22:48:54
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Hit, Tudomány
Téma: Teremté tehát az Isten az embert az ő képére...
... Elejére 1. lap 
jojoba
Olvasta: 2 | Válasz | 2014. november 06. 20:06 | Sorszám: 40
...és ha a szeretet majomszeretet?
Békáscity
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 18:42 | Sorszám: 39
Ahhoz képest elég szarul érezzük magunkat - momentán.
rintintin
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 16:05 | Sorszám: 38
Mert Isten=SZERETET.Szt. János apostol Evangéliumának Prológusa szerint.
Ennélfogva HA(!) elfogadjuk, hogy "valaki" a SZERETET-ből indittatva teremtette az UNIVERZUMOT, akkor már implicite elismertük: VAN ISTEN! Mert: "Az Isten SZERETET!" Jn (1.1.)
rintintin
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 16:02 | Sorszám: 37
De igenis változtat.
rintintin
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 16:01 | Sorszám: 36
"Idő nélkül csak a Semmi van."
"Semmi van." EZ KÉPTELENSÉG! Mert ami "van" "az" már nem lehet "semmi" s pláne nem "A" Semmi.A semmi 'olyan, amiről BESZÉLNI SEM LEHET, mert ha már kimond a semmi-ről egy "a" betűt, a semmi abban a pillanatban MEGSZŰNIK semminek lenni!
Ön ÖSSZEKEVERI A semmit a "0"-val vagy a ZÉRUSHALMAZZAL. Zérushalmaz ugyanis VAN ugyan de --mondjuk igy leegyszerűsitve--ÜRES.Filozófialiag a ZÉRUSHALMAZ a létezhetőség KERETE! Ám az van már, s ami van, azt valami vagy valaki létrehozta-megteremtette.AKÁR AZ IDŐN KIVÜL IS.Merthogy az IDŐ sem magától van, azt is meg köllött teremteni! Viszont a SEMMI-ről idővel vagy anélkül NEM MONDHATÓ SEMMI.Még ennyi SEM(!) amennyit ideírtam.Mert ez már a "VAN" kategóriája.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 15:53 | Sorszám: 35
Jó, legyen szeretet. Mit változtat? semmit.
rintintin
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 15:49 | Sorszám: 34
"Mi indíthat BÁRKIT arra, hogy teremtsen egy világot? Kísérletező kedv? Unaloműzés? Kényszer? (pl. a teremtő büntetésből kapott egy feladatot a tanítónénijétől) Véletlen? (elejtett egy kémcsövet és lám, mi lett belőle)"
A SZERETET URAM! A SZERETET! PONT ÉS ÉPP "AZ", AMI ÖNNEK ESZE ÁGÁBA NEM JUT.Ámde ez sajnos nem(!!!) véletlen.Az ön-féléknél TÖRVÉNYSZERŰ!
rintintin
Olvasta: 2 | Válasz | 2014. november 06. 15:40 | Sorszám: 33
"A halálunk pillanatában megtérünk a Mennyei Atya kebelére !"
Háát! Jó vóna ha "így" lenne de azért, de azér nem feltétel nélküli ez a dolog.
Mert ha például a rablógyilkosokra is vonatkozik ez a megállapitása--amúgy: ukk-mukk-fukk--akkor életünkben miért kéne "istenes" módon élni? És akkó'minek lenne a 10 parancsolat, ha automatikusan és gépiesen mindenki a Mennyei Atya kebelére jut(-na) előéletétől függetlenűl?
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 11:00 | Sorszám: 32
Naná, hogy az idő kitüntetett fontosságú. Idő nélkül csak a Semmi van. (vagy izé, nincs)
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 10:59 | Sorszám: 31
Csak annyit, hogy ha minden Univerzumnak saját ideje van pl. akkor egymástól tökéletesen függetlenek, és a lakóik számára csak a sajátjuk létezik.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 10:18 | Sorszám: 30
Szerintem a jelenidejű teremtés elképzelésnek több értelme van, mint a történetinek.
Ha történeti eseménynek tekintjük a teremtést, az azt jelenti, hogy az "idő"-t valami
kitüntetett, minden másnak fölötte álló princípiumnak tekintenénk, és erre hirtelen
nem találok semmiféle okot.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 10:09 | Sorszám: 29
Azért sántít ez az okoskodás, mert az Univerzum az a minden.
