|
Téma: Mi az igazság ? |
|
menta |
|
Korunkban oly homályossá lett az igazság, a hazugság meg oly elfogadottá, hogy csak úgy ismerhetjük meg az igazságot, ha szeretjük.
Pascal, 864 |
|
menta |
|
Nem itt van az igazság országa, az igazság ismeretlenül bolyong az emberek között. Isten fátyollal takarta el, ezért nem ismerik fel azok, akik nem értik szavát.
Versengve káromolnak mindent, még a legnyilvánvalóbb igazságokat is. Beszélnek ugyan az Evangélium igazságairól, de ellenkezőkről is, és annyira elködösítenek mindent, hogy a köznép képtelen világosan látni.
Blaise Pascal: Gondolatok, 843. |
|
R.András |
|
Senkyse tudja ? ... Walaki se tudja ? |
|
gajo |
|
Nincs vélemény, illetve néhány százezren biztos megválaszolták már. |
|
|
Rendes Kis |
|
Szent jelek
Jézus nem úgy tanított bennünket, hogy jeleket hagyjunk. Pont az ellenkezőjére tanított minket: Idézet: Ez a nemzedék gonosz nemzedék. Jelt kíván, de nem kap más jelet, mint Jónás próféta jelét. (Lk 11,29)
A farizeusok kérnek jeleket. És nem kapnak ! A papok ne végezzenek jelképes cselekedeteket. A papok tanítók legyenek. De ne szavakkal és jelekkel tanítsanak, hanem a példájukkal. Önmaguk példáján mutassák meg nekünk a szentséget. Ők maguk legyenek a jel. És mi tanuljunk tőlük: mi is legyünk szentek. Nem elég úgy tegyünk mintha. Nem elég szóban, jelzésszerűen. Szentté válni nem olyan nehéz, mint gondolnánk. Csak meg kell tennünk az Atya akaratát. Ő legyen énbennem és én Őbenne. Valósítsuk meg a szentséget. Mi magunk legyünk a szent jelek. |
|
Rendes Kis |
|
Mestereknek mestere mond meg mi az egy ! Egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a kettő ! Kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a három ! Három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a négy ! Négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi az öt ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a hat ! Hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a hét ! Hét a szentség, hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a nyolc ! Nyolc boldogság, hét a szentség, hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a kilenc ! Kilenc az angyali kar, nyolc boldogság, hét a szentség, hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a tíz ! Tíz a tíz parancsolat, kilenc az angyali kar, nyolc boldogság, hét a szentség, hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a tizenegy ! Tizenegy a szent szüzek, tíz a tíz parancsolat, kilenc az angyali kar, nyolc boldogság, hét a szentség, hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a tizenkettő ! Tizenkettő apostol, tizenegy a szent szüzek, tíz a tíz parancsolat, kilenc az angyali kar, nyolc boldogság, hét a szentség, hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. ... http://www.nemokap.hu/nepdal/nep28.htm |
|
|
Rendes Kis |
|
Because past environmental destruction was the result of ignorance, we can easily forgive it. Today, we are better informed. Therefore, it’s essential that we make an ethical examination of what we have inherited, what we are responsible for, and what we will pass on to coming generations. Ours is clearly a pivotal generation. We have global communication and yet confrontation is more common than dialogue. ... www.facebook.com/DalaiLama?fref=nf |
|
Rendes Kis |
|
A bűnt nem szabad elfelejteni. Ellenkezőleg, nagyon pontosan kell rá emlékezni: mi az amit nem szabad még egyszer elhibázni. De a bűnt nem kell tiltani. Nem kell a visszaeséstől tartani. Régebben olyan tudatlanok voltunk, hogy elkövettük a bűnt, mert abban a tévhitben voltunk, hogy jót teszünk. Amióta tudjuk, hogy az bűn volt, azóta - hiszen mi eredendően jók vagyunk ! - eszünk ágában sincs újra elkövetni ! Amióta megtudtuk, hogy mi az a magasabbrendű jó, amióta felnyílt a szemünk, azóta csak arra vágyunk, hogy azt a jót tegyük ! |
|
Rendes Kis |
|
J.S. Bach: Liebster Jesu, wir sind hier (BWV 731) performed by Bine Katrine Bryndorf |
|
Rendes Kis |
|
A tekintetünket Jézusra kell függesztenünk. |
|
Rendes Kis |
|
Vannak nagy bűnbánók, nekünk is van: Pilinszky. Nem szabad. A bűnbánatot nem felszítani kell, hanem begyógyítani. Jelenits úr megdöbbentő fölismerése, hogy a bűn nem az elkövetőre, hanem az áldozatra ró terhet: neki kell segítenie a bűnöst lelki fölépülésében. Nagyon fontos a bölcs, szentéletű lelki vezető, aki segít a lelkiismeretünk kifinomításában, a tudatlanságunk elűzésében, hogy fölismerjük az igazságot, az igazi jót. A tekintetünket nem a bűnre kell függesztenünk. Bármennyire föltolakszik is egykori tudatlanságunk miatti bánatunk, azt el kell fojtanunk. Nem a bűnt kell utálnunk, hanem az igazi jót kell vágynunk. Szentté kell válnunk. |
|
Rendes Kis |
|
Keserves érzés, amikor kinyílik a szemünk és ráébredünk, hogy tudatlanságunk miatt a mi kezünk által "követődött" el a bűn. Szent Longinus, aki megölte Istent Ilyenkor igen erős késztetést érzünk a bánatra. Szent Ágoston még amiatt is keserű önváddal illeti magát, mert az édesanyja halálakor kis híján könnyekre fakadt - mintha nem hitt volna eléggé az ő megboldogulásában. A bánatot le kell küzdeni. Fáj, nagyon fáj, legjobban az fáj, hogy nem lehet jóvátenni. Hogy lehettem ilyen ostoba ? De a bánat mit sem ér. Az ajtókat bezárták, a balga szüzek kint rekedtek, a menyegző nélkülük lezajlott. Ezen már nincs mit keseregni. A teendő: meg kell okosodni. Fáradhatatlannak kell lenni a lelkiismeret-vizsgálatban. Szentté kell válni. Júdás az önvádban megtébolyult, Longinus százados szentté lett. |
|
Rendes Kis |
|
Bűn, bánat, szentség
Félreértés ne essék: Jézus nem törölte el a bűnt. A bűn megtörtént: Isten keresztre feszíttetett és meghalt. De ennek a bűnnek nincs elkövetője. A katonák munkaköri kötelességüket teljesítették. Pilátus mossa kezeit. A népből bárkit megkérdeznénk: ő és a körülötte állók mind Jézust szerettek volna kiáltani, de nem merték a lincshangulatban ordítozó többség, vagy talán nem is a többség, csak egy hangos kisebbség (bizonyosan fizetett ügynökök !) miatt. A főpapok "személy szerint" talán még el is gondolkoztak volna Jézus tanításán, dehát a Törvény ... ! A Törvény pedig személytelen. Vagyis istentelen. A Törvény az Antikrisztus. A bűn megtörtént.
