Téma: Antikvárium |
|
onogur |
|
Egy Fiat csinkvecsentóhoz képest ebben az autóban fergeteges panoráma tárult a hátsó ülésen ülők elé!
|
|
|
Rendes Kis |
|
... de a legjobb, ha magyarul "kocsiszekrény"-nek írjuk ... |
|
Rendes Kis |
|
Igaz, hogy nem is karos, nem is széria, viszont a hosszú "sz"-t úgy írjuk, hogy s+s+z ... |
|
mandala |
|
bezony, a karosszéria az csak a jól karbantartott autók megjelölésére szógál!
|
|
negyven rabló |
|
Helyesen: Karoszszéria, mert nem karos, hanem a francia "carosserie" szóból származik. Hibáztam. Mentségemre szolgáljon, hogy szinte minden szótár karosszériának írja, holott sem nem karos, sem nem széria. |
|
negyven rabló |
|
Ez azért lehet, mert a Zündapp inkább motorokat gyártott.
Őszintén örülök, hogy megtalálta az emlegetett kocsit.
A "Nesze semmi, fogd meg jól szöveg"-re pedig annyit jegyeznék meg, hogy az autókat régebben is és ma is több célra tervezik. Van pl. teherautó és személyautó, mindkettőnek vannak különböző karosszériaformái. Pl. platós, nyerges, zárt, ponyvás, billencs stb. valamint szedán, kupé, limuzin, kombi stb. Vannak olyan elvetemült autógyártók, amik egyszerre gyártanak ötüléses szedánt, kombit és kétüléses kupét. Sőt! Gyártanak olyan autót is, aminek csak vászonteteje van! Szerintem ez már a vég kezdete, de törődjünk bele! http://wiki.bigblock.hu/Karossz%C3%A9ria_form%C3%A1k |
|
keresztkem |
|
Hát lehet, hogy "mind Zündapp", de én Zündapp AUTÓKRÓL(!) beszéltem korábban és csak(!) autókról. Jó, hogy abból sem csak 1 azaz egy db. van itt 'közölve--az Ön által küldött képek között-- ámde NEM OLYAN SOK! Merthogy az Ön által küldött képek elsöprően nagy %-a MOTOR és nem autó. Mindazonáltal mégis köszönöm, mert sárga színben MEGTALÁLTAM AZT A KOCSIT, melyet emlegettem. Az pedig , hogy: "Ha egy autónak kicsi a hátsó utastere, vagy egyáltalán nincs, az azért lehet, mert így tervezték." az amolyan nesze semmi fogd meg jól szöveg.Mert persze, hogy "úgy tervezték" --hátpersze és nyilván: mi másért--ámde MIÉRT(?) TERVEZTÉK "ÚGY"? Ez a lényeg. keresztkem
|
|
negyven rabló |
|
Mosmá' mindegy, ezzel az eggyel is meg kell dolgozni !
A fenének kell egy ilyen hatalmas autó!
|
|
mandala |
|
És, ekkora nőből nem fér be hátulra kettő, csak egy!
|
|
|
|
|
|
keresztkem |
|
Kíváncsi vagyok, hogy járnak-e még valahol "Zündapp" márkájú autók? Ezekre a 40'-es, 50'-es években azt hiszem Svájcban gyártott autókra többek között az is jellemző volt, hogy a hátsó két ülés MENETIRÁNYT TEKINTVE ELLENIRÁNYBA', tehát: "HÁTRAFELÉ NÉZETT". Hogy ezt MIÉRT tartották jónak, nem tudom--talán utastér kihasználási okokból. Dehát jártak akkoriban FIAT Toppolino-k is, melyeknek hátsó ülésük EGYÁLTALÁBAN NEM VOLT! A vezető-n kivül 1, azaz egy db. utast lehetett szállitani, oszt' jónapot. keresztkem |
|
|
|
|
|
|
keresztkem |
|
Én valami lovarda vagy Tattersaal féle csarnoknak gondoltam, merthogy 'régebben a Vérmező ilyen lovagló-, meg párbajtér, meg Marsmező féle helynek számított--legalábbis azt mondják.Ámde ez a MOZDONY KOCSISZIN ez MINDENT FELÜLIR, mert ez a leginkább logikus funkció. keresztkem |
|
Rendes Kis |
|
A negyedkör épület a mozdonyok kocsiszíne. |
|
keresztkem |
|
A kép baloldalán a Krisztina körút van ugye? És onnan a "délivasút" főbejárata, de legalábbis indulási oldala egy EMELTEN MAGASITOTT BEJÁRATON VOLT KIKÉPEZVE. Baloldalon fönt a Vérmező, fölötte valami "stadionféle", mi "az"? Harmadrészt.Nem jártak akkoriban a Krisztinán a 63-as vagy 64-es villamosok? Mert nem nagyon látok villamosokat--pedig azt mondják: voltak, már akkor is.A 44-esről meg a 60-as, 60/a-s-ról már nem is beszélek, mert azok valószinűáleg csak az Erzsébet híd újjáépitésével jöttek 'erre. Köszi a képet, nagyon jó, bár jobboldalt az Alkotás utcára nem igazán ismernék rá. keresztkem |
|
Rendes Kis |
|
Emelkedik a Trabantok és Wartburgok ára
Esetenként már többe kerülnek a jó állapotú Trabantok és Wartburgok a gyártás több mint két évtizeddel ezelőtti leállítása előtti új áruknál – írja a német Die Welt lap online kiadása.
A német szövetségi gépjármű nyilvántartó hivatal, a flensburgi Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) adatai szerint 32 ezer 485 forgalmi engedéllyel rendelkező Trabant rója a német utakat, holott számuk 20 évvel ezelőtt, 1993-ban még 920 ezer 162 volt.
... http://erdely.ma/mozaik.php?id=146763&cim=emelkedik_a_trabantok_es_wartburgok ... |
|
|