Azon kívül nincsen, nem lehet semmi* sem, mert akkor az már nem univerzum.
Ha az Univerzumnak van olyan része - miért ne lehetne ? - ami kívül esik a mi
információs horizontunkon, akkor mondhatjuk, hogy az Univerzum több buborékból
tevődik össze, de attól az még ugyanez az Univerzum.
*) Önálló mellékszál, hogy "semmi" lehet-e az Univerzumon kívül;
ennek igen érdekes alkérdése, hogy "van-e" a semmi,
illetve, hogy a Semmi = az Isten.
De, kérném, hogy most itt ezekbe a kérdésekbe ne bonyolódjunk bele, ez Rees
professzor vadászterülete, erre van külön szaktopik Semmi címmel.
mpd
Olvasta: 2 | Válasz | 2014. november 06. 09:25 | Sorszám: 28
Egyébként szerintem a folyamatos teremtésnek nincsen értelme. Egyszerűen nincs rá szükség.
Amit Te folyamatos teremtésnek tartasz, nos, hadd keserítselek el, az bizony MAGA AZ EVOLÚCIÓ. Ami kétséget kizáróan egy teremtő folyamat.
Gratulálok eftássam, eljutottál oda, ahová Darwin papa százhatvan éve!
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 09:23 | Sorszám: 27
Azért nincs igazad, mert akárhány Univerzum létezhet, a lakóinak MINDEGYIK maga AZ UNIVERZUM. Hiszen másikról nincs, nem is lehet tudomásuk.

Az állandó teremtés? hát érdekes kérdés. Hoyle és Narlikar elmélete szerint az anyag folyamatosan keletkezik az Univerzumban. Ennek kéne utánanézni, felfogható-e ez afféle permanens teremtésnek?
(Persze, lehet, Hawking már megcáfolta tokkal-vonóval ezt az elméletet)
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 09:01 | Sorszám: 26
Na kezdjük sorban.
Idézet:
le kell-e, le lehet-e hántani
az antropomorfizmust az Isten-képről ?
Hiszen, ha minket az ő képére teremtett, akkor a mi képünket szemlélve Őt látjuk.


Gondolkodjunk.
Mi indíthat BÁRKIT arra, hogy teremtsen egy világot? Kísérletező kedv? Unaloműzés? Kényszer? (pl. a teremtő büntetésből kapott egy feladatot a tanítónénijétől) Véletlen? (elejtett egy kémcsövet és lám, mi lett belőle)
Utóbbi lehetőséget leszámítva (az GOTO END jellegű), ha szándékosan történt, akkor valószínű, hogy a Teremtő igyekezett praktikus szempontok alapján a saját világához hasonlót csinálni. Következésképpen azokat a paramétereket adta meg kiindulásként, amik az ő világában is érvényesek.
Persze, ez még nem elég, azt is fel kell tételeznünk, hogy nemcsak a fizikai, hanem a biológiai folyamatok is ugyanúgy zajlottak emiatt az új világban is.
Ha ez így volt, akkor elmondhatjuk, hogy valóban, hasonlítunk a Teremtőre.
HA UGYAN A TEREMTŐ EMBER VOLT!!!!
Mert nem kizárt, hogy a teremtő világában már régesrég meghaladták az embert, és egy sokkal későbbi (mondjuk, fejlettebb) élőlény volt a Teremtő, aki az embert maximum távoli ősének tudja.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 08:35 | Sorszám: 25
Nohát, itten hemzsegnek azok a kérdések, amelyekről külön-külön is könyveket, könyvtárakat
lehet teleírni és teszik is derék filozófusaink és fizikusaink.
Egy (szószerint) részkérdést kiragadva: a multi-univerzum fából vaskarika. Az Univerzumnak
nincs többesszáma, mert az az Egy Egész. Ha az általunk belátható "mindenség"-en
kívül is vannak még "világ"-ok, akkor az azt jelenti, hogy mi nem a "mindenség"-et látjuk,
hanem annak csak 1 buborékját.
De a fő kérdés: a Teremtőről hibás úgy gondolkodni, hogy valaki "akkor és ott" (régen és messze)
megteremtette a világot és azóta az forog tengelyén, az Alkotó meg pihen.
Ezt a kérdést is egyszer már érintettük, az "objektív, tudatunktól független Isten ?" kérdésfölvetéssel,
de az végsősoron ugyanennek a kérdésnek a fölvetése más szavakkal.