*
Keserves érzés, amikor kinyílik a szemünk és ráébredünk, hogy tudatlanságunk miatt a mi kezünk által "követődött" el a bűn. |
|
hümér |
|
Az igazság létezik. Csak a hazugságot találják ki. – Georges Braque |
|
|
Rendes Kis |
|
"A tökéletességet nem cselekedeteink sokféleségével érjük el, hanem azzal a tökéletes és tiszta szándékkal, amellyel azokat végezzük. Néha olyannyira szeretnénk angyalokká válni, hogy elfelejtünk emberekként viselkedni."
/Szalézi Szent Ferenc/ ... www.facebook.com/akos.fulop.9?fref=nf |
|
Rendes Kis |
|
Az igazság él, ezért az igazságot nem lehet leírni. A betű holt. Lehet, hogy szent, de akkor is halott. Ez rossz hír az egyházi hivatalnokok számára, mert így az igazságot nem lehet pusztán iratok tanulmányozásából megtudni. Az ügyek elintézéséből nem lehet a Szentlelket kihagyni. |
|
Rendes Kis |
|
Pilisi Láma megjegyzése: "A végkövetkeztetés ott sántít, hogy az Újszövetség - az Ószövetséggel ellentétben - nem lezárt dolog. Jézus él. A kinyilatkoztatás nem zárult le. Jézus nem némult el. A Szentírás nem poros aktatömeg. A Szentírás az elmúlt 2000 évben is gyarapodott, az utódok az írásmunkájukat szerénységből nem kötötték egybe a Bibliával, pedig az Egyház dogmatikája épp olyan szent írás, mint az elődökéi. És, éppúgy mint az elődök munkássága, ki van téve az elavulásnak. Tarthatatlan álláspont, hogy a dogmatikához csak hozzátenni lehet, abból elvenni nem."
|
|
Rendes Kis |
|
Ez így nem lesz jó. Ez már lassan büntetőjogi kategória, amit itt művel. Most még kitöröltem a pandának címzett életveszélyes fenyegetését, legközelebb nem leszek ennyire elnéző. |
|
Rendes Kis |
|
Az igazság "fejlődése"
Találtam egy reménybeli unitus teológust, az ő cikkét érdemes átolvasnunk. Kiválaszt egy mai, jézusi szemmel már idejétmúlt ószövetségi idézetet (nem annyira brutálisan durvát, mint az ellenség csecsemőinek sziklához csapdosása): a "szemet szemért, fogat fogért" parancsot. Azt mondja, hogy ez szigorítás: tiltása az aránytalan bosszúállásnak. Persze, mondja, nem Isten fejlődik, hanem a mi Isten-ismeretünk. Később Jézus ezt a parancsot is fölülbírálja (eltörli) az ellenségszeretet parancsával. Tehát a fejlődés nem additív, nemcsak új igazságokat tudunk meg, hanem a régi igazságok el is kopnak. A cikkszerző azt állítja, hogy ez csak az Ószövetségre volt igaz, amely deklaráltan átmeneti volt, viszont "Jézus kezdettől Isten végleges Igéjeként határozta meg magát, akiben minden beteljesül. Ez a kereszténység, és ez vagy igaz, és akkor nincs több kinyilatkoztatás, mert minden elmondatott, vagy Jézus hazudott, és ez esetben pedig a kereszténység annyit sem ér, amennyit a beteljesítetlen judaizmus." Szerintem ez a következtetés ott sántít, hogy: Jézus él. Ha pedig él, akkor az igazság is él, ugyanúgy nem lehet kőbe vésni, mint Mózes idejében, nemcsak új igazságok bomlanak elénk, de a rég elhangzott igék el is avulhatnak. |
|
panda |
|
Dehogyis, mert ezek szerint neked sem gond, hiszen abból idéztél! A te édesanyád is jól van?
|
|
küssszvágócsér |
|
Nekem IGENIS "gond" DE BAROMÁLLAT HÜLYESEGGFEJ SZUPEHATÖKÖR. Na és? KUSSS TE MOSLÉK! |
|
panda |
|
Abból idéztél, te szerencsétlen. Amúgy, Rendes Kis-nek n(s)em gond valamit megtalálni az Interneten ... |
|
|
Tovább ... |
|