook.com/photo.php?fbid=885321334857897&set=a.424195690970466.4016250 ... |
|
Rendes Kis |
|
Jó arc promó 1. Közzététel: 2015. febr. 18. |
|
|
Rendes Kis |
|
Pontos fogalmazás, hogy a szentmisében átváltoztatás zajlik. Nem a kenyér változik meg, hanem mi: a szent cselekmény résztvevői. Lehull a szemünkről a hályog: "Felismerjük Őt a kenyértörésben". |
|
|
|
Rendes Kis |
|
„Alulírott Ékes Ilona, magyar katolikus, volt országgyűlési képviselő és az ERGO – Európai Regionális Szervezet elnöke arról tájékoztatom a közvéleményt, hogy a keresztény közösség ellen irányuló gyűlöletbeszéd miatt polgári pert indítottam a HVG című hetilap kiadója ellen. A hetilap a tavalyi adventi időszakban »Nagy Harácsony« felirattal egy Jézus születéséről szóló klasszikus festményt kifigurázó, a vallásos áhítatot a pénzimádattal helyettesítő gúnyrajzot közölt a címlapján. A HVG ezzel a totalitárius diktatúrák vallásellenes propagandáját idéző, indokolatlanul bántó karikatúrával nagy nyilvánosság előtt súlyosan megsértette a különböző keresztény felekezetekhez tartozók emberi méltóságát.
Az új Polgári Törvénykönyv azonban immár lehetővé teszi, hogy egy közösség egésze ellen irányuló gyűlöletbeszéddel szemben a közösség bármely tagja a polgári jog eszközeivel lépjen fel. Ezzel élve bocsánatkérő közlemény közzétételét és sérelemdíjat követelek a kiadótól, mellyel pernyertességem esetén az egyházam karitatív tevékenységét fogom támogatni.
Ügyemet április 9-én tárgyalja a Fővárosi Törvényszék. Az ügyvédi képviseletet a Szabadságvédő Alapítvány biztosítja számomra.” ... http://kereszteny.mandiner.hu/cikk/20150408_ekes_ilona_gyuloletbeszed_miatt_p ... |
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
"Felismerték a kenyértörésben"
Idézet: Ketten közülük még aznap elindultak egy Emmausz nevű helységbe, amely Jeruzsálemtől hatvan stádiumnyi távolságra feküdt. Az eseményekről beszélgettek. Ahogy beszélgettek, tanakodtak, egyszer csak maga Jézus közeledett, és csatlakozott hozzájuk. De szemük képtelen volt felismerni. Megszólította őket: "Miről beszélgettetek itt az úton?" Elszomorodtak, megálltak. Aztán az egyik, akit Kleofásnak hívtak, hozzá fordult: "Te vagy az egyetlen idegen Jeruzsálemben, aki nem tudod, mi történt ott ezekben a napokban." "Micsoda?" - kérdezte. "A názáreti Jézus esete - felelték -, aki próféta volt, hatalmas tettben és szóban az Isten és az egész nép előtt. Főpapjaink és a tanács tagjai kereszthalálra ítélték, és keresztre feszítették. Azt reméltük pedig, hogy ő meg fogja váltani Izraelt. S már harmadnapja annak, hogy ezek történtek. Igaz, még néhány közülünk való asszony is megrémített minket. Hajnalban kinn jártak a sírnál, s hogy nem találták ott a testét, azzal a hírrel jöttek hozzánk, hogy angyalok jelentek meg nekik, és azt mondták, hogy él. Társaink közül néhányan szintén kimentek a sírhoz, és úgy találtak mindent, ahogy az asszonyok jelentették, de őt magát nem látták." Erre így szólt: "Ó, ti balgák, milyen nehezen tudjátok elhinni, amit a próféták jövendöltek. Vajon nem ezeket kellett elszenvednie a Messiásnak, hogy bemehessen dicsőségébe?" Aztán Mózesen elkezdve az összes prófétánál megmagyarázta nekik, amit az Írásokban róla írtak. Közben odaértek a faluhoz, ahová tartottak. Úgy tett, mintha tovább akarna menni. De marasztalták: "Maradj velünk, mert esteledik, és a nap már lemenőben van." Betért hát, és velük maradt. Amikor az asztalhoz ültek, kezébe vette a kenyeret, megáldotta, megtörte s odanyújtotta nekik. Ekkor megnyílt a szemük s felismerték. De eltűnt a szemük elől. (Lk 24,13-31)
Mi ez ? Ez az Egyház születésének pillanata. Mikor ? Harmadnap. Áll a Templom ! Hol ? Egy útszéli fogadóban. Hogyan ? Felismerték a kenyértörésben. Kik ? Az apostolok ? Nem, két "közönséges" tanítvány.
Сергеј Рахмањинов: "Тебе Појем" (És ez egyúttal a "Pünkösd" - a megígért Lélek érkezése). (Vegyük észre, hogy a Feltámadott nem "változtatja át" a kenyeret, csak megáldja és megtöri). |
|
Rendes Kis |
|
The future will be in the hands of those of you who belong to the 21st century. You have the opportunity and responsibility to build a better humanity. This means developing warm-heartedness in this very life, here and now. So, do whatever work you do, but ask yourselves now and then, "How can I contribute to human beings being happier and more peaceful?" ... www.facebook.com/DalaiLama?fref=nf |
|
Rendes Kis |
|
„Utólag megkövetem az öreg sírásót", mert valójában neki volt igaza: onnan vissza még nem jött senki. Jézus ugyanis nem visszajött, hanem előrement. Erről szól a húsvéti evangélium. Ha visszajött volna, akkor húsvétkor ott folytatódna a történet, ahol nagycsütörtökön félbeszakadt. Akkor Jézus elmenne Kajafáshoz, Pilátushoz, perújrafelvételt, rehabilitációt és jóvátételt kérne, akkor megszégyenítené az őt cserbenhagyó tanítványokat, és bosszút kiáltana ellenségeire – sorolta Gáncs Péter. u.o. |
|
|
|
|