Szóval, Isten nem "akkor és ott" teremtett, hanem "itt és most" teremt.
A Teremtés pillanatában élünk.
Az "itt és most"-ot annyira nagyon úgy kell érteni, hogy nem mellettünk, hanem bennünk és belőlünk !
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 08:11 | Sorszám: 24
Magáról a teremtőről is igen dehonesztáló képet festenek, nyilván ők is saját magukról mintázták

Ez egyáltalán nem vicc: ez igaz.
A hibás Isten-kép antropomorf.
Az Isten-kép kitisztázásához pontosan az antropomorfizmust kell lehántani róla.
Illetve, a nagy kérdés - és éppen ez a jelen topiknak a nagy kérdése - hogy le kell-e, le lehet-e hántani
az antropomorfizmust az Isten-képről ?
Hiszen, ha minket az ő képére teremtett, akkor a mi képünket szemlélve Őt látjuk.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 08:01 | Sorszám: 23
A halálunk pillanatában megtérünk a Mennyei Atya kebelére !
rintintin
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 06. 04:59 | Sorszám: 22
"..A szenttéválás az, ha az ember meghal a bűnnek." ÚGY NAGYJÁBÓL A DOLOG "IGY" IGAZ.
Viszont az hogy:
"A jobbak ezt már az életük közben megteszik."--ETTŐL MÉG NEM BIZTOS hogy valóban "szentté" lesz az illető.De már "úton lehet 'afelé".Amennyiben a "bűn elhagyása" föltétele egy KIADÓS MEGTÉRÉSNEK IS...MÁR.
Mondjuk úgy lehetne megvilágitani Szent Pál Apostol Szeretethimnuszából merítve a magyarázatot, hogy sok ilyen-olyan szép jót és igazat tehetek bűntelenül de: "ha szeretet nincs énbennem MITSEM ÉREK VELE"! Szeretet nélkül--hiába teszek sok jót és igazat bűn nélkül: "Semmi hasznom 'abból"! Legföljebb üdvözülök." Na 'ja!!! Az es válámi!"--mongya Kóhn bácsi.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 05. 20:02 | Sorszám: 21
Légy erős: még tengerimalacokat is tartok !
HAME
Olvasta: 2 | Válasz | 2014. november 05. 18:11 | Sorszám: 20
Miért tűrsz meg manifeszt elmebetegeket a fórumodon?
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 05. 16:21 | Sorszám: 19
Halálkomolyan kérdezem.
A szenttéválás az, ha az ember meghal a bűnnek.
A jobbak ezt már az életük közben megteszik.
De a legrosszabbak is megteszik a haláluk óráján.
rintintin
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 05. 15:34 | Sorszám: 18
"Megismétlem a kérdést: mi az, hogy szent ?"
NEM EZ AZ IGAZI KÉRDÉS--szerintem legalábbis nem.Hanem az az igazi kérdés, melyben benn' foglaltatik a VÁLASZ IGÉNYSZINTJE IS--valamiképpen! Akár magát a kérdést 2 mondatosra bővitve is.
Mert ha azt kérdeznők: "MI AZ HOGY JÓ?"--akkor ez megtehető. S válaszolható rá az: "jó az, ami nem rossz"!--például.De elég ez nekünk? Elég ez a válasz bárkinek?
Lényeg: EZ A FOGALOM, hogy "SZENT" TÖBBRÉTEGŰ! S a kérdés pontositásához azt is tudnia kell mid a kérdezőnek, de különösen a válaszolónak: milyen igényszínten kíváncsi a válaszra a kérdező, ÉS: VALÓJÁBAN KIVÁNCSI-É IGAAZÁN? Avagy pedig csak viccelődik vagy "cikizősdit" játszik?
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 05. 15:23 | Sorszám: 17
Megismétlem a kérdést: mi az, hogy szent ?
Ha a szenttéváláshoz elég meghalni, akkor Hitler is és Marx is már szentek.
Ha az írás holt beszéd, akkor az ő írásaik is már szentek.
rintintin
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. november 05. 15:14 | Sorszám: 16
És még egy dolog.Azt is tetszik írni a #14-ben, hogy:
" Vagyis: minden írás szent."
Adolf Hitler: Mein Kampf-ja, vagy Karl Marx: Kommunista Kiáltványa vitathatatlanul IRÁSOK.
S akkor ezek az írások is "szent"-ek lennének?
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...