07:42:55
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Kaszinó
Téma: Antikvárium
... Elejére 1. lap 
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. november 09. 18:37 | Sorszám: 105
Oda nem illő aszfaltburkolatot kapott a Palás köz Marosvásárhelyen

A napokban leaszfaltozták a Rákóczi-lépcső közelében levő, a Forradalom és II. Rákóczi Ferencz (jelenleg Avram Iancu) utcát összekötő Palás közt, ami roppant felháborodást váltott ki a marosvásárhelyiekből.

Az utcát először 1837-ben említi Borosnyai Lukács János Régi és új Vásárhely című művében: „Marosvásárhely város króniká- jában nevezetes helyet foglal el az a tény, hogy II. József csá- szár erdélyi körútja alkalmával 1773. július 11-én a székely fővá- rost is meglátogatta. Ezzel a fejedelmi látogatással kapcsolat- ban a Szentgyörgy utcai Makariás ház, ahol az uralkodó lakott és az épülettel szemközti meredek Palás köz, amelyen keresz- tül a >>kalapos király<<-t a várba felvezették, történelmi neveze- tességre kapott.”

... http://erdely.ma/hatranyban.php?id=152590&cim=oda_nem_illo_aszfaltburkolatot_ ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. november 09. 09:07 | Sorszám: 104
Normafa
... www.facebook.com/photo.php?fbid=568964943159381&set=a.151565021566044.42522.1 ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. november 05. 17:26 | Sorszám: 103
Calatañazor (Castilla y León)
... http://viajes.101lugaresincreibles.com/2013/11/7-pueblos-congelados-en-la-eda ...
Nézegessetek fantasztikus fotókat a hét legeldugottabb, középkorból itt maradt spanyol falucskáról! Nem kell hozzá tudni spanyolul.
... www.facebook.com/konzervatorium?ref=stream&hc_location=stream
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 28. 07:46 | Sorszám: 102

... www.facebook.com/photo.php?fbid=547633175321568&set=a.257488197669402.62104.1 ...
... www.facebook.com/lezsak
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 09:29 | Sorszám: 101
Nem áll távol tőlem a gondolat!

Üdv:
Connor McLeod
Felföld, Skócia
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 02:10 | Sorszám: 100
Na! ..
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 02:09 | Sorszám: 99
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 02:06 | Sorszám: 98
Na! Teszszék kérem szépen komolynak lenni!!
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 02:02 | Sorszám: 97
vagy a szószborszszesz

onogur
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 01:18 | Sorszám: 96
Vagy halmazati büntetésként szeszszósz!
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 00:37 | Sorszám: 95
(( Kivéve a különleges anyagból gyúrtakat! ))
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 00:35 | Sorszám: 94
Minden emberben évszázadok vannak ..
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 00:33 | Sorszám: 93
Már kezdtem azt hinni, hogy akkoriban jártam oskolába, amikor ezt írta Vályi Nagy Ferenc és akkorról vannak ilyen ötleteim.
Persze semmit nem lehet kizárni.
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 00:30 | Sorszám: 92
Jaja, az összetett szavak és az sz-re végződő "szerű"-vel kébzett szavak ..

szószszalámi, készszerű, szeszszalonna
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 00:29 | Sorszám: 91
...meg a gyászszalag, pedig ez tényleg összetett szó!
Van itt azért egy pár, csak ha agyal rajta az ember, valahogy eltűnnek.
Ráadásul: http://www.vidget.hu/kultura/39-kultura/9032-eszszeru-az-uj-helyesiras és http://www.nyest.hu/hirek/europai-bizottsag-helyett-europai-bizottmanyt?p=2

Ezek alapján észszerűnek látszik, hogy a karoszszériát is két sz-szel írjuk!
onogur
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 00:18 | Sorszám: 90
Amiről rögtön beugrik a f***szopó.
onogur
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 00:16 | Sorszám: 89
Részszámla.
onogur
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 00:06 | Sorszám: 88
Észszerű.
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 25. 23:12 | Sorszám: 87
hm, nem igazán olvastam el a cikket, de itt találtam egy érdekes megjegyzést:

: http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/odak-horatz-mertekeinn/ch02s02.html

A c hangot hol tz, hol cz betűkapcsolat jelöli, mindkét megoldást megőriztük. A hosszú c hangot ttz, a cs-t ts, a hosszú cs-t tts adja vissza. A hosszú sz hol szsz, hol ssz – ezt az ingadozást is megtartottuk.

(Uppsz, ha jól látom, ez nem éppen egy mai czikk. )
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 25. 19:45 | Sorszám: 86
Úgy tűnik -a legnagyobb sajnálatomra-, hogy igazad van!
Sok helyen kerestem, de szinte mindenhol csak a szó értelmezéséről, eredetéről és hosszú sz-szel történő kiejtéséről van szó.
Itt leltem meg egy helyen az írott és a szótagoló formát is:
http://www.nyest.hu/hirek/honnan-jon-a-karosszeria

Ettől függetlenül (persze csak szerintem) karoszszériának kellene írni, mert nem összetett, mint a karosszék.
A kocsiszekrény persze jó, de szinte sehol nem használják.

Van-e egyáltalán olyan szó, amit szsz-szel írunk? Itt rágom magam percek óta, de nem jut eszembe egy sem! Segítsen már ki valaki!
keresztkem
Olvasta: 2 | Válasz | 2013. október 25. 06:20 | Sorszám: 85
Hogy az "orros" Csepel teherautók menmnyire voltak nagyon jók, arról azok a hivatásos tehergépkocsi sofőrök tudnak sokat mesélni--jómagam beszéltam ilyenekkel-- akik Egyiptomban dolgozva az 50'-es évek elejetájt, de még biztosan '56 előtt,jártak ilyenekkel a sivatagban.Valósággal legendákat mesélnek a Csepel teherautók jótulajdonságairól--ottani, egyiptombéli tapasztalataik alapján.
keresztkem
onogur
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 25. 00:07 | Sorszám: 84
"1947-ben valóságos Pente-láz tört ki, még az is felvetődött, hogy a Weiss Manfréd Művek előfizetések gyűjtését kezdi meg (vö. WV-bogár, harmincas évek), sőt a kocsi ára is szóba került. A kisautó 5.000 forintot kóstált volna, ami ahhoz képest, hogy például a hasonló kategóriájú Topolino 22.721 forintba került akkoriban, igen baráti összegnek látszott. 1947 végén még arról lehetett olvasni, hogy “olcsó népautók kerülnek forgalomba”, de 1948-ban egyre ritkábban írtak róla. A történet 1949-ben ért véget, amikor megalakult a KGST, és szinte “megtiltotta” Magyarországnak a személyautó-gyártást. Pentelényi János, a tervező a Csepel Autógyár főkonstruktőre lett, a “csőrös” teherautó megalkotásában szerzett múlhatatlan érdemeket, ám azért mégis a Pente volt a főműve.
Vannak, akik azt állítják, ha beindul a Pente sorozatgyártása, Magyarország ma autógyártó nagyhatalom lenne. Ami biztos: a II. világháborút követően ez volt az egyetlen olyan magyar konstrukció, aminek valóban lehetett volna jövője."
onogur
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 25. 00:01 | Sorszám: 83
Egy Fiat csinkvecsentóhoz képest ebben az autóban fergeteges panoráma tárult a hátsó ülésen ülők elé!

Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 22:45 | Sorszám: 82

... www.facebook.com/photo.php?fbid=642404052449642&set=a.152441728112546.23371.1 ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 22:44 | Sorszám: 81
... de a legjobb, ha magyarul "kocsiszekrény"-nek írjuk ...
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...